۲۶۳۳۴۱
۲۳ نظر
۵۹۴۳
۲۳ نظر
۵۹۴۳
پ

مادر و دختری که با تیغ و اتانول "جراحی" می‌کنند

ختنه کردن دختران در اتاقی ترسناک

"اتاق عمل"، ترسناک، تاریک و شلخته است. ریسمانهای طوسی فرسوده روی کف خاکی اتاق افتاده و بادی که از در باز به داخل می‌وزد، پرده را تکان می‌دهد.

وبسایت فرادید: "اتاق عمل"، ترسناک، تاریک و شلخته است. ریسمانهای طوسی فرسوده روی کف خاکی اتاق افتاده و بادی که از در باز به داخل می‌وزد، پرده را تکان می‌دهد.

ختنه کردن دختران در اتاقی ترسناک

به گزارش سی‌ان‌ان، اینجاست که دختران، گاهی اوقات حتی هشت ساله، را پنج زن روی ورقی پلاستیکی می‌خوابانند و به زور نگهش می‌دارند تا تحت عنوان "ختنۀ زنان" ناقصشان کنند.

مادر و دختری به نامهای حوا و فاطیما ( نامها مستعار است) "جراحان" زیرزمینی هستند و به صورت مخفیانه در نایروبی، پایتخت کنیا، به ختنه کردن دختران اشتغال دارند.

ختنه کردن دختران در اتاقی ترسناک
حوا و فاطیما به شرط ناشناس ماندن حاضر به گفتگو با سی‌ان‌ان شدند

این دو به خبرنگار سی‌ان‌ان توضیح دادند که چگونه با استفاده از یک تیغ و یک بطری الکل کار هولناکشان را به انجام می‌رسانند.

"ما دختر را می‌نشانیم و بعد یک نفر به او چشم‌بند می‌زند و او را روی زمین می‌خواباند و سپس ما بُرِش را انجام می‌دهیم. سه بار برش می‌زنیم و بعد الکل می‌زنیم. الکل را روی زخم می‌ریزیم. الکل کمی دردناک است، اما خونریزی را بند می‌آورد."

ختنه زنان و همچنین ازدواج زودهنگام از سال 2011 در کنیا ممنوع شده است.

با وجود غیرقانونی بودن این کار، ختنه همچنان در برخی از جوامع ادامه دارد. دلیل این موضوع ریشۀ عمیق این کار در فرهنگ این جوامع است.

این شغل از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و معمولاً شغلی خانوادگی محسوب می‌شود.

این کار شدیداً خطرناک است؛ چرا که بسیاری از ختنه‌ها به خاطر عفونتهای ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی، پایان تراژیکی پیدا می‌کنند.

فاطیما می‌گوید که خودش و مادرش خودشان را اعمال کنندگان اخلاق به نیابت از جامعه می‌دانند.

"این کار مهم است، چرا که اگر دخترها وقتی که جوان هستند جراحی نشوند، وقتی که هنوز جوانند به دنبال پسرها خواهند رفت و ما دلمان نمی‌خواهد اینطور باشد. ما نمی‌خواهیم که فاسد شوند، به همین خاطر این کار می‌کنیم."

"اتاق جراحی" بخشی از خانۀ قدیمی و زهوار دررفته در محلۀ سومالیایی‌های کنیاست. دخترها بعضاً چندین هفته‌های در این اتاق بی‌حرکت نگاه داشته می‌شوند.

ختنه کردن دختران در اتاقی ترسناک
"اتاق عمل"

"پاهایش را می‌بیندیم... به روش سنتی، سپس رویش پتو می‌اندازیم و به او قدری چای داغ می‌دهیم... او نباید در معرض سرما قرار گیرد یا سردش شود."

"ما هر روز صبح محل زخم را با اتانول پاک می‌کنیم و بعد از دو هفته پابند را باز می‌کنیم و می‌بینیم که آیا زخم خوب شده یا نه، و می‌گذاریم قدری دور و بر خانه راه برود."

"تا هفتۀ سوم دیگر بهتر شده اما نباید کار زیادی انجام دهد تا اینکه یک ماه بگذرد و دیگر خوب شده و می‌تواند کارهای روزمره‌اش را انجام دهد."

ختنه کردن دختران در اتاقی ترسناک

این زنان می‌گوید که همۀ همسایه‌هایشان می‌دانند که آنها ختنه انجام می‌دهند و همچنین اصرار دارند که ختنۀ زنان در محل زندگیشان یک هنجار فرهنگی است.

فقط دختران محلی نیستند که به اینجا آورده می‌شوند و اسیر تیغهای این مادر و دختر می‌شوند. دختران بریتانیایی که در کنیا اقوامی دارند نیز در طول تعطیلات مدرسه به اینجا آورده می‌شوند.

ختنه کردن زنان در انگلستان غیرقانونی است و تا ۱۴ سال حبس دارد. قوانین جدید، پزشکان بریتانیایی را موظف کرده تا در صورت مشاهدۀ چنین مورد آن را گزارش کنند.

این مادر و دختر می‌گویند که زمانی هشت یا نه سال داشته‌اند ختنه شده‌اند؛ آنها قبول دارند که این تجربه تقریباً به شکل غیرقابل تصوری دردناک است، اما همزمان ادعا می‌کنند که "کار درست همین است."

ختنه کردن دختران در اتاقی ترسناک
ابزار جراحی: تیغ، اتانول، گونی پلاستیکی

آنها می‌گویند که فشار اجتماعی بر دخترانی که مورد برش قرار می‌گیرند باعث می‌شود که در زمان ختنه حتی اجازۀ فریاد کشیدن هم نداشته باشند.

"ما چشمشان را می‌بندیم و دستمان را روی دهانشان می‌گذاریم، آنها حتی جیغ هم نمی‌کشند، چون اگر جیغ بکشند همسالانشان از آنها متنفر خواهند شد. در نتیجه خودشان را نگه می‌دارند و درد را تحمل می‌کنند، و از ترس اینکه دیگر دخترها راجع به انها چه فکری بکنند، صدایی درنمی‌آورند."

کاری که این زنان انجام می‌دهند وحشیانه و غیرقانونی است. اما آنها ادعا می‌کنند که نیازی را برآورده می‌کنند و تا زمانی که کسی جلویشان را نگیرد به این کار هولناک و وحشیانه در اتاق ترسناک و شلختۀشان ادامه خواهند داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرند

      هیچ حرفی ندارم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

    • محبوبه

      لعنت خدا بر جهل

    • بدون نام

      وای خدایاکی جلوی این جهل هاراخواهد گرفت؟؟؟!

    • پریسا

      یعنی چی؟ چه ربطی داره؟ یعنی اینکار نکنن دنبال پسر ا راه میفتن؟!!!!!!!

      پاسخ ها

      • u

        من هم نفهمیدم که چجوری میشه

      • آرش

        خانم چرا خودتو به پرتی میزنی خوب معلومه از فشار هوس میفته دنبال پسرا و هزارتا کار میکنه ، اینم دیگه تعجب کردن داره؟؟؟ مگه تو جامعه زندگی نمیکنی نکنه تو کوهی

    • شیما

      الهی بمیرم تصورش هم وحشتناکه
      یا امام زمان کجایی آقا؟؟؟؟؟؟

    • سید محمد

      باسلام انشاءالله درایران این کار نباشد واگر پنهانی انجام می شود باید حکم اعدام داشته باشد.یاعلی مدد.

    • بدون نام

      خوب چونکه این اعمال در ایران صورت نمی گیره ، دخترا دنبال پسرا می افتن دیگه!!!

    • ناشناس

      این عمل هرگز به هیچ دینی نسبت داده نمیشود و فقط در سنت های خانوادگی و محلی وحتی در اروپا هم هست که بسیار اشتباه است.و تاسف بار

    • Niloo

      یا خدا خودت ظهور کن
      خرافات چه بلایی سر دخترای بیچاره میاره
      چرا دخترا در تاریخ اینقدر مورد ظلم واقع میشن حتی توی این نقطه از تاریخ که به اندازه چشم گیر پیشرفتگی وجود داره اما متاسفانه هنوز خرافات رواج داره .
      خدایا این دخترا رو نجات بده

    • علی

      معمولا در هر کجای دنیا وقتی که صحبت از عمل جراحی ختنه می شود، جنس مذکر در اذهان متبادر می شود. اما واقعیت این است که این عمل جراحی صرفا محدود به جنس مذکر نبوده، و در هر دو جنس مذکر و مونث امکانپذیر است. اما ختنه در جنس مونث در عصر حاضر زیاد شناخته شده نیست، در عین حال این عمل بطور صحیح و ناصحیح زیاد انجام می شود و در پزشکی هم کاملا شناخته شده است.
      برای شناخت بیشتر این عمل، می توان با یک جستجوی ساده اینترنتی مطالب زیادی را در حوزه های مختلف پیدا کرد، چرا که این مسئله ابعاد مختلفی دارد. ختنه در زنان عبارتست از برداشتن تنها قسمت كوچكي از غلاف پوست مانند روي كليتوريس )در حد يك سانتيمتر مربع و یا کمتر)، كه اين كار اگر در شرايط بهداشتي و در اتاق عمل انجام شود، نه تنها هيچ ضرري ندارد، بلكه بدليل نمايان شدن پايانه تحريك شونده يا حشفه زن، كه همان كليتوريس است، باعث افزايش قابل توجه لذت جنسي در زن مي شود، دقيقا مشابه همان مكانيسمي كه در مورد ختنه جنس مذكر وجود دارد.
      این عمل علاوه بر اینکه پیشینه تاریخی نیز دارد، در دین اسلام نیز توصیه هائی به آن شده است، اما مانند ختنه در جنس مذکر واجب نیست، بلکه مستحب است. ختنه کردن در میان زنان حجاز وجود داشته و برخی آنرا انجام میدادند، اما سنت چندان مشهوری در میان آنها نبود. اسلام نیز چندان دغدغهای نسبت به آن نداشته و تنها در حد چند روایت محدود، به جواز آن حکم کرده است. روایات نیز در این مسئله متفاوت بوده و تنها در مقام جمع آنها میتوان حکم به استحباب نمود. اما این استحباب به مانند بسیاری از احکام مستحبه دیگر نیست، بلکه تنها ترجیح برای آن وجود دارد و هیچ تأکید خاصی بر آن نیست. البته ختنه در جنس مونث، بر خلاف جنس مذکر، براي زنان و دختران در سن ازدواج منطقي تر است نسبت به دختربچه ها، زيرا بدليل كوچكي و لطافت بدن، اين عمل در دختربچه ها دشوار تر بوده و با شرايط فيزيولوژيكي آنان زياد سازگار نيست.
      امروزه در جوامعی که در آنها ختنه بانوان انجام میشود، تنها رسم و سنت قبیلهای و فرهنگی است و این جنبه کاملاً بر جنبه اعتقاداتی و دینی غلبه دارد. در واقع بندرت می توان مواردی را یافت که این عمل به دلایل اعتقادی و دینی انجام شود، حال آنکه در اسلام توصیه ای به آن وجود دارد، اما می توان گفت این واقعیت در جهان امروز تقریبا ناشناخته مانده است. برای این مسئله دلایل زیادی وجود دارد، از جمله این که دست هایی در کار بوده است که این مسئله رواج پیدا نکند و یا اگر در جائی، بر اساس سنتها و رسومات محلی این کار انجام می شده است، به انحراف کشیده شود، مثلا در بعضی از کشورهای آفریقائی. اگر در مورد ختنه زنان به جستجوی اینترنتی بپردازید، عکسهای خشونت آمیز به همراه موجی از محکومیت ها را خواهید یافت، که به ناقص سازی جنسی زنان در اثر بریدن بخش زیادی از دستگاه تناسلی خارجی آنان و عوارض ناشی از آن اشاره دارد. علت این مسئله این است که بعضی از کشور های صاحب قدرت و نفوذ در جهان، از فضای کم اطلاعی جامعه جهانی نسبت به این موضوع سوء استفاده نموده اند، و سعی بر آن داشته اند که روش صحیح و منافع قابل توجه این مسئله منحصرا در اختیار آنان باشد، و جوامع دیگر کاملا از آن بی بهره باشند. و روش این کار را در ایجاد پروپاگاندا و جوسازی از طریق تغییر رویه اقوام و قبایلی که این عمل را انجام می دادند، از روش صحیح به یک روش غلط و انحرافی و خشن، که بریدن بخش زیادی از محل جراحی بطور کاملا غیر بهداشتی و غیر انسانی بود، و سپس محکومیت و ممنوعیت آن در محافل و ارگانهای رسمی یافته بوده اند. از جمله اینکه ختنه زنان را در کشور های توسعه نیافته حتی در سازمان ملل محکوم نموده اند، غافل از آن که در کشورهای توسعه یافته، این عمل با تغییر عنوان و تغییر نام، به عنوان یک عمل مفید و لوکس انجام می شود. نام هایی که کشورهای توسعه یافته برای نحوه صحیح ختنه زنان به کار می برند Hoodectomy يا Clitoral Unhooding يا Clitodotomy بوده، و اگر در اینترنت در مورد آنها جستجو کنید به نتایج و کاملا مثبتی دست خواهید یافت که از مزایا و خواص مفید این عمل سخن به میان آمده و درباره آن تبلیغ شده است.
      در واقع چيزي كه در بسياري از كشور هاي كمتر توسعه يافته انجام مي شود، برداشت غلط و انحرافي از چيزي است كه در مذهب به عنوان ختنه زنان مطرح شده، بلكه بيشتر به يك وحشي گري شبيه است، و متاسفانه غرب براي دور نگهداشتن مسلمانان از روش درست آن، تبليغات گسترده اي را در محكوميت روشهاي غلط آن كه متاسفانه در بعضي كشورها انجام مي شود به راه انداخته است. حال آنكه روش صحيح آن، كه در دين ما، هر چند الزاما سنت نيست، ولي به آن سفارش شده و در بعضي روايات هست، و در دنياي علم پزشكي نيز كاملا مورد قبول است. سازمان بهداشت جهانی این عمل را مورد تایید قرار داده است و انواع مختلفی را برای ختنه در زنان برشمرده است. بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی مهمترین دلایل برای انجام ختنه زنان در نزد کسانی که آنرا انجام میدهند اینها است: «سلامتی بیشتر، افزایش تکامل دختران و آمادهسازی آنان برای ازدواج، پاکی و زیبایی زن و نگهداری رسم و رسوم گذشتگان». جالب است بدانيد اين عمل براي زنان، در كشورهاي توسعه يافته، تحت عناوین Hoodectomy يا Clitoral Unhooding يا Clitodotomy ، نه تنها غير قانوني نيست، بلكه يك عمل لوكس و بدیع، مانند جراحي هاي زيبائي، به شمار مي رود.

      بعضي از مزاياي قابل توجه ختنه صحيح در زنان به شرح زير است:

      الف) يه عنوان يك جراحي رفع کننده مشکل رسيدن به اوج لذت جنسي:

      - افزايش تعداد دفعات رسيدن به ارگاسم در زنان در هر رابطه جنسي

      - افزايش سرعت (کاهش زمان) رسيدن به ارگاسم در زنان در هر رابطه جنسي به علت آشکار پودن سر کليتوريس

      - تحريک آسانتر کليتوريس و رسيدن آسانتر به اوج لذت جنسي در زنان به علت پنهان نبودن كليتوريس در زير پوست کلاهکي

      ب) به عنوان يك جراحي اورولوژيك در جهت حفظ بهداشت:

      - جلوگيري از سوزش و خارش ناشي از خشک شدن مخاط موجود در زير پوست کلاهک مانند روی کليتوريس هنگام پوشدن لباسهاي زير و شلوارهاي تنگ

      - کاهش حساسيت بيش ازحد و تحريک پذيري دردناک کليتوريس (خصوصاً در تحريک مستقيم خود کليتوريس) ناشي از تنگي (فيموسيس) پوست چروکيده وکلاهک مانند روی کليتوريس و تحمل فشار کليتوريس از طرف اين کلاهك به علت تنگي آن پوست.

      - افزايش بهداشت به جهت نبودن پوست کلاهکي روی کليتوريس و کاهش آلودگي با خون ريزي ماهيانه و ادرار (باقي ماندن مقدار اندكي خون يا ادرار در زير اين كلاهك).

      ج) به عنوان يک جراحي زيبايي:

      - افزايش زيبايي در ظاهر کليتوريس و دستگاه تناسلي زنان در راستاي ميل و رقبت بيشتر و تحريك نمودن شوهر.

      با توجه به مزایا و تاثیرات شگرف عمل ختنه زنان، جا دارد در کشور ما با وجود اهمیت مردم به حفظ بهداشت و سلامتی و کارایی جنسی، و همچنین توصیه های دین اسلام در این خصوص، در این مورد فرهنگ سازی انجام گیرد و این مسئله رواج پیدا کند. از آنجا که پزشکان متخصص زنان در این مورد آگاهی و اشراف کامل دارند، در صورت تمایل به انجام این عمل می توان به آنها مراجعه نمود، تا در بیمارستانها و در شرایط کاملا بهداشتی و مناسب، این عمل ساده با نامهایی مانند Hoodectomy يا Clitoral Unhooding يا Clitodotomy انجام شود، و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد.

      منابع:
      http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa25895

      http://www.hoodectomyinformation.com/hoodectomy.html

      http://www.hoodectomyinformation.com/Islam.html

      http://www.hoodectomyinformation.com/Where.html

      http://www.hoodectomyinformation.com/MedicalStudies.html

      http://mamababahworld.wordpress.com/2009/07/06/651


      به منظور اشاعه این عمل مفید و ارزشمند، این مطلب را تا حد ممکن منتشر کنید.

    • بدون نام

      وای چه کارا !!!!!

    • کربلایی سید جعفر

      وااای برشما قوم گمراه که در حقانیت احکام دین مبین شک کرده اید و برخی را قبول کرده و برخی را رد میکنید
      خدا بکشتتون
      من ۳ دختر دارم که هرسه را ختنه کرده ام و بیسار زیبا و سلامتند

    • حاج محمود

      در ۷ کتب خوندم هرکس دختری را برای عفاف و پاکی اش ختنه کند در زمرهء عالمان و صالحان است

    • حبیب

      باسلام و تشکر از سایت و موضوع خوبتون
      دوستان عزیزم ، الان نگاه کنید ببینید دختران برای کمی زیباتر شدن میرن دماغ و صورتشونو به تیغ جراحی میسپارن و استخوان بینی را میشکنند و گوشت صورت را میبرند و هیچکس هم حق ایراد گرفتن نداره ، اونوقت ما برای پاکی دخترهایمان ی حرکت جزیی میکنیم ، میشیم هیتلر و چنگیز
      بنظر من این عملهای بیشمار بینی ، نتیجه ترک سنت حسنهء ختنه دخترانه که به این صورت فاجعه وار خودشو نشون داده
      اگه ما دخترانمان را همانند پسرانمان ختنه و اصلاح کنیم ، دیگه تا اینحد شاهد بی بندوباری و فسادهای افسارگسیخته نخواهیم بود
      بنظر بنده وزیرمحترم بهداشت باید شخصا مداخله کرده و مروج احیای این رسم نیکو و سازنده بشه
      بنده با تاسی به برادر بزرگوارم که درپیامش گفته بودند :من سه دخترم را ختنه کردم ،دیروز رفتم و دختر عزیزم را با شادی و جشن ختنه کردم تا امر بمعروف را اول از خودم شروع کرده باشم
      باتشکر و توفیق روزافزون برای برادران و خواهران

    • حاج مشهدی

      بریدن اضافات فرج از واجبات است

    • نیایش

      وای ظالمانه ترین کار جهان

    • T

      این کار خیلی بد ه و حتی خیلی درد ناک خدا انشا ا... لعنتشون کنه این ختنه فقط برای آقایون هست نه خانم ها

      پاسخ ها

      • درسا

        وای چه وحشتناک

    • سلما

      14 سال. حبس هم براشون خیلی کمه اینا باید اعدام شن

    • ...

      یا امام زمان این دیگه چه کاریه خدا از زمین نیست و نابودشون کنه

    • ملیکا

      وای بمیرم من خودم 12 سالمه خدایا شکر که جای اونا نبودم .
      ولی بد نیست اصلا بیا منو ختنه کن .
      حاظرم . راست می گم . من عاشق اینجور چیزام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج