۲۶۳۳۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

احتمال ربودن رکن آبادی ضعیف است

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به پیگیری های ایران برای مشخص شدن وضعیت غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان گفت: نمی توانیم قاطعانه بگوییم که ایشان زنده و یا جان باخته اند.

پایگاه خبری جماران: معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به پیگیری های ایران برای مشخص شدن وضعیت غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان گفت: نمی توانیم قاطعانه بگوییم که ایشان زنده و یا جان باخته اند.

حسن قشقاوی در پاسخ به این سئوال که احتمالات موجود درباره غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان چیست؟ اظهار کرد: همواره ما یک اصل داریم و آن این است که اگر کسی جانباخته است طبعا باید جنازه آن فرد را ببینیم و اگر غیر از این اتفاق بیفتد حمل بر زنده بودن بکنیم و تلاش ها برای پاسخ به این سئوال که اگر ایشان زنده است کجا حضور دارد ادامه دارد.

وی ادامه داد: این قاعده برای آقای رکن آبادی هم صدق می کند. همیشه احتمالاتی که از سوی افراد مختلف مطرح می شود به این دلیل است که ما هیچ خبری از ایشان در دسترس نداریم و به معنی واقعی ایشان جز مفقودین هستند و کسی قاطعانه نمی تواند بگوید ایشان جان باخته و یا زنده هستند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه در ادامه درباره آخرین مشاهدات موجود از وضعیت ایشان به جماران گفت: با شرایطی که وجود دارد و سردرگمی در وضعیت ایشان باید به مشاهدات عینی تکیه کرد. یکی از دوستان موضوعی را نقل و تایید کرد.

وی افزود: ایشان نقل می کند که آقای رکن آبادی را در آمبولانس گذاشتند و بعضی از مسئولان هم این موضوع را نقل کردند.

قشقاوی با اشاره به آخرین خبر از پیگیری وضعیت غضنفر رکن آبادی و در تشریح مشاهدات شاهدان عینی حاضر در منا نیز بیان کرد: این شاهد ماجرا می گوید آقای رکن آبادی در ابتدای امر زنده بوده، اما تحرک زیادی نداشته است.

وی عنوان کرد: طیق این صحبت هایی که از سوی شاهدان عینی ماجرا بیان شده، آقای رکن آبادی در ابتدای امر جان سالم به در برده، اما بعد از آن مشخص نیست چه اتفاقی برای ایشان افتاده است؛ بنابر این ما قاطعانه نمی گوییم که ایشان زنده اند یا جان باختند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در پاسخ به این سئوال که ربوده شدن آقای رکن آبادی تا چه اندازه محتمل است نیز گفت: این احتمال هم جز احتمالات موجود است، اما من شخصا این احتمال را ضعیف می دانم.

وی در عین حال تاکید کرد: علما یک نظر دارند که در آن آمده است احتمال اگر ضعیف اما محتمل قوی باشد موضوع مهم می شود. این احتمال ضعیف اما محتمل آن قوی است و ما با قدرت پیگیر وضعیت ایشان هستیم.

قشقاوی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران در نشست بعدی حل بحران سوریه حضور خواهد یافت یا خیر؟ خاطر نشان کرد: درباره این موضوع هنوز تصمیم گیری نشده و در زمان خودش به این موضوع هم پرداخته می شود.

وی یادآوری کرد: اگر تصمیم مسئولان وزارت خارجه بر این شود که در نشست های بعدی درباره سوریه، ایران هم حضور داشته باشد، اعلام می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج