۲۶۳۴۲۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

لاریجانی: هر مخالفی خائن نیست

به همان اندازه که انسان به خودش اجازه بیان نظر می‌دهد باید چنین اجازه‌ای به دیگری داده شود پس چرا صحبت از خائن به میان می‌آوریم. در این صورت هم افزایی در کشور ایجاد نمی‌شود.

ایسنا: علي لاريجاني با حضور در جلسه شورای اداری استان البرز به بیان نکاتی در خصوص اقتصاد کشور و پرهیز از بداخلاقی‌های سیاسی پرداخت. رئیس قوه مقننه گفت: ‌گاهی در کشور مناقشاتی به دلیل اختلاف نظر دیده می‌شود که نباید این اختلاف نظر به دشمنی کشانده شود مثلا فردی راجع به موضوع ملی نظری دارد که باید اجازه دهد دیگری نیز نظرش را بیان کند نه اینکه آن فرد را به خائن تبدیل کند این لسان غلط است. به همان اندازه که انسان به خودش اجازه بیان نظر می‌دهد باید چنین اجازه‌ای به دیگری داده شود پس چرا صحبت از خائن به میان می‌آوریم. در این صورت هم افزایی در کشور ایجاد نمی‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه باید تحمل‌ها درسطوح مختلف درست تنظیم شود گفت:‌ وقتی کشوری از لحاظ مردم سالاری پایداری داشته باشد تحملش نیز نسبت به آراء مختلف بالا می‌رود، قطعا تحمل کم ضد مردم سالاری است.

گزیده ای از صحبت های لاریجانی را در زیر می خوانید:

با نزدیک شدن به فصل انتخابات ممکن است صحبت‌هایی و حتی تخریب‌هایی به میان آید که تخریب نیزضد مردم‌سالاری است. اينکه هم دیگر را متهم کنند باعث انقباض کشور و دشمنی می‌شود که این دشمنی اجازه هم افزایی در کشور را نمی‌دهد.

ممکن است عده‌ای نظرات متفاوت برای اداره‌ی کشور داشته و حتی با دولت مخالف باشند اما باید اجازه دهند مخالفان نیز نظرشان را بیان کنند نه این که به دلیل مخالفت آنها را منحرف بدانند.

آزرده کردن یکدیگر و رفتارهای غیر اصولی درست نیست افتخار انقلاب اسلامی تشکیل جمهوری اسلامی با محوریت مردم سالاری دینی است یعنی مردم سالاری همراه با اخلاق که باید خیلی بیشتر از دیگران حیثیت دیگران و مومنان حفظ شود، متاسفانه در کشور شیوه‌ای راه افتاده که چنین مسائلی را مد نظر دارد.

علما و مراجع تقلید نیز اگر انتقادی به کسی داشته باشند هیچ گاه پرده دری نمی‌کنند بلکه بسیار با ادب و مبتنی بر سنت اسلامی سخن می‌گویند. این رسمی که از چپی‌ها اقتباس شده و حرف‌هایی بیان می‌شود اسلامی نیست و مضر است. این رویه کشور را از حرکت سالم در حوزه‌ی اقتصادی باز می‌دارد.

فضای روانی آرام در جامعه یکی از ملزومات برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور است.‌ جامعه‌ای با ذهن منقبض، هیچگاه رشد نمی‌کند چرا که یاس و منفی بافی باعث رکود در کشور می‌شود و موضوع و رویکردی که گاهی در مسائل ملی دیده شده است روندی غلط است.

بحث هسته‌ای با دستور رهبری و پیام ایشان تمام شد ایشان در پیامشان گفتند که با مصوبه مجلس و شورای امنیت برجام را تایید می‌کنم بنابراین باید بحث خاتمه یابد نه این که دوباره بحث‌هایی در این رابطه صورت گیرد، اکنون زمان درست اجرای برجام است حال بیان حرفهای دیگر چه خاصیتی برای کشور دارد.

در جامعه‌ای سالم برای رونق تولید باید انگیزه وجود داشته باشد. رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون و سیاست مداران و افراد مدیران کشور باید فضای کار وتولید را به سمت فضای امیدواری در کشور سوق دهند. چرا که یکی از ملزومات حرکت آینده امیدواربودن کشور و پرهیز از مناقشات است. باید ذهن‌ها را بر روی مساله‌ی اصلی یعنی ایجاد اقتصاد پررونق متمرکز کرد.

اقتصاد پر رونق باعث آبرومندتر شدن کشور در منطقه و تقویت بنیه‌ی دفاعی و تاثیرگذارتر بودن در عرصه‌ی بین‌المللی می‌شود لذا باید مسائل حاشیه‌ای را کاهش داد.

رفتار ایران در مسائل منطقه توام با طمأنینه، عقلانیت و فکر بوده است و به همین دلیل جایگاه ایران در منطقه تاثیرگذار است. ایران را کشوری تاثیر گذار در منطقه می‌دانند که مقداری از آن به دلیل روحیه‌ی انقلابی مردم مجاهدت و تدابیر درست است.

ماجرای هسته‌ای به صورت عقلایی حل شد که پشت حل این مساله ساعت‌ها فکر و اندیشه و تمرکز و تصمیم‌گیری حساب شده بود این طور نبود که در ساعتی کوتاه تصمیم‌گیری شود. تیم مذاکره کننده پیش از جلسات ساعت‌ها به بحث و تصمیم‌گیری می‌پرداخت و درنهایت گام‌ها را در مساله‌ی هسته‌ای با پختگی برداشت البته ممکن است در این مسیر در همه روند تاکتیک‌ها سنجیده نبود اما در مجموع و اکنون ایران توانسته است به دانش صلح آمیز هسته‌ای دست پیدا کند و تحقیق و توسعه را داشته باشد، تحریم‌ها نیز برداشته می‌شود البته ممکن است طرف مقابل شیطنت کند که ما جواب خواهیم داد. در این راه ایران سنجیده عمل کرد و راه را باز کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج