۲۶۳۴۶۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۱۲ نوع چای گیاهی برای حفظ جوانی

کاهش حافظه، کاهش میل جنسی، ریزش مو، چین و چروک پوست، بی خوابی های شبانه، درد مفاصل، پوکی استخوان و … همگی نشانه های طی شدن عمر میباشند اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند، متخصصان طب سنتی و طرفداران گیاه درمانی این ۱۲ گیاه را توصیه می کنند.

وب سایت ایران کوک: کاهش حافظه، کاهش میل جنسی، ریزش مو، چین و چروک پوست، بی خوابی های شبانه، درد مفاصل، پوکی استخوان و … همگی نشانه های طی شدن عمر میباشند اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند، متخصصان طب سنتی و طرفداران گیاه درمانی این ۱۲ گیاه را توصیه می کنند.

۱ » چای گل گلایل ( زیبایی ناخن ها و موها ): گلایل غنی از سیلیس است و می تواند باعث استحکام ناخن ها شود ، ۱۵ گرم گلبرگ خشک شده را در ۱ لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن ۳ فنجان در روز بنوشید، با فاصله هر ۲۰ روزه می توانید تا ۳ ماه از این نوشیدنی استفاده کنید.

برای استفاده از گلایل در تقویت موها روش کار به این صورت است که ۱۵۰ گرم گلایل را با ۱۰۰ گرم برگ هیدروکوتیل و ۵۰ گرم گزنه در ۱ لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن انرا پس از غذا ۳ وعده در روز به مدت ۱ ماه بنوشید.

نکته : مصرف گلایل برای زنان باردار و شیرده و مبتلایان به ناراحتی های قلبی و کلیوی و کبدی مناسب نمی باشد.

12 نوع چای گیاهی برای حفظ جوانی

۲ » چای گل ساعتی ( خواب خوب ): گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب ها است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد ، ۱۵ گرم برگ و گلبرگ های خشک شده این گیاه را در ۱ فنجان آب جوش دم کرده و بعد از ۱۰ دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید.

پس از یک فاصله ۲۰ روزه می توانید تا ۳ ماه از این نوشیدنی استفاده کنید ، البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است ، همچنین نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.

۳ » چای سبز و نعناع فلفلی ( کاهش وزن ) : با افزایش سن تناسب اندام کمتر میشود اما برای حفظ تناسب یا کاهش وزن می توانید از چای سبز و نعناع فلفلی کمک بگیرید ، این گیاهان حاوی عوامل فعال لاغر کننده اند.

۲ قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده و ۲ قاشق غذاخوری چای سبز خشک شده را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم و بعد آن را صاف کنید و قبل از ساعت ۵ بعدازظهر به مدت یک ماه روزی یک فنجان از آن را بنوشید. توجه داشته باشید مصرف این نوشیدنی به زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.

۴ » چای گل تاج ریزی ( تقویت بینایی ) : مصرف گیاه تاج ریزی می تواند باعث تقویت حس بینایی شود ، این گیاه حاوی پلی فنول هایی است که به جریان خون در ریزترین عروق خونی شبکه کمک می کند و در احیای سلول ها و فعال نگه داشتن آنها و بهبود بینایی در شب موثر است.

می توانید ۵ قاشق چای خوری از برگ های تازه گیاه را در ۵۰۰ میلی لیتر آب جوش بریزید و برای ۱۵ دقیقه آن را دم کنید. برای یک ماه هر روز ۳ نوبت از این دم کرده بنوشید اما زیاده روی نکنید چون زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث مشکلات قلبی و کلیوی شود.

۵ » چای زنجبیل و نعناع فلفی ( افزایش میل جنسی و پیشگیری از پوکی استخوان ) : مصرف نعناع فلفی و زنجبیل از پوکی استخوان پیشگیری میکند و میل جنسی را افزایش میدهد ، می توانید ۱ قاشق چای خوری نعناع فلفلی و ۲ قاشق چایخوری زنجبیل تازه را با ۱ فنجان بزرگ آب دم کنید و روزانه یک فنجان و به مدت یک ماه مصرف کنید ، با یک فاصله ۲۰ روزه می توانید تا ۳ ماه این دم کرده را بنوشید.

۶ » چای کاسنی ( رفع سوءهاضمه ) : گیاه کاسنی می تواند با تاثیر بر پرزهای دستگاه گوارش و کبد سبب کارکرد بهتر آن شود و نفخ و مشکلات هضم را بهبود ببخشد ، ۴ گرم ریشه کاسنی را در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوشیده به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن ۱ تا ۲ فنجان قبل از غذا به مدت یک ماه بنوشید.

نکته : درصورت ابتلا به آلرژی مصرف این گیاه توصیه نمی شود.

۷ » چای جینسینگ ( تقویت حافظه ) : ریشه گیاه جینسینگ حاوی ۳ تا ۸ درصد جینسنوسید است و روی هوش و حافظه اثر مثبتی دارد ، می توانید ۳ گرم ریشه جینسینگ را به قطعات کوچک خرد و در ۵۰۰ میلی لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و صاف کنید ، نوشیدن ۱ فنجان جینسینگ ۲ بار در روز و ۲۰ روز در ماه روی حافظه اثری فوق العاده میگذارد.

نکته : نباید روزانه بیش از ۳ گرم و همچنین بیش از ۳ ماه جینسینگ مصرف کنید ، این گیاه مناسب زنان شیرده و باردار نیست و برای کودکان مبتلا به پرفشاری خون ، چاقی ، بی خوابی یا افرادی که تحت درمان با داروهای ضدانعقاد هستند نیز ممنوع میباشد.

۸ » چای بنفشه وحشی ( شفاف سازی پوست ) : اگر پوستتان کدر شده برای شفاف سازی آن و پیشگیری از پیری زودرس پوست تان می توانید بنفشه وحشی را امتحان کنید ، ۳۰ گرم گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید بعد آن را برای ۱۵ دقیقه در ۵۰۰ میلی لیتر آب دم کنید و پس از صاف کردن ۲ تا ۴ فنجان از آن را قبل از غذا به طور روزانه به مدت ۱ ماه بنوشید.

نکته : این نوشیدنی مناسب کودکان نیست و گیاه تازه نیز سمی و غیرقابل مصرف میباشد.

۹ » چای سیاه ( پیشگیری از پوکی استخوان ) : بررسی های محققان نشان میدهد مصرف بیش از ۴ فنجان چای سیاه در روز از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند ، چای سیاه یا همان چای معمولی را مانند همیشه دم کنید و بنوشید.

نکته : بهتر است زنان باردار و کودکان چای سیاه را کمتر مصرف کنند.

۱۰ » چای گزنه ( سلامت پروستات ) : گزنه با ایجاد اختلال در تبدیل هورمون تستوسترون به دهیدروتستوسترون که باعث بزرگ شدن غده پروستات میشود از هیپروفی خوش خیم آن جلوگیری میکند.

میتوانید ۵ گرم برگ یا گل گزنه را با ۱۵۰ میلی لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه در ظرف دردار دم کنید و پس از صاف کردن ۳ فنجان از آن را در روز قبل از غذا بنوشید ، پس از ۲۰ روز فاصله می توانید مصرف آن را از مجدد شروع کنید ، به مدت ۳ ماه از این محلول استفاده کنید.

نکته : از آنجا که گزنه کمی تحریک کننده و آلرژی زاست نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

۱۱ » چای زبان گنجشک ( پیشگیری از روماتیسم ) : گیاه زبان گنجشک خاصیت ضدروماتیسمی دارد و درد مفاصل را کاهش می دهد ، ۱۰ تا ۲۰ گرم برگ خشک آن را در ۱ لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن ۳ بار در روز پس از هر وعده غذا به مدت ۱ ماه مصرف کنید ، با یک فاصله ۲۰ روزه می توانید مدت مصرف را تا ۳ ماه افزایش دهید.

۱۲ » چای آرتیشو ( پاکسازی بدن و دفع سموم ) : وقتی سموم در بدن زیاد می شود قدرت جسمی کاهش میابد ، آرتیشو با تحریک کلیه باعث دفع سموم از بدن خواهد شد ، ۱۰ گرم برگ تازه آن را در ۱ لیوان آب به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن قبل از غذا ۳ مرتبه در روز به مدت ۱ ماه مصرف کنید ، با فاصله ۲۰ روزه میتوانید مصرف را تا ۳ ماه ادامه دهید.

نکته : این گیاه مناسب زنان شیرده نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج