۲۶۳۵۳۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عدم تردد خودرو در پایتخت نروژ از ۲۰۱۹

مقامات رسمی شهر اسلو، پایتخت کشور نروژ در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن تردد وسایل نقلیه‌ی شخصی در مرکز این شهر با هدف کاهش آلودگی هوا از سال ۲۰۱۹ ممنوع خواهد شد.

zoomit.ir - مهرداد عیسی لو: مقامات رسمی شهر اسلو، پایتخت کشور نروژ در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن تردد وسایل نقلیه‌ی شخصی در مرکز این شهر با هدف کاهش آلودگی هوا از سال ۲۰۱۹ ممنوع خواهد شد. در صورت عملی شدن این طرح، اوسلو به اولین پایتخت فاقد اتومبیل در اروپا بدل خواهد شد. در ادامه همراه زومیت باشید.

عدم تردد خودرو در پایتخت نروژ از 2019

یکی از اعضای جدید شورای شهر اوسلو به تازگی طرحی را ارائه داده که به موجب آن تردد خودروهای شخصی در سطح این شهر از سال ۲۰۱۹ ممنوع می شود. برای عملی شدن این طرح، وی پیشنهاد تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و احداث ۶۴ کیلومتر مسیر ویژه‌ی تردد دوچرخه را ارائه داده است. طبق این طرح اتوبوس‌ها و قطارهای شهری همچنان به فعالیت خود در سطح شهر ادامه خواهند داد. همچنین این ممنوعیت بر خودروهای افراد معلول و ناتوان و خودروهای حمل اقلام ضروری اعمال نخواهد شد.

لن ماری ان-گوین برگ؛ رئیس هیئت مذاکره کننده‌ی حزب سبزها در شورای شهر اوسلو می‌گوید:

هدف ما بهبود شرایط برای افراد پیاده، دوچرخه سوارها و فروشگاه‌ها است.

حامیان این طرح را اعضای حزب سبزها، حزب کارگر و حزب چپ سوسیالیست در شورای شهر اوسلو تشکیل می‌دهند. اجرای این طرح با هدف کاهش آلودگی هوا در نروژ چندان دور از ذهن هم نیست؛ چرا که دولتمردان این کشور هم اکنون نیز به شدت از به کارگیری خودروهای برقی حمایت می‌کنند. یک‌ سوم از وسایل نقلیه‌ای که به تازگی مجوز تردد در سطح شهرهای نروژ را گرفته اند، جزء خودروهای برقی هستند.

لازم به ذکر است که ممنوعیت موقت تردد خودروها در شهرها با هدف کاهش آلودگی هوا اقدام جدیدی محسوب نمی‌شود؛ مقامات رسمی پاریس ماه گذشته به مدت ۲۴ ساعت تردد خودروها را در سطح این شهر ممنوع اعلام کردند. از جمله شهرهای دیگری که طرح مشابهی را اجرا کرده‌اند می‌توان به بروکسل و مونترآل اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج