جاباما
۲۶۳۶۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هرگز بعد از نوشابه مسواک نزنید

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گفت: پس از خوردن مواد اسیدی مثل آب پرتقال، نوشابه یا نوشیدینی‌های ترش به هیچ وجه مسواک نزنید و تنها دهان را با آب بشویید.

خبرگزاری فارس:‌ متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گفت: پس از خوردن مواد اسیدی مثل آب پرتقال، نوشابه یا نوشیدینی‌های ترش به هیچ وجه مسواک نزنید و تنها دهان را با آب بشویید.

پروین خادم در گفت‌وگویی گفت: مصرف شکلات باعث پایین آمدن PH در دهان می‌شود و پایین آمدن PH پوسیدگی دندان‌ها را در پی خواهد داشت؛ برای همین توصیه می‌کنم که کودکان شکلات و شیرینی‌ها را در یک وعده میل کنند و از خوردن آن‌ها به‌صورت تکه تکه و در چند وعده مختلف در روز خودداری کنند.

وی ادامه داد: ذره ذره خوردن شیرینی‌ها باعث پایین آوردن PH دهان و ساییدگی آن‌ها شده و فرصت ترمیم به دندان را نمی‌دهد.

خادم با اشاره به مواردی که در آن مسواک زدن مجاز نیست، گفت: پس از خوردن خوراکی‌های اسیدی مثل آب‌پرتقال، نوشابه یا نوشیدنی‌های ترش به هیچ وجه مسواک نزنید و تنها دهان را با آب بشویید، مواد اسیدی دندان‌ها را نرم‌تر می‌کند و مسواک زدن باعث ساییدگی و از بین رفتن آن‌ها خواهد شد. همچنین بعد از مصرف آبمیوه‌های پالپ‌دار نیز باید از نخ دندان استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین به کودکانی که عادت دارند در آخر شب شیر بخورند نیز توصیه می‌شود که حتماً بعد از خوردن شیر نسبت به تمیز کردن فضای دهان اقدام کنند و بلافاصله بعد از مصرف شیر نخوابند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ادامه داد: استفاده از خوراکی‌های فیبردار مثل هویج می‌تواند در نگهداری سطح لثه مؤثر باشد، همچنین توصیه می‌شود برای سلامت محیط دهان از دهان‌شویه‌های مخصوص استفاده و نوع دهان‌شویه را حتما با مشورت دندان‌پزشک انتخاب کنید؛ چرا که برخی از دهان‌شویه‌ها برای سلامت دهان و برخی برای سلامت لثه مفید است که باید تحت نظر پزشک انتخاب و استفاده شود.

دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند، کودکان زیر ۶ سال از خمیردندان استفاده نکنند و تنها با مسواک به نظافت دندان‌ها بپردازند. برای کودکان بالای ۶ سال نیز از خمیردندان کم فلوراید به‌اندازه یک نخود استفاده شود و برای افراد بالای ۱۰ سال نیز از خمیردندان‌های دارای فلوراید به مقدار یکسانت استفاده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج