۲۶۳۸۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آغاز انتخابات مجلس در فضای مجازی

کمتر از ۵ ماه به انتخابات ۹۴ باقی است و مدت هاست که سخن از انتخابات در مطبوعات محوریت پیدا کرده است اما فضای مجازی نیز از قافله عقب نمانده و همگام با دیگر رسانه ها در حال ورود به فضای انتخاباتی است.

هفته نامه صدا - ویدا ریانی: کمتر از ۵ ماه به انتخابات ۹۴ باقی است و مدت هاست که سخن از انتخابات در مطبوعات محوریت پیدا کرده است اما فضای مجازی نیز از قافله عقب نمانده و همگام با دیگر رسانه ها در حال ورود به فضای انتخاباتی است. نقش فضای مجازی در انتخابات به قدری پررنگ است که حسن مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور مرداد ماه امسال در مورد فعالیت زودرس انتخابات گفت این اقدام خلاف قانون است و اگر هر کسی با چنین چیزی مواجه شد می تواند آن را اطلاع دهد و در این زمینه هر گونه فعالیت مجازی و واقعی، فعالیت زودرس محسوب می شود.

اما فعالیت در فضای مجازی با انگیزه انتخابات بنا نیست، همیشه محسوس باشد. بسیاری از چهره ها در این روزها حضور پررنگ تری در فضای مجازی پیدا کرده اند که شاید این حضور پررنگ بی ارتباط با انتخابات نباشد.

چهره هایی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، فرصت های نهفته در شبکه های اجتماعی را از یاد نبرده اند. محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح طلب از برجسته ترین چهره هایی است که قصد شرکت در انتخابات را دارد و تقریبا از اوایل سال ۹۴ در فضای مجازی حضور پررنگ تری پیدا کرده است.

صفحه عارف در اینستاگرام را تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر فالو کرده اند و این صفحه به صورت منظم اخبار مربوط به وی را پوشش می دهد. محمدرضا عارف در تلگرام نیز یک کانال دارد که حدود هزار نفر به آن پیوسته اند.

یک صفحه در فیس بوک نیز با نام انتخابات مجلس ۹۴ ایجاد شده است. صفحه ای با کاور نماینده هایی که در مجلس به خواب رفته اند. این صفحه فیس بوک را بیش از ۲۶ هزار نفر لایک کرده اند. این روزها خوابیدن برخی نماینده ها در مجلس به انگیزه ای برای تغییر تبدیل شده است.

در اینستاگرام نیز صفحه ای با نام entekhabat_jajles_dahom ایجاد شده است که بیش از ۵ هزار نفر آن را دنبال می کنند. این صفحه عکس های مربوط به انتخابات را به اشتراک می گذارد. درباره این صفحه نوشته شده است: «به همراه ملت شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران، در انتخابات مجلس دهم شرکت می کنیم و حمایت خود را از انقلاب اسلامی ایران به تمامی جهان اعلام می داریم.»

کمپین هایی نیز برای درخواست از چهره های سیاسی برای شرکت در انتخابات راه اندازی شده است. از جمله این کمپین ها «کمپین درخواست از سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات مجلس ۱۳۹۴» است. صفحه های متعددی با این نام در اینستاگرام و فیس بوک راه اندازی شده است. با قطعیت می توان گفت چهره ای که این روزها در فضای مجازی بیشترین درخواست برای حضور در انتخابات را دارد، سید حسن خمینی است.

مدت ها است که بسیاری از فعالان سیاسی تلاش دارند سید حسن خمینی را راضی کنند در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کند. نوه امام نیز طرفداران را ناامید نکرده است. او حتی گفته است: «احساس می کنم که باید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شوم و وظیفه دارم شرکت کنم.»

کاربری در یکی از صفحات این کمپین نوشته است: «خوردن نمک خمینی ها نیز برای ما شیرین است.»

«دعوت از رضا فرجی دانا برای شرکت در انتخابات مجلس» نیز کمپین دیگری است که در فضای مجازی تشکیل شده است. کسی که حتی در زمان استیضاح و زیر تیغ مجلس نیز، از حق بخشی از جامعه یعنی دانشجویان محروم از تحصیل دفاع کرد، باید بر کرسی وکالت ملت بنشیند.»

حتی در فیس بوک کمپینی به نام «دعوت از حمیده مروج برای حضور در انتخابات مجلس» راه اندازی شده است. حمیده مروج همسر محمدرضا عارف است که همواره در تمامی مراسم در کنار وی حضور دارد.

چندی پیش نیز خبری از احتمال حضور مریم خاتمی از حوزه انتخابیه یزد شنیده شد؛ خبری که بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. کاربری به نام حامد نیز در واکنش به این خبر نوشته است: «سالیان سال است که یزدی ها یک نماینده واقعی و مردمی و به خصوص آگاه و روشن و خاصه آشنا به مسائل و مشکلات و معضلات یزد به خود ندیده اند و حال الحق و الانصاف چه کسی بهتر و مناسب تر و شایسته تر از سرکار خانم مریم السادات خاتمی...!»

علی مطهری نیز از چهره هیا اصولگرایی است که این روزها در فضای مجازی محبوبیت بالا و طرفدارانی سرسخت دارد. صفحه اینستاگرام علی مطهری را بیش از ۱۰۰ هزار نفر دنبال می کنند. چهره ای که از هر طیفی خواستار حضور او در انتخابات هستند.

اما اصولگرایان نیز از قافله عقب نمانده اند. کمپین دعوت از جلیلی برای انتخابات مجلس نیز راه اندازی شده است. البته این کمپین در واقع یک وبلاگ است. حتی در این وبلاگ نمونه ای از پوستر انتخاباتی وی نیز طراحی شده است.

البته هنوز از بسیاری از چهره های سرشناس درخواست نشده است در انتخابات مجلس شرکت کنند. شاید یکی از مهمترین چهره هایی که از وی برای انتخابات دعوت به عمل نیامده، محمود احمدی نژاد باشد که اتفاقا این روزها نیز در فضای مجازی حضور پررنگی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج