۲۶۳۹۱۰
۱ نظر
۵۴۶۵
۱ نظر
۵۴۶۵
پ

تبدیل پارکینگ ۴۵ متری به کافه ای شیک

اين خواهر و برادر با دوستان‌شان پاركينگ ۴۵ متري و چرك‌مرده را در مدت کوتاهی به كافه‌ای شيك تبديل كرده‌اند.

مجله منزل - اشكان خسروپور: يك پاركينگ كوچك ۴۵ متري با سقف كوتاه در خانه‌اي حوالي شيخ بهايي شمالي، با رنگي كدر و ديوارهايي چرك‌مرده كه روزگاري فقط به درد انباري مي‌خورد، حالا شده يك كافه پرمشتري با رنگ‌‌هاي سفيد و روشن؛ كافه‌اي كه اميد و گلشيد شيرازي (يك خواهر و برادر فارغ‌التحصيل رشته معماري) همراه با اروند پورعباسي و رامتين طاهريان (دو نفر از دوستان‌شان) از اول تا آخرش را خودشان دكور كرده‌اند.

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

بهمن سال گذشته، كار دكور كردن «كافه كرگدن» شروع شد و با وقفه‌ يك ماهه‌اي كه در كار افتاد در نهايت تمام كار دكوراسيون با ۱۵ ميليون تومان جمع‌وجور شد. البته اين هزينه تقريبي است چون مقداري هم براي خريد ظروف و وسايل آشپزخانه هزينه كرده بودند. اين گزارش رمز و راز دكور كردن كافه را از زبان خواهر و برادري بيان مي‌كند كه به خاطر رشته تحصيلي‌شان؛ يعني معماري ايده‌هاي خاصي در دكور كردن آن داشته‌اند.

رنگ كردن این ديوار، خيلي از ما وقت گرفت چون درآوردن چنين رنگي واقعا كار مهمي بود. بايد يك‌بار عمودي و يك‌بار ديگر، افقي رنگ مي‌زديم و تجربه‌اش را نداشتيم. چند قوطي رنگ براي همين چند متر مصرف كرديم و چند روز هم وقت‌مان گرفته شد تا دست آخر نتيجه به دست آمد.

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

براي پوشاندن زمين چند راه داشتيم. معمول‌ترين كار، استفاده از كاشي يا سراميك بود كه خيلي پرهزينه بود ولي ماكف زمين را شبكه‌اي مشبك چوبي كار كرديم و لابه‌لاي چوب‌ها را هم با لايه‌اي دو سانتي‌متري از بتن پوشانديم. روي بتن و چوب يك لايه اپوكسي كار كرديم كه مقاوم و قابل شست‌وشو باشد.

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

متراژ: ۴۵ مترمربع

هزينه: كلا ۶۵۰ هزار تومان

از لوسترهاي معمولي خوش‌مان نمي‌آمد. به نظرمان زيادي يكنواخت و شبيه هم بودند. اين بود كه لامپ‌ها را از داخل شيشه‌هاي مرباي قديمي رد كرديم و شد لوستر. لامپ‌ها را از نوعي انتخاب كرديم كه داغ نشود.

تعداد لامپ‌ها: ۱۰ لامپ كم‌مصرف ايراني

هزينه: لامپ كم‌مصرف ايراني که قبلا خريداري شده بود هر عدد ۵هزار تومان و۱۰ عدد شيشه كه به عنوان ۱۰ لوستر كوچك استفاده شده . روي هم ۱۸۰ هزار تومان

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

تنها چيزي كه خودمان طراحي نكرديم، همين مبل‌ها بود كه از يك دوست خريديم. البته رنگ مبل‌ها و رويه‌هاي‌شان را با سليقه خودمان انتخاب كرديم و دوست ديگري، رويه‌ها را براي‌مان دوخت.

اندازه: مبلمان شش نفره؛ دو تا دو نفره و دو تا تكي

هزينه: ۵۰۰ هزار تومان خريد مبل‌ها (چون به عنوان مبل دست دوم خريداري شده) + دوخت رويه ۲۴۰هزار تومان + خريد پارچه حدود ۱۵۰هزار تومان

دكور كرگدني را اميد طراحي كرد كه به نام كافه بيايد. شكل صورت كرگدن را با نرم‌افزار طراحي كرد. طرح را به گروهي داديم تا نمونه‌ها را روي فوم و با ليزر براي‌مان بيرون بياورند. بعد تكه‌هاي اسكلت را در هم چفت كرده و رنگ‌شان كرديم.

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

هزينه: برش ليزر ۴هزار تومان + خريد فوم حدود ۲۰هزار تومان + استفاده از باقي رنگ ديوارها

ميز مربع وسط كافه را خودمان با چوب درست كرديم. چوب‌ها را از پل چوبي تهيه كرديم و يك شيشه كلفت هم وسط‌شان گذاشتيم. تمام كار طراحي با خودمان بود. شيشه را كلفت‌تر از حد معمول در نظر گرفتيم چون رويه ميز به هيچ‌جاي ديگری تكيه ندارد و اگر چيزي وسط ميز مي‌گذاشتيم، ممكن بود بشكند.

اندازه ميز: یک در یک

هزينه: شيشه ۱۰۰ هزار تومان و چوب‌ها ۵۰هزار تومان

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک
نقشه اولیه طراحی داخلی کافه


تمام فضاي ورودي پاركينگ قديمي كاملا بسته بود و فقط يك در كوچك ورودي داشت. ما اتاق انباري را که در انتهاي پاركينگ بود به قسمت كنار رمپ ورودي منتقل كرديم تا ديوار رو به حياط و پنجره‌ها متعلق به فضاي كافه باشد. ابعاد صندلي‌های كنار پنجره طوري در نظر گرفته شد كه با ارتفاع لبه پنجره هماهنگ باشد و وقتي كسي پشت‌شان مي‌نشيند، حس بهتري پيدا كند.

جنس و ابعاد ديوارهايي كه از نو ساخته شده: پنل گچي و ۳ در ۴ .

هزينه: ۳۵۰هزار تومان

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

صندلي‌هاي لهستاني تنها چيزهايي بودند كه از كافه قبلي با خودمان آورديم اما ميزها را با چوب‌هايي كه از پل چوبي خريده بوديم، خودمان ساختيم. روي ميزها هم يك لايه نانو كشيديم تا ضد آب باشد و لك نشود.

ابعاد ميزها: یک× یک

هزينه: رويه ميزها هر عدد حدود ۲۵هزار تومان + پايه آهني هر عدد ۴۰هزار تومان


فضاي جلوي پيشخوان را خودمان طراحي كرديم كه يك فضاي اضافه براي صندلي‌هاي چهارپايه داشته باشد؛ اينطوري زماني كه از چهارپايه‌ها استفاده نمي‌شد، مي‌توانستيم آنها را در فضاهاي از پيش طراحي شده، بگذاريم. چهارپايه‌ها براساس محل قرار گرفتن‌شان روي زمين طراحي شده‌اند. چون زمين شيب دارد و هركدام از پايه‌ها بايد طوري طراحي مي‌شد كه وقت نشستن لق نزند.

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

تعداد چهارپايه‌ها: ۶ عدد

هزينه‌: هر عدد ۲۵هزار تومان


در كافه قبلي يك كتابخانه داشتيم كه به خاطر ارتفاع زياد و شكلي كه داشت، مدل عمودي‌اش به كارمان نمي‌آمد. دو طبقه‌اش را كم كرديم و آن را به شكل افقي درآورديم تا يك كتابخانه افقي و خوب داشته باشيم با چیزهایی كه به نظرمان مي‌توانست مشتري‌ها را خوشحال كند.

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

ديوار اصلي پاركينگ سنگ شده بود و رنگ تيره‌اي هم داشت كه باعث مي‌شد فضاي كوچك كافه، خفه و تيره به نظر برسد. دل‌مان مي‌خواست فضا روشن‌تر باشد براي همين ديوارها را با يك لايه نازك گچ پوشانديم که البته مقاومت خيلي زيادي ندارد و اگر چيز سنگيني را بخواهيم پيچ كنيم بايد سقف تكيه‌گاه‌مان باشد وگرنه ممكن است گچ ديوار بريزد.

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

سطح كل ديوار: ۱۱۲ مترمربع

هزينه: ۷۰۰هزار تومان

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

تمام ابعاد مختلف كافه و دكورها را خودمان اندازه گرفتيم. قبل از ساختن اين بخش، تمام قطعات، از دستگاه‌هاي قهوه‌ساز تا سطل آشغال را اندازه گرفتيم و براي‌شان جايي را مشخص كرديم؛ اين‌طوري هيچ‌چيزي كم يا زياد نشد.


آلاچيق داخل حياط از قبل وجود داشت و تنها كاري كه كرديم، اين بود كه از ميز و صندلي كافه قبلي استفاده كرديم و يكسري بالشتك كوچك براي روي آجرها در نظر گرفتیم تا مردم روي آجرها يخ نكنند؛ به همين سادگي!

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج