۲۶۳۹۸۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اوباما: امنیت اسرائیل اولویت اول من است

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در بحبوحه رو به وخامت گذاشتن اوضاع امنیتی خاورمیانه، امنیت اسرائیل اولویت واشنگتن است.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در بحبوحه رو به وخامت گذاشتن اوضاع امنیتی خاورمیانه، امنیت اسرائیل اولویت واشنگتن است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر فلسطینی‌ها را به خاطر مقابله با اشغالگران، مورد حمله قرار داد و بر تعهد به امنیت صهیونیست‌ها تأکید کرد.

بر اساس گزارش هاآرتص، اوباما که در کاخ سفید میزان نتانیاهو بود، ابتدا به «امنیت اسرائیل» پرداخت و گفت: «بر کسی پوشیده نیست که وضعیت امنیت در خاورمیانه رو به وخامت است .. ولی امنیت اسرائیل، اولویت من است.»

این اولین سفر نتانیاهو به آمریکا پس از انعقاد توافق هسته‌ای است؛ توافقی که برخی معتقداند به موضعی برای بروز اختلاف میان اوباما و اسرائیل بدل شده است.

اوباما در ادامه به این توافق مهم تاریخی پرداخت و گفت: «این هم بر کسی پوشیده نیست که من و نخست‌وزیر (نتانیاهو) بر سر توافق هسته‌ای، اختلاف نظر داشتیم ولی ما بر سر نیاز به جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم و مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدایانه ایران، هیچ اختلاف‌نظری نداریم.»

چندین ماه است که فلسطینی‌های ساکن در اراضی اشغالی، پس از چندین دهه سرکوب و «عرب اسرائیلی» خوانده شدن، با توجه به در دسترس نبودن سلاح گرم، با چاقوی آشپرخانه به جنگ خیابانی شهرک‌نشینان مسلح رفته‌اند و البته با توجه به رگبار سلاح نیروهای امنیتی و شهرک‌نشینان، به عملیات شهادت‌طلبانه دست می‌زنند.

اوباما به این وقایع هم اشاره کرد و ضمن گرفتن موضعی قابل انتظار، فلسطینی‌ها را محکوم کر و گفت: «اسرائیل هم حق و هم وظیفه دارد که در برابر ترورهای فلسطینیان از خود دفاع کند.»

اوباما در پایان سخنان خود در برابر خبرنگاران، یکی از محورهای مذاکرات پیش‌رو با نتانیاهو را مطرح کرد و گفت: «می خواهم در خصوص نحوه برگشت به مسیر صلح با نخست‌وزیر بحث کنم.»

آمریکا طرفدار راهکار ۲ دولتی است و نتانیاهو بارها بر مخالفت با این راهکار تأکید کرده.

نتانیاهو پس از اوباما، سخن گفتن با خبرنگاران را آغاز کرد و گفت: «دوستی ما قوی و اتحاد ما محکم است؛ ما منافع و ارزش‌هایی مشترک داریم.»

وی به آخرین محور صحبت‌های اوباما یعنی روند سازش هم پرداخت و گفت: «می‌خواهم اینجا روشن بگویم که ما هنوز به صلح امید داریم و من به راهکار ۲ دولتی پایبندام.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسرائيل هم دشمن اول من است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج