۲۶۴۱۱
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

شيوه جديد بيدار كردن موی افراد كچل!

دانشمندان فرانسوي دريافته‌اند كه فوليكول‌هاي مو در افراد دچار كچلي در يك حالت خواب قرار مي‌گيرند و اكنون به دنبال ايجاد درمانهايي براي مبارزه با آن هستند.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان فرانسوي دريافته‌اند كه فوليكول‌هاي مو در افراد دچار كچلي در يك حالت خواب قرار مي‌گيرند و اكنون به دنبال ايجاد درمانهايي براي مبارزه با آن هستند.

شايد اين تعريف بيشتر شبيه به يك توجيه براي آرام كردن كودكان بنظر برسد اما متخصصان مو دريافته‌اند كه فوليكولهاي مو در جمجمه افراد دچار كچلي ممكن است در يك حالت استراحت قرار گرفته و رشد نكنند كه منجر به نازك شدن موها مي‌شود.

اين محققان اكنون مدعي كشف شيوه‌اي براي بيدار كردن مجدد اين سلولها براي كمك به بازيابي يك سر پر مو در افراد دچار عارضه كچلي شده‌اند.

متاسفانه شايد نتوان با اين شيوه، فرآيند كچلي را براي هميشه به تاخير انداخت چرا كه در نهايت فوليكولها توانايي خود را براي ساخت موي جديد از دست مي‌دهند، اما براي آن دسته از افرادي كه موهاي وسط سرشان در حال نازك شدن است مي‌تواند خبر خوشي باشد.

دكتر برونو برنارد، رئيس زيست‌شناسي موي شركت اورآل كه اين پژوهش را انجام داه، اكنون مدعي است كه شركت وي در حال توليد درمان جديدي براي اعمال به سر توسط شامپوها يا كرمها و كمك به رشد مجدد مو است.

به گفته برنارد، فليكولهاي مو در دو حالت ثابت فعال يا خواب و طي گذشت زمان بين اين دو حالت حركت مي‌كنند.

شيوه جديد بيدار كردن موی افراد كچل!

وي افزود: برخي از فوليكولها تنها در حالت خوابيده باقيمانده و منتظر زمان مناسب براي پرورش موي تازه مي‌مانند. اين دسته در دوره نهفتگي مانده و در صورتيكه بتوان اين دوره را كاهش داد، موي بيشتري خواهد روئيد.

برنارد گفت: ما موفق به شناسايي تركيباتي شده و در حال ساخت فرمولي هستيم كه بتوان آنرا بر روي جمجمه ماليده و فليكولها را از حالت خوابيده به حالت فعال تغيير داد.

حدود نيمي از مردان از آلوپسی آندروژنیک رنج مي‌برند كه رايجترين دليل ريزش و نازكي مو در انسان است. معمولا تارهاي مو براي يك دوره حدودا چهار ساله به رشد خود ادامه مي‌دهد تا فوليكولها به حالت خوابيده فرو رفته و تارها بريزند. در طول اين دوره، سلولهاي بنيادي در پوست به آغاز فرايندهاي مورد نيز براي رشد مجدد مو مي‌پردازند.

اين در حاليست كه در افراد دچار كچلي، اين فرايند متوقف شده و موي جديد رشد نمي‌كند.

دانشمندان بر اين باورند كه موفق به شناسايي درماني براي اين موضوع شده‌اند. آنها دو منبع سلول بنيادي كمكي را شناسايي كرده‌اند كه مسؤول رشد مجدد مو بوده و يكي از آنها درنزديكي سطح پوست و ديگري در لايه‌هاي عميق‌تر قرار دارد.

مخزن پاییني سلولهای بنیادی موسوم به سلولهاي CD۳۴+ در محيط هیپوکسی قرار دارند كه از ميزان اكسيژن بسيار كمي برخوردار بوده و منجر به رشد سلولهاي بنيادي در شرايط سالم مي‌شود.

به گفته برنارد كه نتايج خود را در انجمن تحقيقات موي اروپا در بارسلونا ارائه كرده، سطح اكسيژن در اطراف سلولهاي بنيادي افراد دچار كچلي تغيير كرده، بدين معني كه از كارايي كمتري برخوردار بوده و موي كمتري توليد مي‌كنند.

وي اظهار كرد: سلولهاي بنيادي قادر به احساس سطح اكسيژن در اطراف خود هستند. ما موفق به شناسايي مولكولهايي شده‌ايم كه به تقليد از تاثير هيپوكسي در سلولهاي بنيادي مي‌پردازند. اين بدين معني است كه مي‌توانيم فوليكولهاي خالي مو را در جهت رشد الياف موي جديد سريعتر قرار دهيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      ممنون میشم اگه ما رو در جریان خبرهای تکمیلی در این مورد قرار بدید

    • hiva

      من که فقط محض کنجکاوی اومدم تو این پیج :)))))))
      دیگه خدافظ

      پاسخ ها

      • رضا

        هیوا هیوا هیوا ... درم پشت سرت ببند.

    • hiva

      ولی من نمیرم میخوام در جریان خبرهای تکمیلی قرار بگیرم. :))

      پاسخ ها

      • رضا

        لجباز ! خوب بمون نرو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج