جاباما
۲۶۴۱۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قيمت مسكن، از تجريش تا شوش

اگر شما هم اين روزها به دنبال خريد يا اجاره يك واحد مسكوني باشيد، حتما برايتان جالب خواهد بود بدانيد كف و سقف خريد و اجاره يك آپارتمان متوسط در مناطق ۲۲ گانه تهران چقدر است؟

جام جم آنلاین: اگر شما هم اين روزها به دنبال خريد يا اجاره يك واحد مسكوني باشيد، حتما برايتان جالب خواهد بود بدانيد كف و سقف خريد و اجاره يك آپارتمان متوسط در مناطق ۲۲ گانه تهران چقدر است؟

هر چند اگر سري به آژانس‌هاي املاك زده باشيد احتمالا تا حدودي از وضعيت قيمت‌ها با خبر شده‌ايد.

البته بايد توجه داشت كه اعلام قيمت مسكن براي هيچ منطقه، ناحيه و محله‌اي چه در تهران و چه در شهرستان‌ها نمي‌تواند قطعي و يقيني باشد، زيرا عوامل زيادي در تعيين قيمت يك خانه تاثيرگذار است؛ مواردي چون سال ساخت، مصالح به كار رفته، نحوه ساخت، جانمايي آن، دوري و نزديكي آن به مراكز تجاري، توافق خريدار و فروشنده و... كه همه اين عوامل باعث مي‌شود گاه دو واحد مسكوني كنار هم نيز قيمتي يكسان نداشته باشند.

بنابراين به طور قطعي نمي‌توان اعلام كرد پايين‌ترين و بالاترين قيمت‌ها در يك منطقه‌ مربوط به چه محل و ناحيه‌اي است و شايد در چنين شرايطي تنها مرجع رسمي كه مي‌توان به آن استناد كرد سامانه املاك و مستغلات كشور باشد كه اطلاعات را براساس معاملات قطعي به ثبت رسيده ذخيره مي‌كند.

در عين حال اين سامانه نيز كه چند سالي از راه‌اندازي آن مي‌گذرد اطلاعاتش فقط مربوط به معاملات به ثبت رسيده است، در نتيجه نمي‌توان آن را در حال حاضر شاخص دقيقي براي قيمت خانه‌ها در يك محله و منطقه دانست. براساس گزارش كارشناسان سامانه املاك و مستغلات كشور، آمار به ثبت رسيده از قراردادهاي مبايعه نامه و اجاره‌نامه در سال‌جاري در ۲۲ منطقه تهران از پايين‌ترين و بالاترين قيمت هر مترمربع خانه در نقشه به نمايش در آمده است.

قراردادهاي به ثبت رسيده در سامانه معاملات املاك و مستغلات كشور از معاملات قطعي انجام شده ساختمان و آپارتمان با كاربري مسكوني در ۲۲ منطقه تهران طي ارديبهشت‌ ۹۱ نشان مي‌دهد كه بالاترين ميانگين قيمت به ثبت رسيده‌ از قراردادهاي مبايعه‌نامه مربوط به منطقه يك تهران با مبلغ هر مترمربع حدود ۴ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان و پايين‌ترين ميانگين قيمت مربوط به منطقه ۱۸ با مبلغ حدود هر مترمربع يك ميليون و ۳۴۳ هزار تومان است.

همچنين بررسي ميانگين مبالغ اجاره در ۲۲ منطقه تهران نيز حاكي از آن است كه پايين‌ترين ميانگين مبلغ اجاره مربوط به منطقه ۲۰ تهران با ميانگين قيمتي هر مترمربع ۵ هزار تومان و بالاترين ميانگين مبلغ اجاره مربوط به منطقه ۱۶ با مبلغ هر مترمربع حدود ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

منطقه ۱

منطقه يك تهران در منتهي‌اليه شمالي شهر تهران قرار دارد. اين منطقه داراي ۱۰ ناحيه و ۲۶ محله شهري است. منطقه يك شهرداري تهران و ناحيه شميران جزو مطلوب‌ترين مناطق تهران با داشتن منابع طبيعي و ميراث فرهنگي و تاريخي به شمار مي‌رود. در بند، دركه،‌ توچال، كلكچال، اوين‌دركه و پارك‌هاي جمشيديه و قيطريه از مكان‌هاي تفريحي و مراكز جذب گردشگر اين منطقه هستند.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: حدود ۴ ميليون و ۱۰۱ هزار تومان.

ميانگين اجاره:متری ۲۶ هزار تومان

منطقه ۲

منطقه دو در شمال‌شرقي ميدان‌ آزادي از غرب تا شمال غرب تهران ادامه دارد. اين منطقه از جنوب به خيابان آزادي، از غرب به اتوبان اشرفي اصفهان و محمدعلي جناح و از شرق به اتوبان چمران محدود مي‌شود و شامل محله‌هاي آرياشهر، شهر آرا، گيشا، شهرك ژاندارمري، شهرك‌غرب، سعادت‌آباد، فرحزاد، طرشت و... است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع : ۳ ميليون و ۲۸۵ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۴ هزار و ۱۵۷ تومان

منطقه ۳

منطقه سه با مساحتي بالغ بر ۳ هزار هكتار در پهنه شمال‌شرقي شهر تهران واقع شده است.

اين منطقه از شمال به بزرگراه چمران، بزرگراه شهيد مدرس و بزرگراه آيت‌الله صدر و از شرق به خيابان پاسداران و بخشي از خيابان شريعتي از جنوب به بزرگراه رسالت و بزرگراه همت از غرب به بزرگراه شهيد چمران محدود مي‌شود.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع : ۳ ميليون و ۹۵۸ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۳ هزار و ۷۸۵ تومان

منطقه ۴

منطقه چهار به عنوان يكي از پرجمعيت‌ترين، وسيع‌ترين، مهاجرپذيرترين، پرساخت و سازترين مناطق تهران شناخته شده است كه در شمال شرق شهر تهران قرار دارد. اين منطقه با گستره ديد دامنه‌هاي البرز و سطوح سبز گسترده در درون و حريم منطقه همچون دره‌هاي سد لار، لتيان و دره‌هاي سرسبز فشم، اوشان و ميگون و... در شرق كلانشهر تهران قرار دارد.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع : ۲ ميليون و ۵۱۵ هزار تومان

ميانگين اجاره: متري۳۲ هزار و ۳۱۶ تومان بوده است.

منطقه ۵

منطقه پنج از جنوب به جاده مخصوص كرج، از شمال به دامنه‌ كوه‌هاي البرز، از غرب به رودخانه كن و منطقه ۲۲ و از شرق به بزرگراه محمدعلي جناح و اشرفي اصفهاني محدود مي‌شود. اين منطقه به پهنه توسعه شهر تهران معروف است. پس از انقلاب اسلامي به دلايل مختلف از جمله سرريز جمعيت تهران از مناطق مركزي و جنوبي و سيل مهاجران به تهران با افزايش جمعيت و توسعه روبه‌رو بوده است. پونك، شهران، آرياشهر، سدان، فرحزاد، جنت‌آباد، شهرك اكباتان، ‌اشرفي اصفهاني، سردار جنگل و... از جمله محله‌هاي واقع در اين منطقه است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع : حدود ۲ ميليون و ۷۶۱ هزار تومان.

مبلغ اجاره : متري ۲۵ هزار و ۷۴۸ تومان.

منطقه ۶

منطقه شش يكي از مناطق نسبتا قديمي شهر تهران به حساب مي‌آيد كه در مركز شهر قرار دارد. اين منطقه حدود ۳/۳ درصد از سطح شهر را شامل مي‌شود. منطقه شش به لحاظ موقعيت جغرافيايي در حوزه مركزي شهر تهران واقع شده كه از سمت شمال به منطقه سه، از شرق به منطقه هفت و از جنوب به مناطق ۱۲، ۱۱و ده و از غرب به منطقه دو محدود مي‌شود. يكي از قديمي‌ترين و بزرگ‌ترين محورهاي شمال ـ جنوبي تهران، خيابان وليعصر از مركز ثقل اين منطقه عبور مي‌كند.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: ۳ ميليون و ۱۶۸ هزار تومان.

مبلغ اجاره: ۲۰ هزار و ۲۵۶ تومان.

منطقه ۷

مرز شمالي منطقه هفت بزرگراه رسالت، مرز شرقي خيابان‌هاي مجيديه (استاد حسن‌بنا)‌ و سبلان، مرز جنوبي خيابان‌هاي انقلاب و دماوند و مرز غربي آن بزرگراه مدرس و خيابان شهيد مفتح است. نظام‌آباد، گرگان، عباس‌آباد، عشرت‌آباد و انديشه از محلات معروف اين منطقه هستند.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع : ۲ ميليون و ۵۱۱ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۴ هزار و ۳۲۵ تومان.

منطقه ۸

منطقه هشت از طريق همسايه شمالي منطقه چهار به ارتفاعات كوه البرز و از طريق همسايه جنوبي خود منطقه ۱۳ به جنگل‌هاي سرخه‌‌حصار و كوه‌هاي سرتپه مي‌رسد. اين منطقه از لحاظ تقسيمات شهرداري از شمال و شمال شرق به بزرگراه رسالت (منطقه چهار)‌ از جنوب به خيابان دماوند (منطقه ۱۳)‌ از غرب به سبلان جنوبي و استاد حسن‌بنا (منطقه هفت)‌ منتهي مي‌شود.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع : ۲ ميليون و ۴۰۷ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۹ هزار و ۸۰۵ تومان.

منطقه ۹

محدوده منطقه ۹ از شمال به خيابان آزادي و جاده مخصوص كرج از جنوب با بزرگراه فتح و ۴۵ متري زرند، از شرق به خيابان شهيدان، خيابان سادات و از غرب به مسيل كن منتهي مي‌شود. يكي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي اين منطقه وجود ميدان و برج آزادي است.

خيابان آزادي، مهرآباد شمالي و جنوبي، سي متري جي، يافت‌آباد، ۲۰ متري شمشيري، ۲۱ متري جي، بلوار استاد معين و پل ساوه ازجمله محله‌هاي اين منطقه است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۶۵۸ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۴ هزار و ۷۱۹ تومان.

منطقه ۱۰

منطقه ده در بخش غربي شهر تهران قرار دارد و با مناطق دو، ۹، ۱۱ و ۱۷ هم‌مرز است. اين منطقه با بيش از ۸۰ سال سابقه شكل‌گيري از شمال به خيابان آزادي، از شرق به بزرگراه شهيد نواب صفوي، از جنوب به خيابان قزوين و از غرب به خيابان شهيدان، هرمزگان و پادگان جي محدود مي‌شود. اين منطقه پرجمعيت‌ترين منطقه تهران است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۷۸۴ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۳۴ هزار و ۸ تومان.

منطقه ۱۱

منطقه ۱۱ از بخش‌هاي مركزي كلانشهر تهران است كه از شمال به ميدان انقلاب و خيابان آزادي، از شرق به خيابان‌هاي وحدت اسلامي و حافظ، از جنوب به ميدان راه‌آهن و خيابان شوش و از غرب به خيابان‌هاي شهيد نواب صفوي، شهيد ابراهيمي و ميدان حق‌شناس محدود مي‌شود. مراكز مهم اقتصادي و بازارهاي تخصصي مانند توليد و فروش ابزارآلات، انواع پيچ و مهره، بورس مواد غذايي، پوشاك و البسه، لوازم صوتي و تصويري، لوازم خودرو و... در اين منطقه واقع است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۹۰۲ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان.

منطقه ۱۲

در منطقه ۱۲ ابنيه متعدد تاريخي وجود دارد مانند كاروانسراي خانات در چهارراه مولوي و همچنين كليساها، آتشكده‌ها و... . اين منطقه از شمال به خيابان انقلاب، از غرب به خيابان حافظ و خيابان وحدت اسلامي و از جنوب به خيابان شوش و از شرق به خيابان ۱۷ شهريور و اتوبان شهيد محلاتي محدود مي‌شود.

همچنين تعدادي از سفارتخانه‌ها، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، بانك مركزي، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، دادگستري استان تهران، بازار بزرگ تهران و... در اين منطقه واقع شده است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۸۶۹ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري۲۶ هزار و ۳۸۵ تومان.

منطقه ۱۳

منطقه ۱۳ شهرداري تهران در منتهي‌اليه بخش شرقي شهر تهران قرار دارد. اين منطقه داراي چهار ناحيه و ۱۳ محله است كه نواحي و محلات به صورت گسسته از هم قرار گرفته و فاقد ساختار يكپارچه و پيوسته است. از كل نواحي اين منطقه، ناحيه چهار داراي نقش غيرمسكوني و عمدتا به كاربري‌هاي كارگاهي و صنعتي تخصيص يافته است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: ۲ ميليون و ۲۲۲ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۴ هزار و ۴۸۱ تومان.

منطقه ۱۴

منطقه ۱۴ شهرداري در قسمت شرق تهران قرار دارد. اين منطقه از شمال به خيابان پيروزي، از غرب به خيابان ۱۷ شهريور، از جنوب به خيابان خاوران و از شرق به بزرگراه بسيج محدود مي‌شود.

منطقه ۱۴ شامل شش ناحيه و ۲۵ محله است كه محلات دولاب، كوي بانكي رهني، سليمانيه، سرآسياب، صد دستگاه غياثي و قصر فيروزه از اهم آنهاست.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۹۵۴ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۳۳ هزار و ۶۰۴ تومان.

منطقه ۱۵

رشد منطقه ۱۵ شهرداري تهران طي چند دهه اخير پيوسته ادامه داشته است و در سال‌هاي اخير اكثر زمين‌هاي خالي سطح منطقه توسط واحدهاي مسكوني اشغال شده است. منطقه ۱۵ در جنوب شرقي شهر تهران قرار دارد كه از شمال به پادگاه قصر فيروزه، ۴۵ متري آهنگ، خيابان خاوران و شوش شرقي و از غرب به خيابان فداييان اسلام و از جنوب به خيابان دولت‌آباد، كوي بي‌بي‌ شهربانو و كارخانه سيمان و از شرق به كوه‌هاي شرق تهران و اراضي افسريه منتهي مي‌شود.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۵۵۹ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري۳۰ هزار و ۹۱۹ تومان.

منطقه ۱۶

اين منطقه از شمال با مناطق ۱۱ و ۱۲ و خيابان شوق حد فاصل انبار نفت و ميدان شوش همسايه است. همچنين از شرق به منطقه ۱۵، از جنوب به منطقه ۲۰ و از غرب به مناطق ۱۷ و ۱۹، بزرگراه شهيد تندگويان ـ خيابان بهمنيار محدود مي‌شود.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۵۳۱ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۳۴ هزار و ۲۶۹ تومان.

منطقه ۱۷

منطقه ۱۷ داراي سه ناحيه است و در جنوب غربي شهر تهران قرار دارد. اراضي اين منطقه عاري از هرگونه عوارض طبيعي است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۴۱۰ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري۳۱ هزار و ۴۵۹ تومان.

منطقه ۱۸

منطقه ۱۸ تهران از خيابان‌‌ها و محلات توليددارو، شهرك وليعصر، يافت‌آباد و فردوس تشكيل شده است. اين منطقه از شمال به منطقه ۹ و از غرب به مناطق ۱۷ و ۱۹ محدود مي‌شود. هسته اوليه منطقه ۱۸ روستايي بود به نام يافت‌آباد كه با گسترش مهاجرت توسعه و رشد يافته است.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۳۴۳ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان.

منطقه ۱۹

خاني‌آباد نو، شهرك شريعتي، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرك احمديه و شهرك بخارايي از محله‌هاي منطقه ۱۹ است. منطقه ۱۹ در جنوب شهر تهران واقع شده است كه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خيابان بهمنيار و از غرب به اتوبان آيت‌الله سعيدي محدود مي‌شود.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۶۲۷ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۲۶‌هزار و ۸۰۰ تومان.

منطقه ۲۰

منطقه ۲۰ جنوبي‌ترين منطقه شهري شهرداري تهران است و داراي پنج ناحيه داخل محدوده و دو ناحيه خارج از محدوده و ۲۱ محله است.

شهر ري در اين منطقه واقع شده است و اماكن تاريخي بسياري در اين منطقه قرار دارد.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۶۵۶ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان.

منطقه ۲۱

منطقه ۲۱ در امتداد و جنوب منطقه ۲۲ (در جنوب اتوبان تهران ـ كرج)‌ و در غرب مناطق ۹ و پنج قرار دارد.

اين منطقه از شمال به اتوبان تهران ـ كرج، از جنوب به جاده قديم تهران ـ كرج، از شرق به مسيل كن و از غرب به گرمدره محدود مي‌شود.

مركزيت منطقه ۲۱ تهرانسر است كه نواحي مختلفي دارد.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: يك ميليون و ۸۹۹ هزار تومان.

ميانگين اجاره: متري ۹ هزار و ۸۰۰ تومان.

منطقه ۲۲

منطقه ۲۲ شهرداري تهران در قسمت شمال غربي شهر تهران و در پايين‌دست حوضه آبريز رودخانه كن و ورديج واقع شده است. اين منطقه كه در شمال با كوهستان البرز مركزي، در شرق با حريم رودخانه كن، در جنوب با آزادراه تهران ـ كرج و در غرب با محدوده جنگل‌هاي دست‌كاشت وردآورد محدود است با سرعت بسيار زيادي در حال توسعه است و تعاوني‌هاي مسكن تهران غالبا به اين منطقه نقل مكان كرده‌اند. شهرداري تهران برنامه‌هاي زيادي براي توسعه اين منطقه دارد.

ميانگين قيمت خريد هر مترمربع: ۲ ميليون و ۴۹۳ هزار تومان.

ميانگين اجاره:‌ متري ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام و خسته نباشید برای پایین آوردن قیمت مسکن بهترین روش پایین آوردن تسهیلات مسکن و دادن مصالح ارزان قیمت به انبوه سازان است .

    • ali

      قیمت تابعی است از عرضه و تقاضا چون قیمت خرید مسکن بالا رفته قدرت خرید مردم کم میشود بنا بر این همه به رهن و اجاره روی میاورند که انهم بنوبه خود سبب افزایش قیمت رهن میشود. حال شما بگو باید فلان قیمت اپارتمانتو بدی اجاره اگه کسی حرفتو گوش کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج