۲۶۴۴۲۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه:

سیگاری ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۵

طبق آخرین گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با نام «سلامتی در یک نگاه» مشخص شد که سالانه شش میلیون نفر به علت مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

فرادید: طبق آخرین گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با نام «سلامتی در یک نگاه» مشخص شد که سالانه شش میلیون نفر به علت مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایندیپندنت، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) سازمانی بین‌المللی دارای ۳۴ عضو است که اعضای آن متعهد به اصول اقتصاد آزاد و دموکراتیک می‌باشند. گزارش اخیر این سازمان که تنها در کشورهای عضو انجام شده وضعیت نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد.

این گزارش عواملی نظیر دسترسی و کیفیت سلامت و رژیم غذایی، وزن و سبک زندگی را در نظر گرفته است. یکی از زیرمجموعه‌های سبک زندگی «مصرف سیگار» است که سالانه جان حدود شش میلیون نفر را می‌گیرد.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) می‌گوید: «تنباکو دلیل اصلی مرگ زودرس، بیماری‌های قلبی - عروقی، سرطان، افزایش احتمال حمله قلبی، سکته، سرطان ریه، سرطان حنجره و دهان و سرطان لوزالمعده است.»

این سازمان در ادامه می‌افزاید: «در تمام کشورهای عضو به استثنای سوئد و ایسلند، مصرف سیگار در بین مردان شایع‌تر از زنان است. به طور متوسط، آمار افراد سیگاری از سال ۲۰۰۰ از ۲۶ درصد به ۲۰ در سال ۲۰۱۳ کاهش یافته است.»

میانگین افراد سیگاری نسبت به جمعیت ۳۴ کشور عضو، برابر با ۱۹.۷ درصد است. در این بین اما، میانگین افراد سیگاری در ۲۲ کشور بالاتر از میانگین است:

۲۲. آفریقای جنوبی: ۱۹.۸ درصد

۲۱. کره جنوبی: ۱۹.۹ درصد

۲۰. بریتانیا: ۲۰ درصد

۱۹. سوئیس: ۲۰.۴ درصد

۱۸. اسلوونی: ۲۰.۵ درصد

۱۷. آلمان: ۲۰.۹ درصد

حدود یک چهارم مردان آلمانی سیگار می‌کشند؛ در برخی کشورها مانند اسلوونی و بریتانیا، مصرف سیگار در فضاهای بسته ممنوع و شرط سنی بالای ۱۸ سال برای آن وجود دارد.

۱۶. ایتالیا: ۲۱.۱ درصد

۱۵. جمهوری چک: ۲۲.۲ درصد

۱۴. لیتوانی: ۲۲.۲ درصد

۱۳. اتریش: ۲۳.۲ درصد

۱۲. لهستان: ۲۳.۸ درصد

۱۱. ترکیه: ۲۳.۸ درصد

۱۰. اسپانیا: ۲۳.۹ درصد

جمهوری چک آخرین عضو اتحادیه اروپا بود که مصرف سیگار در مکان‌های عمومی را ممنوع کرد.

۹. فرانسه: ۲۴.۱ درصد

۸. روسیه: ۲۴.۲ درصد

۷. چین: ۲۵.۵ درصد

۶. استونی: ۲۶ درصد

حدود نیمی از مردان چینی (۴۹درصد) سیگار می‌کشند، این در حالی است که تنها دو درصد زنان این کشور سیگاری هستند. صنعت تنباکوی چین سالانه بیش از ۲.۳ تریلیون نخ سیگار تولید می‌کند.

۵. مجارستان: ۲۶.۵ درصد

۳۱.۹ درصد از مردان مجارستان و ۲۱.۷ درصد از زنان این کشور سیگار می‌کشند. از ژوئیه ۲۰۱۳، فروش تنباکو فقط به مغازه‌های خصوصیِ تحت نظارت دولت به نام «نمزتی دوهانی بولت» محدود شده است.

۴. شیلی: ۲۹.۸ درصد

۳۳ درصد از مردان و ۲۷ درصد از زنان در این کشور سیگار می‌کشند. طبق گزارش‌ها، دولت شیلی قصد دارد قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در این کشور اجرا کند.

۳. لتونی: ۳۴.۳ درصد

لتونی جزو معدود کشورهای این فهرست است که بیش از نیمی از مردانش (۵۲ درصد) سیگار می‌کشند. سیگار تهیه شده در بازار سیاه حدود ۳۰ درصد بازار این کشور را تشکیل می‌دهد.

۲. اندونزی: ۳۷.۹ درصد

شکاف جنسیتی در اندونزی بسیار زیاد است: ۷۱.۸ درصد مردان و ۴ درصد زنان در این کشور سیگاری هستند.

۱. یونان: ۳۸.۹ درصد

یونان در صدر فهرست قرار دارد. ۴۳.۷ درصد از مردان یونانی و ۳۴ درصد از زنان این کشور سیگار می‌کشند. یونان مانند لتونی و برخی دیگر از کشورها از قاچاق سیگار لطمه دیده است. در گزارشی که اخیرا منتشر شده است، یونان اگر جلوی بازار سیاه را تا سال ۲۰۱۹ نگیرد، سالی یک میلیارد یورو به دلیل عدم دریافت مالیات ضرر خواهد دید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ایران چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج