۲۶۴۵۰۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رئیس سازمان سینمایی:«هفت» را نمی بینم

رئیس سازمان سینمایی با انتقاد از شیوه اجرای برنامه سینمایی «هفت» ابراز امیدواری کرد اگر تلویزیون دست سینما را نمی‌گیرد، حداقل پایش را نبندد. او همچنین به دعوت این برنامه نیز پاسخ داد.

حجت‌الله ایوبی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات، درباره برنامه «هفت» و مدرسه ملی سینما اظهار نظر کرد. رئیس سازمان سینمایی با انتقاد از شیوه اجرای برنامه سینمایی «هفت» ابراز امیدواری کرد اگر تلویزیون دست سینما را نمی‌گیرد، حداقل پایش را نبندد. او همچنین به دعوت این برنامه نیز پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ایوبی، در جمع خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات ، با اشاره به این‌که انتظار دارد رسانه ملی، مانند دیگر کشورها به سینما کمک کند و متأسفانه فعلا کمکی نمی‌کند، گفت: «امیدواریم اگر تلویزیون دست سینما را نمی‌گیرد، دست کم پایش را هم نبندد.»

رئیس سازمان سینمایی که به شیوه اجرای برنامه سینمایی «هفت» انتقاد دارد، گفت: «مدل برنامه «۹۰» برای یک برنامه سینمایی مدل خوبی نیست، چون این برنامه تلاش می‌کند با حاشیه‌سازی مخاطب جذب کند. در حالی که برنامه سینمایی باید تخصصی باشد و آرامش را برقرار کند.»

در برنامه گذشته «هفت»، بهروز افخمی مجری این برنامه به طور صریح از رئیس سازمان سینمایی خواست تا خود را پنهان نکند و از دیدگاه‌هایش دفاع کند، ایوبی در این‌باره پاسخ گفت: «پیش از این رسم نبوده که افراد را برای شرکت در برنامه‌های تولیدی دعوت کنند و بعدا هر مدلی که دوست داشتند، مصاحبه آن‌ها را پخش کنند. دعوت در برنامه‌های تلویزیونی معمولا ویژه‌ برنامه‌های زنده است، نه برنامه‌های تولیدی.»

رئیس سازمان سینمایی، با تأکید بر این‌که سینما نیازمند آرامش است، درباره بعضی نامه‌نگاری‌ها و برنامه سینمایی «هفت» که باعث شده آرامش سینما در روزهای اخیر قدری خدشه‌دار شود، نیز این‌طور اظهار نظر کرد: «به هر حال گاهی نسیم اختلافات اندکی می‌وزد، اما مهم این است که دوباره آرامش برقرار می‌شود و اهالی سینما بعد از سال‌ها آرامش را تجربه کرده‌اند. همه می‌دانند سینما نیازمند آرامش است و هر حرکتی که بخواهد این آرامش را به هم بزند، هم به هنر سینما و هم به کلیت کشور لطمه می‌زند.»

او با تأکید بر این‌که خود سینماگران اجازه نمی‌دهند آرامش سینما برهم بخورد درباره دیدگاهش در مورد برنامه «هفت» گفت: «متأسفانه هرگز بیننده این برنامه نبوده‌ام و در مجموع فقط دو - سه برنامه از آن را دیده‌ام، زیرا همیشه باید صبح زود بیدار شوم و سر کار بروم.»

به گفته او، البته در تلویزیون برنامه‌های بسیار خوبی هم هست که در قد و قواره سینما ظاهر می‌شوند، اما بعضی برنامه‌های تلویزیونی که درباره سینما هستند، متأسفانه سطح کیفی لازم را ندارند و باید تجربه کسب کنند.

ایوبی در ادامه صحبت‌هایش درباره موضوع دیگری نیز صحبت کرد، پیش از این برخی سینماگران چون رضا کیانیان به تاسیس «مدرسه ملی سینما» از سوی سازمان سینمایی انتقادات کرده بودند و آن را جزو وظایف خانه سینما دانسته بودند. اما رئیس سازمان سینمایی، همچنان بر نظر خود در این بار مانده و می‌گوید: «این مدرسه مکان بسیار خوبی برای همه جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به سینماست تا آخرین تجربه‌های سینمایی دنیا را به خوبی ببینند. ضمن این‌که تلاش می‌کنیم در این مدرسه، فضای گفت‌وگو میان نسل جوان و نسل گذشته را برقرار کنیم.»

او با توضیح این‌که در حال حاضر نسل پیشکسوتان سینما جای معتبری برای انتقال تجربه‌های خود ندارند، ادامه داد: «امیدواریم مدرسه ملی سینما تالار گفت‌وگویی برای این منظور داشته باشد. آیین‌نامه اجرایی مدرسه ملی سینما نهایی شده و کم‌کم به سمت اجرای آن می‌رویم؛ اما هنوز زمان اجرای آن مشخص نشده است. این آیین‌نامه بعد از چندبار ویرایش، نهایی شده و روی میز کار من است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج