۲۶۴۵۹۳
۱ نظر
۵۰۹۵
۱ نظر
۵۰۹۵
پ

گرگ وال استریت، تولدت مبارک

مادر و پدر لئو هنگامی که تنها یک سال داشت از یکدیگر طلاق گرفتند و لئوناردو همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشینی با نام ایکو پارک که موسوم به زاغه‌های هالیوود است زندگی کرد و بزرگ شد.

برترین ها:

نام اصلی: لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو

زمینه فعالیت: بازیگر، تهیه کننده

تولد: ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ ‏(۴۰ سال) - هالیوود، ایالت کالیفورنیا

سال‌های فعالیت: ۱۹۸۹ - تاکنون

گرگ وال استریت، تولدت مبارک

لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو (Leonardo Dicaprio) در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفورنیا متولد شد. پدرش جورج دی کاپریو نویسنده کتاب‌های کومیک و مادرش ارمهاین ایندربرکن و مادربزرگش هلنا ایندربرکن. اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند.

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
کودگی لئوناردو دی کاپریو

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
بچگی لئوناردو دی کاپریو

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
نوجوانی لئوناردو

مادر و پدر لئو هنگامی که تنها یک سال داشت از یکدیگر طلاق گرفتند و لئوناردو همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشینی با نام ایکو پارک که موسوم به زاغه‌های هالیوود است زندگی کرد و بزرگ شد. دی‌کاپریو بازیگری را در ۵ سالگی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی امپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند.

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
عکسی از دوران نوجوانی لئوناردو دی کاپریو

ورود به دنیای سینما

در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامه‌هایش به او گوش زد کردند که نام لئوناردو بیش از حد غیر انگلیسی و خارجی است و او باید نامش را به لنی ولیامز تغییر دهد اما لئوناردو نپذیرفت و با بازی در فیلم زندگی بچه در سال ۱۹۹۳ وارد سینما شد.

آغاز کار لئوناردو در ۱۹۸۹ با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود در همین هنگام بود که یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگوایر (Tobey Maguire) آشنا شد و دوستی‌شان تا کنون در جایش باقی است. در ۱۹۹۳ در نقش توبی در فیلم خوش درخشید و نامش در فهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرار گرفت. در همان سال با ایفای زیبای نقش یک معلول ذهنی در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد در کنار جانی دپ قرار گرفت که نمره‌اش کاندید شدن برای جایزهٔ اسکار در سن نوزده سالگی بود.

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
نوجوانی لئوناردو در کاپریو

در سال ۱۹۹۶ دی‌کاپریو در نقش رومئو در فیلم جدید رومئو و ژولیت (اثر شکسپیر) حاضر گشت؛ اما با این همه فعالیت و کارنامهٔ خوب هنری فیلم پر سروصدای تایتانیک (۱۹۹۷) بود که او را تبدیل به فوق ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد. تایتانیک فیلمی بود با ۱۱ کاندیدای اسکار با درصد بیش‌ترین فروش فیلم در تاریخ سینما. بعد از موفقیت بزرگ تایتانیک او حضوری نچندان دل‌چسب در فیلم سلبرتی وودی آلن داشت. بعد از آن لئوناردو در فیلم ضعیف ساحل ظاهر شد، فیلمی که از نظر منتقدان و تماشاگران راضی‌کننده نبود.

در سال ۲۰۰۲ دی‌کاپرو تمرکزش را روی دو اثر؛ «اگر می‌تونی منو بگیر» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» و «دارودسته نیویورکی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» قرارداد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
لئوناردو دی کاپریو - اگه میتونی منو بگیر

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
لئوناردو دی کاپریو و مارتین اسکورسیزی

بعد از آن نوبت به اثر قابل‌توجه «هوانورد» که بر اساس زندگی واقعی «هاوارد هیوز» تاجر معروف آمریکایی ساخته شده بود، رسید. دومین کار مشترک اسکورسیزی دومین کاندیدایی جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول را برای او به ارمغان آورد.

همچنان دی کاپریو همکاری‌اش را با اسکورسیزی ادامه داد به طوری که خیلی‌ها او را دنیروی جدید اسکور می‌خواندند.

دی کاپریو در سال ۲۰۰۵ مشغول همکاری سومش با اسکورسیزی به نام مردگان با حضور ستارگان دیگری چون جک نیکلسون، الک بالدوین و مت دیمون شد.

دی کاپریو فعالیت‌های وسیعی برای منابع طبیعی به خصوص حفظ و نگه‌داری گوریل‌ها انجام داده. لئو با موفقیت در سال ۲۰۰۶ مشغول ساختن فیلمی در مورد محیط‌زیست شد و این فیلم را به فستیوال کن برد.

وی در سال 2008 با راسل کرو در فیلم «مجموعه دروغ‌ها» ایفای نقش کرد.

همسر ایده‌آل لئوناردو دی کاپریو، زنی است که شبیه مادرش باشد.

گرگ وال استریت، تولدت مبارک
لئوناردو دی کاپریو همراه با مادرش


او گفت: «مادرم مرکز زندگی من است. او یک زن قوی و محکم است و همیشه صادق و راست گو است، اگر مردی چنین زنی در زندگی‌اش داشته باشد واقعاً سعادتمند و خوشبخت می‌شود و به همین دلیل یکی از معیارهای اصلی من برای انتخاب همسر آینده‌ام همین خصوصیات اخلاقی است.»

چرا لئوناردو دی کاپریو همچنان مجرد باقی مانده است !؟

تأثیر فیلم تایتانیک در زندگی شخصی دی‌کاپریو

لئوناردو اخیراً فاش کرد که بازی در فیلم موفق «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ تأثیر بسیار بدی روی زندگی عشقی او گذاشته است زیرا این فیلم باعث شد که او به یک ستاره جذاب و مشهور در جهان تبدیل شود.

لئوناردو که در این فیلم بزرگ نقش مقابل کیت وینسلت را بازی کرده است، به روزنامه دیلی اکسپرس گفت: «قبل از اینکه در این فیلم بازی کنم، روابط عاشقانه بسیار موفق تری داشتم.»

لئوناردو دی کاپریو چندی پیش گفته بود که نسبت به ازدواج کمی بد بین است و ممکن است هرگز ازدواج نکند زیرا مشاهده شکست‌های متعدد سایر افراد در ازدواجشان باعث شده است که نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده مردد شود.

لئوناردو دی‌کاپریو گفت: «نمی‌دانم در آینده ازدواج خواهم کرد یا نه؟ من زوج‌های بسیار زیادی را دیده‌ام که با شادی و عشق فراوان با هم ازدواج کرده‌اند اما بعد از مدت کوتاهی از هم جدا شده‌اند. من هم مثل سایر مردم از این موضوع واقعاً تعجب می‌کنم.»

هیچ کس نمی‌تواند زندگی مشترک یک زوج را از دور ببیند و در مورد رابطه آن‌ها قضاوت کند. من هم مثل بقیه مردم از زندگی خصوصی بازیگرانی که با آن‌ها همکاری می‌کنم هیچ اطلاعی ندارم. تنها چیزی که من می دانم این است که آیا آن‌ها بازیگران و یا کارگردان‌های خوبی هستند یا نه؟»

گرگ وال استریت، تولدت مبارک

نکاتی که درباره « لئوناردو دیکاپریو» نمی دانید :

در سال ۱۹۹۵ برای بازی در نقش رابین در فیلم « بتمن برای همیشه » تست بازیگری داده بود.

وی در سال ۲۰۰۱ به عنوان بازیگر نقش آلن ینسن در فیلم « مرد هارواردی » برگزیده شده بود اما تهیه کننده پول کافی برای پرداخت دستمزد او نداشت، به همین دلیل او از پروژه کنار رفت و « آدریان گرنیر » جایگزین او شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سال ۲۰۰۴ ، از « جان کری » حمایت کرد. او برای تبلیغ به ۱۱ ایالت رفت و حدود ۲۰ سخنرانی درباره حفظ محیط زیست انجام داد . او در این سخنرانی ها همچنین اعلام کرد که « جورج بوش » در حال نابودی محیط زیست است!

شاید جالب باشد بدانید که به او بازی در نقش مرد عنکبوتی را هم پیشنهاد کرده بودند!

در سال ۲۰۰۵ هنگامی که قصد ترک محل برگزاری یک جشن خصوصی را داشت، توسط یک مدل کانادایی با بطری مورد حمله قرار گرفت که در این حادثه وی جراحت نسبی برداشت.

یکی از طرفداران سرسخت حفاظت از محیط زیست است و به تمام کسانی که در راستای حمایت از محیط زیست فعالیت می کنند، کمک می کند.

به دلیل مشغله کاری بازی در فیلم « روانی آمریکایی » را نپذیرفت و « کریستین بیل » جایگزینش شد.

از دوران کودکی با « توبی مگوایر » رفاقت دارد.

در سال ۲۰۰۳ وقتی که دوربین شخصی اش گم شد ، جایزه قابل توجهی تعیین کرد تا دوربینش را صحیح و سالم تحویلش بدهند!

در سال ۱۹۹۶ قرار بود در یک فیلم نقش « جیمز دین » فقید را ایفا کند اما اعلام کرد که برای حضور در چنین نقشی تجربه کافی ندارد و به همین دلیل از پروژه انصراف داد.

بازیگران مورد علاقه اش « رابرت دنیرو » و « جک نیکلسون » هستند.

گرگ وال استریت، تولدت مبارک

توانایی صحبت به زبان آلمانی را هم دارد

بیشترین کارگردانی که تا به امروز با او همکاری داشته « مارتین اسکورسیزی » است.

پدرش « جورج دیکاپریو » نام داشت و یک نویسنده مستقل بود که در حیطه کمیک بوک ها فعالیت می کرد. مادر « ایرملین دیکاپریو » نام داشت که یک منشی بود.

بعد از اتمام فیلم « جاده انقلابی » ، حلقه ایی طلایی که بر روی آن نوشته ایی حکاکی شده بود از « کیت وینسلت » خریداری کرد. البته هرگز معلوم نشد که بر روی این حلقه چه مطلبی حک شده بود!

قرار بود در فیلم « حرامزده های بی آبرو » نقش سرهنگ هانس لاندا را بازی کند اما نقش به « کریستوف والتز » رسید.

بهترین بازیگر زن تمام دوران را « مریل استریپ » می داند.

« کیت وینسلت » معتقد است که « دیکاپریو» بهترین بازیگر در میان هم نسل هایش است.

بهترین بازیگر در میان هم نسل هایش است.

گرگ وال استریت، تولدت مبارک

مهمترین فیلمهای « لئوناردو دیکاپریو»:

What's Eating Gilbert Grape

The Basketball Diaries

Romeo + Juliet

Marvin's Room

Titanic

Gangs of New York

Catch Me If You Can

The Aviator

The Departed

Blood Diamond

Body of Lies

Revolutionary Road

Shutter Island

Inception

J. Edgar

The Wolf Of Wall Street

The great Gatsby
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشالا بالاخره اسکار بگیره خوش تیپ نابغه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج