۲۶۴۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خواننده تیتراژ سریال «ساختمان پزشکان» همه را غافلگیر کرد

سیروان خسروی و مافیای تلویزیون

دور جدیدی از حضور خواننده های پاپ را در تلویزیون شاهدیم و این بازی، با تلویزیونی شدن امثال محسن یگانه، فرزاد فرزین و سیروان خسروی وارد فصل جدیدی شده است. با سیروان خسروی که به نوعی آخرین نمونه حضور خواننده های ستاره در تلویزیون است در همین حول و حوش گپ زدیم.

موج تیتراژخوانی در تلویزیون از مجید اخشابی و محمد اصفهانی اوج گرفت. هرچند قبل از این خواننده های پاپ، چهره هایی مثل «افتخاری» تلویزیون را در قرق خود داشتند و محمدرضا عیوضی امیر تاجیک پدیده های نوظهوری بودند که به نوعی راه را برای نسل بعدیشان که امثال لهراسبی و خواجه امیری بودند، باز کردند.

شیوع تیتراژخوانی و «هیت» شدن بسیاری از این تک قطعات بین مردم، تلویزیون را وارد فاز جدیدی از تأثیرگذاری بر بازار موسیقی کشور کرد. بعضاً گل کردن یک تک قطعه «تیتراژ» تلویزیونی، باعث می شد که آلبوم همان خواننده پرفروش ترین کار بازار شود. اتفاقی که برای علی لهراسبی در «آلبوم ۱۴» (به واسطه گل کردن سریال فاصله ها و ترانه تیتراژش) و احسان خواجه امیری درآلبوم «سلام آخر» (به واسطه همه گیر شدن سریال میوه ممنوعه و ترانه تیتراژش) افتاد.

حالا دور جدیدی از حضور خواننده های پاپ را در تلویزیون شاهدیم و این بازی، با تلویزیونی شدن امثال محسن یگانه، فرزاد فرزین و سیروان خسروی وارد فصل جدیدی شده است. با سیروان خسروی که به نوعی آخرین نمونه حضور خواننده های ستاره در تلویزیون است در همین حول و حوش گپ زدیم.

ـ حضور شما به عنوان خواننده تیتراژ سریال «ساختمان پزشکان» جدیدترین فعالیتی است که انجام داده اید. برای اولین بار صدایتان از تلویزیون پخش می شود. ماجرای این حضور از کجا شروع شد؟

محراب قاسم خانی دوست خیلی خوب من است. ما چند سالی است که ارتباط دوستانه ای با هم داریم. ایشان این پیشنهاد را به من دادند. صحبت کردیم و وقتی دیدم تیم سازنده سریال، تیم قوی و حرفه ای است به این نتیجه رسیدم که کار را قبول کنم.

ـ قبل از این و تا به حال پیشنهاد تلویزیونی دیگری نداشتید؟

همین آقای قاسم خانی برای یکی دیگر از کارهایشان هم به من پیشنهاد همکاری داده بودند که چون این پیشنهاد در دقیقه ۹۰ بود، نمی توانستم آن طور که باید و شاید کار خوبی را تولید کنم و به همین علت عذرخواهی کردم، ولی درباره این کار چون هم زمان خوب و کافی در اختیار ما بود و هم به نظر می رسید که کار موفق و قابل توجه خواهد شد، آن را پذیرفتم.

ـ پس تیم سازنده سریال در قبول این پیشنهاد خیلی مؤثر بوده؟

حتماً وقتی تیم قوی باشد، حتماً خروجی کار هم قوی و قابل توجه خواهد بود. البته بسیاری از بازیگران و عوامل این سریال دوستان من بودند و حس خوبی بابت این همکاری به من دست داد. گذشته از همه اینها، به این نتیجه رسیده بودم که دیگر زمان یک کار خوب تلویزیونی رسیده و این سریال به قولی بهترین فرصت برای شروع بود.

ـ برای ساخته شدن این دو قطعه (تیتراژ ابتدا و انتهای سریال) چقدر وقت صرف شده؟

نمی توانم بگویم که مثلاً یک یا دو ماه. چون کلاً به صورت پاره وقت روی آنها کار کرده ام و این طور نبوده که به صورت فشرده و پشت سرهم برایش وقت بگذارم. ولی این اتفاق در یک پروسه سه ماهه نهایی شد. شاید به طور متوسط هفته ای دو یا سه روز. ساعات منظمی را برای نهایی شدن آن صرف نکردم. البته چون قبل از آغاز مراحل پیش تولید این پیشنهاد به من شده بود وقت کافی داشتم و بدون عجله آن را تکمیل کردم.

ـ پخش شدن صدای شما از تلویزیون قطعاً در ارتباط گرفتن شما با مخاطب موسیقی خیلی تأثیرگذار خواهد بود. با تأثیر رسانه ای مثل تلویزیون، در بهتر شنیده شدن آثار یک خواننده موافقید؟

به هر حال مخاطبان تلویزیون بیشتر از دیگر رسانه های ما هستند و همین می تواند برگ برنده ای باشد. امیدوارم همین طور که شما می گویید باشد. البته با گذشت دو سال از آلبومم شاید این اتفاق باعث می شود که ریزش مخاطب نداشته باشم و مردم بیشتر با سبک و لحن و صدای من آشنا شوند. بسیاری از دور و بری هایم با این تصمیم من موافق نبودند ولی هدف من از این کار، همینی بود که گفتم.


سیروان خسروی و مافیای تلویزیون

ـ فکر نمی کنید اگر همه خواننده ها بتوانند از رسانه ای مثل تلویزیون به عنوان ویترین کارهایشان استفاده کنند، کلیت موسیقی حرکت رو به رشد قابل توجهی را داشته باشد؟

قطعاً همین طور است که شما می گویید. ولی نکته ای که هست و خود من به وضوح به آن رسیدم و به عینه دیدم، برخلاف تصور قبلی ام، شورای موسیقی تلویزیون دید باز و همکاری دوجانبه مشهود و مثبتی داشت. به هیچ وجه انتظار یک چنین برخورد مثبتی نداشتم. کلیت این همکاری بیشتر حالت مشاوره ای و مشورتی بود، برخلاف چیزی که من فکر می کردم «دستوری» باشد.

ـ بعضی ها اعتقاد دارند که حضور در رسانه ای مثل تلویزیون و خواندن تیتراژهای تلویزیونی، مختص عده ای خاص است، نه همه خواننده ها. نگاه شما به این موضوع و این ادعا که در این بحث مافیایی وجود دارد، چیست؟

خود من هم قبلاً همین طور فکر می کردم ولی تا جایی که من دیدم در حال حاضر تلویزیون مافیا ندارد. حداقل در مورد من که دید بسیار باز و حرفه ای داشتند. شورای موسیقی تلویزیون هم برخورد خوبی داشتند.

ـ فکر نمی کنید جای یک برنامه مختص موسیقی در تلویزیون به طرز ملموسی خالی است؟

صددرصد. اگر چنین برنامه ای باشد که ما دیگر مشکلی برای تبلیغات نداریم.

ـ به نظر می رسد کمی رنگ صدا و لحن خواندن شما در این کار تغییر کرده. این تغییر تعمدی بوده یا صرفاً به علت فضای کار این اتفاق افتاده؟

بعد از انتشار قطعه «بارون پاییزی» هم این بحث ها شد و خیلی ها اعتقاد داشتند که صدای من عوض شده. این اتفاقی است که خود من افزایش سن را دلیل آن می بینم. خودم هم این حس را دارم و تقریباً با آن کنار آمده ام. صدایم کمی بم تر شده، این تفاوت در این کارهای اخیر به این علت است که از آلبوم اول و دوم تا به حالا، سنم بالاتر رفته و این طبیعی است که صدایم تغییر کند.

ـ این روزها کلاً کمتر در فضای خبری و رسانه ای حضور دارید، کم پیدایید کلاً.

این روزها بیشتر سعی می کنم که کار خودم را بکنم و بیشتر به قرارهای کاری ام برسم. چند پروژه جدید در دست دارم و ترجیح دادم که آنها را انجام دهم که همین باعث شده کمتر مصاحبه کنم. البته تا کار جدیدی هم ارائه ندهم، بهتر است کمتر مصاحبه کنم؛ چون چیز جدیدی نیست که درباره اش حرف بزنم.

ـ حدود یک ماه پیش قطعه ای به نام «بارون پاییزی» از شما در اینترنت منتشر شد. چند وقتی است که انتشار این گونه تک قطعات در فضای اینترنت به شدت مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از خواننده ها به انتشار آثارشان در اینترنت علاقه مند شده اند. علت این اقدام و این قبیل آثار تکی چیست؟

من فقط از طرف خودم می توانم صحبت کنم و درباره بقیه نمی توانم اظهارنظر کنم. چون دو سال از انتشار آلبوم قبلی من گذشته، به این نتیجه رسیدم که بد نیست بعد از دو سال، دوستداران و مخاطبانم کار جدیدی از من بشنوند.

ـ این قطعه در آلبوم بعدی شما هم گنجانده خواهد شد؟

بله. قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.

ـ یک قطعه عربی ـ ایرانی را هم برای آلبوم «مهدی یراحی» تنظیم کرده اید که این روزها کلی طرفدار پیدا کرده. قطعه ای که تا به حال به این شکل در موسیقی ایران کمتر وجود داشته و فضا و ملودی خاصی دارد. بابت این همکاری نترسیدید که مورد انتقاد قرار بگیرید؟

این کار از جمله آثاری است که خودم خیلی به آن علاقه دارم. خیلی ها گفتند که این کار را تنظیم نکن، مردم انتقاد می کنند. خوب نیست. ولی از آنجایی که اگر من کاری را دوست داشته باشم و به دلم بنشیند حتماً انجامش می دهم. این کار را قبول کردم و اعتقاد دارم که جزو آثار خوبم هم است. این قطعه بازخوانی یک قطعه قدیمی است که هیچ شباهتی به قطعه اصلی ندارد. کار خاص و جذابی از آب درآمده است. البته خود مهدی یراحی هم در اینکه من این کار را قبول کنم خیلی مؤثر بود. او جزو بهترین انتخاب های من است و کارش را قبول دارم و از همه مهم تر، دوست من است.

یعنی کلاً نگران صحبت های منتقدان نبودید؟

آنها که همیشه کار خودشان را می کنند؛ مثلاً گفتند به خاطر پول این کار را کرده ام یا بعضی کارها را به خاطر خصومت شخصی قبول نکرده ام. ولی واقعیت این است که من اگر از کاری خوشم بیاید آن را قبول می کنم و همه تلاشم را هم برای عالی شدن آن انجام می دهم. هیچ یک از کارهایی که من به نوعی در آنها حضور داشته ام، کم کاری ای از سوی من را در خود ندیده اند. خیلی ها واقعیت را فدای سودجویی های خود می بینند. اگر کسی اعتقاد داشته باشد که بعضی از کارهای من معمولی شده، آن قطعه به نظر من عالی شده؛ چون نظر من خیلی با آنها در کار فرق می کند. درباره کارهایم زیاد به دیگران کاری ندارم. من هم برای کارهایم دلایلی دارم و هیچ وقت اتفاقی کاری را قبول نمی کنم. برای من مهم است این ماجرا، چون برای مخاطبانم احترام ویژه ای قائلم.

ـ کار و پروژه جدیدی در دست ندارید؟

فعلاً نه. هر وقت اتفاق خاصی افتاد خبر می دهم. فعلاً درگیر کارهای دیگری به جز موسیقی هستم.

ـ این چند وقت، آلبوم یا قطعه جدیدی بوده که نظرتان را جلب کرده باشد؟

آلبوم مهدی یراحی واقعاً خوب بود. به خصوص آن قطعه که می گوید: «من از زندگی تو هوات خستم...»


منبع: روزنامه تماشا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج