۲۶۴۷۴۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نگرانی آیت‌ الله مکارم از افزایش آمار طلاق

آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نسبت به افزایش آمار طلاق در جامعه ابزار نگرانی کرد.

خبرگزاری رسا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نسبت به افزایش آمار طلاق در جامعه ابزار نگرانی کرد.

وی با بیان این که یکی از مسائلی که به صورت موریانه پایه نظام خانواده را فرو می ریزد، موضوع افزاش آمارهای طلاق است، گفت: در سال گذشته نسبت به سالیان قبل آمار طلاق افزایش یافته و این نگران کننده است، افزایش طلاق یعنی متزلزل شدن بنیان خانواده؛ وقتی این بنیان متزلزل و دچار گسست شد، کل نظام خانواده رو به ویرانی خواهد رفت.

این مرجع تقلید با یادآوری روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: خانه ای که در آن طلاق باشد خدا آن را از رحمت خود دور می دارد، هیچ چیز مبغوض تر از طلاق نزد خدای متعال نیست.

وی با بیان این که طلاق تبعات و آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد، گفت: یکی از تبعات طلاق بچه های بی سرپرست است که تبدیل به بچه های خطرناکی در جامعه می شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر آسیب شناسی دقیق و همه جانبه پدیده افزایش آمار طلاق در جامعه، خاطرنشان کرد: برخی عنوان می کنند که عامل این مساله فقر است، در حالی که بسیاری از طلاق ها در خانواده های مرفه و البته تحصیل کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: یکی از عوامل این مساله ارتباط های نا مشروعی است که با استفاده از فضای مجازی ایجاد می شود.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: وقتی فضای مجازی را توسعه می دهند عده ای به به و چه چه می کنند که پیشرفت کردیم و در صف کشورهای مترقی قرار گرفتیم؛ در حالی که نمی دانند در این فضا چه غوغایی برپا است و چه ارتباط های نا مشروعی وجود دارد که سبب جدایی می شود.

وی با گوشزد کردن وظایف مهم و سنگین دست اندرکاران فضای مجازی، خاطرنشان کرد: مسئولان فضای مجازی کشور بار سنگینی بر عهده دارند؛ البته با این فضای مجازی کارهای بسیار مهمی می شود انجام داد، اما در مقابل آسیب های شدید و خطرناکی دارد؛ باید کاری کرد جلوی آسیب ها گرفته شود؛ چراکه بسیاری از طلاق ها از اینجا نشات می گیرد و مردم این مساله را به طرق مختلف به اطلاع ما می رسانند.

این مرجع تقلید یادآورشد: این که اخیرا فضای مجازی را جدی گرفته اند بسیار خوب است، باید آموزش های لازم به جوانان داده شود، باید کار فرهنگی در این راستا انجام شود، امیدواریم همه به سهم خود در راستای کاهش آمار طلاق در جامعه اقدام کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود در درس خارج با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و تواضع را نعمتی دانست که کسی نسبت به آن حسادت نمی کند.

وی با بیان این که تواضع دوستان فراوان برای انسان ایجاد می کند و باعث محبوبیت در جامعه می شود و سبب پیشرفت در کارها است، گفت: در محیط روحانیت نیز افراد بسیار محبوبی وجود داشته و دارند که این مساله نیز ناشی از تواضع آنان بوده است.

این مرجع تقلید یادآور شد: اگر می خواهیم در جامعه نفوذ داشته باشیم و امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغات ما در جامعه اثر داشته باشد باید در مقابل صغیر و کبیر تواضع داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید محمد

      باسلام بنظر من زن وشوهری که دارای فرزند می باشند دادگاه خانواده نباید سریعا حکم طلاق صادر نماید برای آنها کلاس آمورش اجباری بگذارند امروزه رسم شده طرافین وکیل می گیرند وهرکدام بیشبر پول بدهد وکیل سریع حکم طلاق را از قاضی می گیرد باید قبل از ازدواج مشاوره اجباری بشود یاعلی مدد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج