۲۶۴۷۷۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی

نخست وزیر جدید چهل و سه ساله کانادا، یکی از جوان‌ترین رهبران این کشور هست که زمام قدرت را در یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان بر عهده گرفته و در سرزمین دیجیتال نیز، یک سلفی دوست فعال در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

برترین ها: سرویس چهره‌های پرتال برترین ها ظرف ماه‌های اخیر، دنیای سلبریتی ها به خصوص سیاست مداران امروز جهان را در قاب سلفی دنبال کرده است و در این رهگذر، نگاهی دارد به سبک زندگی دیجیتالی چهره‌های شاخص در سرزمین دیجیتال. پرونده امروز را به بررسی زندگی آقای جاستین ترودو، دومین رهبر جوان و نخست وزیر جدید کانادا اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی نخست وزیر جدید کانادا با یک دختر محجبه مهاجر، پس از پیروزی در انتخابات)

دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به خصوص شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی مردمان روزگار ما را به طرز گسترده ای تغییر داده‌اند. دنیای دیجیتالی امروز، سبک زندگی دیجیتالی را سبب شده و منجر به تغییر در آداب، رویه ها و کنش‌های اجتماعی ملت‌های جهان در دنیایی که از آن به دهکده جهانی اطلاق می‌شود، گردیده است. این دگردیسی عظیم، مهارت‌های ارتباطی و تعاملی افراد با یکدیگر را نیز دست خوش تغییرات اساسی نموده که یکی از بارزترین آن ها، در تعاملات اینترنتی و اطلاع رسانی دیجیتالی قابل مشاهده هست.

جنبش سلفی بازی نه فقط عالم هنرمندان و اشخاص عادی، بلکه دنیای سیاست مداران و سیاست پیشگان را نیز تحت تأثیر قرار داده است. اکنون، خیلی ها دنیای سیاست را فقط از دوربین سلفی، پست‌های توییتر و مطالب به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک و اینستاگرام دنبال می‌کنند. همین موضوع اقبال جهانی به شبکه‌های اجتماعی تحت وب، سایبر دیپلماسی سیاست مداران را بیش از قبل فعال کرده و البته زمینه تعامل بهتر بدنه مردم با فعالان سیاسی را ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد جاستین پیر جیمز ترودو Justin Pierre James Trudeau جوان که پیش تر سابقه وزارت در امور وزارت خانه ها و جوانان دولت کانادا را بر عهده داشت و اخیراً پس از پیروزی بر حزب استفان هارپر در انتخابات کانادا به عنوان رهبر Liberal prty به نخست وزیری این کشور رسید، از اینترنت در تبلیغات به خوبی بهره برده است. حتی نام پرتال وی نیز بر روی جت اختصاصی حک شده بود. موضوعی که در اینستاگرام ایشان نیز بازتاب یافت.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(پست جاستین ترودو، شب برگزاری انتخابات سراسری کانادا که به پیروی وی منجر شد)

وی سیاستمدار کانادایی و رهبر حزب لیبرال کانادا است. جاستین فرزند بزرگ پانزدهمین نخست‌وزیر کانادا پیر ترودو و مارگارت ترودو است. وی در سال ۲۰۰۸ از حوزه انتخاباتی پپینو (به فرانسه:Papineau) استان کبک به عضویت مجلس عوام کانادا درآمد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان رهبر حزب لیبرال کانادا برگزیده شد. ترودو پس از رهبری حزب لیبرال در انتخابات سال ۲۰۱۵، و پیروزی این حزب با اکثریت آرا به عنوان نخست وزیر کانادا انتخاب شد.

آقای ترودو بسیار علاقمند به سلفی هست به گونه ای که وی را یکی از سلفی بازترین رهبران سیاسی این کشور می‌دانند. مشاهده شده که وی در بعضی از روزها، ده ها عکس سلفی انداخته و رسانه‌های مجازی و مکتوب منتشر شده است. پرتال CBC کانادا، هفته پیش در گزارشی، به یکی از سلفی‌ترین روزهای نخست وزیر جدید کانادا اشاره کرد و آن را مضمون یک گزارش خبری داغ کرد.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(گزارش پرتال کانادایی CBC NEWS از سلفی‌ترین روزهای نخست وزیر جدید این کشور)

نکته جالب درباره زندگی آقای ترودو این هست که پدر وی نیز نخست وزیر بود.

جاستین ترودو بزرگ‌ترین فرزند پیر الیوت ترودو نخست وزیر کانادا و مارگارت ترودو (سینکلر) در روز کریسمس ۱۹۷۱ در اتاوا به دنیا آمد. از همان ابتدای زندگی به واسطه شغل پدر سفرهای زیادی را به همراه خانواده به مناطق مختلف جهان داشت. سال ۱۹۷۷ زمانی که ۶ سال داشت پدر و مادر از یکدیگر جدا شدند. طلاقی که جاستین علتش را ۳۰ سال اختلاف سنی پدر و مادرش می‌داند. پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته در ادبیات از دانشگاه مک‌گیل، جاستین به همراه تعدادی از دوستانش سفر یک‌ساله‌ای به دور جهان را آغاز کرد.

پس از پایان سفر به مک‌گیل بازگشت و در رشته آموزش شروع به تحصیل کرد. پس از دو سال ترجیح داد تحصیلش را در دانشگاه بریتیش کلمبیا دنبال کند، بنابراین به ونکوور نقل‌مکان کرد و در سال ۱۹۹۸ فارغ‌التحصیل شد. در خلال سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به آموختن چند رشته و موضوع از جمله نمایش، زبان فرانسوی، مطالعات اجتماعی و ریاضیات پرداخت. ازدواج وی با سوفی گرگوار، مجری تلویزیونی مشهور کانادایی، سبب رسانه ای تر شدن چهره آقای ترودو گردید.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(تصویر جاستین ترودو، نخست وزیر جدید کانادا و همسر و دو فرزندش پس از پیروزی در انتخابات)

وی از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی اینترنت به خوبی آگاه هست و کمپین تبلیغاتی حزبش در فضای مجازی، تلاش زیادی برای جلب آرا و نظرات کاربران تمام آنلاین کانادایی در دستور کار قرار داد. بیست و سومین نخست وزیر کانادا، امروزه یکی از مشتاقان دنیای سلفی هست که در این گفتار، نگاهی داریم به آقای جاستین در قاب سلفی.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی جاستین ترودو در مقابل دوربین بنفشی رنگ یکی از طرفداران سیاه پوست حزب لیبرال)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی آقای نخست وزیر در ایستگاه مترو مونترال)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی جاستین ترودو با یک دختر بچه روبروی پارلمان کانادا)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی‌های خندان جاستین پیش از انتخاب به عنوان نخست وزیر با اعضای کمپین تبلیغاتی)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(از سری سلفی‌های جاستین در لندن)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی‌ جاستین در دیدار با دانشجویان دانشگاه - کلگری)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی جاستین با Jean-Luc Kienge)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی جاستین با هنرمندان کانادایی)

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(سلفی جاستین پس از پیروزی)

پرتال رسمی نخست وزیر کانادا به نشانی اینترنتی http://pm.gc.ca ارائه شده است.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(پرتال رسمی نخست وزیر کانادا)

سایت شخصی جاستین را نیز نی توانید در این آدرس http://www.liberal.ca/rt-hon-justin-trudeau دنبال کنید که دیدارها و نقطه نظراتش را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(ایندکس پرتال شخصی نخست وزیر جدید کانادا- جاستین ترودو)

جاستین در حال حاضر ۱۴۱ هزار مخاطب در صفحه شخصی خود در اینستاگرام دست و پا کرده است که به نظر می‌رسد تا ماه‌های آینده افزایش قابل ملاحظه ای کسب کند. صفحه https://instagram.com/justinpjtrudeau/?hl=en بیش از ۲۳۳ پست درباره آقای جاستین و زندگی روزانه‌اش مطالبی ارائه کرده است.

نخست وزیر جدید کانادا در قاب سلفی
(تصویر صفحه شخصی نخست وزیر جدید کانادا در اینستاگرام)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shirin

      چه نخست وزیر آپدیت و امروزی و خوبی دارن

    • بدون نام

      و چقدر مردم دوست :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج