۲۶۴۹۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

چقدر با استرس درگیر هستید؟

اگر نمی‌خواهید مغزتان پیر شود این استرس‌های هر‌روزه و مهارنشدنی را جدی بگیرید. برخورد باریشه و علت استرس بهترین راه برای به‌دست آوردن حافظه گذشته‌تان است اما تا زمانی كه این اتفاق می‌افتد تمرین‌های مدیتیشن را فراموش نكنید

چقدر با استرس درگیر هستید؟

چقدر با استرس درگیر هستید؟


برترین ها: درست از همان لحظه‌ای كه مغزتان درگیر فكر و خیال می‌شود، هزار دلیل برای استرس‌هایتان پیدا می‌شود و جسم‌تان هم حال دیگری پیدا می‌كند. شمایی كه سال به سال پایتان به مطب دكتر نمی‌رسید، حالا هزار و یك بیماری سراغ‌تان می‌آید و نمی‌دانید چرا یك ویروس ساده و یك دلیل بی‌اهمیت اینقدر راحت جسم شما را به سمت ویرانی می‌برد.

اگر كمی بیشتر به حال و هوایتان دقت كنید، دلیل این بیماری‌ها را هم خواهید، فهمید. جسم شما كاملا تحت‌تاثیر حال و هوایتان قرار دارد. حالا وقت آن است كه نگاهی به خودتان بیندازید، اگر نشانه‌های زیر بیشتر از قبل در شما اتفاق می‌افتد باید بدانید كه دچار استرس شده‌اید و باید هرچه زودتر آن را از خودتان دور كنید.

استفراغ:

یكی از نشانه‌های اینكه شما بیش از حد معمول با استرس درگیر هستید، تهوع‌های كنترل ناپذیر و استفراغ كردن در شرایطی است كه به هر دلیل احساس نگرانی و اضطراب دارید. این حالت تنها در شرایط استرس‌زا سراغ شما نمی‌آید بلكه اغلب مبتلایان اضطراب در اولین ساعات صبح و شروع روزشان آن را به شكلی مهار‌ناپذیر تجربه می‌كنند. استرس می‌تواند بیماری‌ به نام سندرم استفراغ حلقوی را ایجاد كند كه در آن بیمار تجربه تهوع و استفراغ در مدت زمان طولانی را دارد و از این موضوع رنج می‌برد. مقابله با اضطراب ناشی از این بیماری می‌تواند از طریق استراحت كردن و مصرف میزان قابل توجهی از آب آشامیدنی در طول روز و همین‌طور پیدا‌كردن راه‌هایی مثل مدیتیشن و راه رفتن برای آرام‌كردن یا از بین بردن منبع استرس‌زا صورت بگیرد.

ریزش مو:

دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد؛ از عوامل ژنتیك گرفته تا تاثیرات برخی داروها و... همگی می‌توانند باعث ریزش موهای شما شوند اما استرس یكی از مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایل این اتفاق است. استرس در برخی مواقع می‌تواند، باعث بروز كچلی ناحیه‌ای سر شود اما ریزش موها بر اثر استرس تنها به یك ناحیه محدود نمی‌شود؛ یكی دیگر از شرایطی كه می‌تواند با بروز استرس اتفاق بیفتد از دست دادن ناگهانی مو

(تا 70 درصد) است. این وضعیت می‌تواند به شكل غیرقابل كنترلی ادامه پیدا كند، زیرا استرس فردی كه به ریزش مو دچار شده می‌تواند تا ماه‌ها پس از یك واقعه استرس‌زا ادامه یابد.

تعریق بیش از حد:

برخی مردم از افزایش تعریق بدن‌شان و تعریق بیش از حد بخصوص در كف دست و پا رنج می‌برند. افزایش تعریق به شكل غیرقابل كنترل یكی از واكنش‌های بدن شما به استرس درونی‌تان است. شما می‌توانید با انجام حركات كششی ذهن و جسم (یوگا) و مدیتیشن به كاهش تعریق مربوط به استرس‌تان كمك كنید. فكر نكنید كه این وضعیت شما هیچ راه چاره‌ای ندارد. اگر خودتان با تمرین‌های آرامش‌بخش موفق به از بین بردن این نشانه‌های آزار‌دهنده نشدید، بهتر است به یك متخصص مراجعه كنید. درصورت لزوم از داروهای ضد اضطراب كمك بگیرید.

كاهش ایمنی بدن:

شاید یكی از‌قابل‌توجه‌ترین اثراتی كه استرس روی بدن شما می‌گذارد، ضعیف كردن سیستم ایمنی بدن و ازبین‌بردن مقاومت جسم شما باشد. یك راه خوب برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی ضعیف شده بدنتان ورزش است. شما با 40 دقیقه ورزش كردن در هر روز هم می‌توانید اكسیتوزین را در خونتان جریان دهید و با آزاد شدنش افسردگی و اضطراب‌تان را از بین ببرید و هم می‌توانید به تحركات بدنتان، استرس‌تان را كم كنید و ایمنی را به بدن‌تان برگردانید.

خون دماغ:

سال‌ها دانشمندان در مورد اینكه خونریزی بینی به‌دلیل استرس رخ می‌دهد یا نه با هم مشاجره داشتند اما بالاخره تحقیقات ثابت كرد، در بسیاری از مواقع عامل اصلی خون دماغ شدن استرس زیاد است. این اتفاق به علت نوسانات فشار خون شما در زمان استرس رخ می‌دهد و درصورتی كه شما بتوانید فشار خونتان را همیشه روی حالت نرمال نگه دارید و سطح استرس خود را كاهش دهید می‌توانید مانع این خون دماغ شدن‌های گاه‌و‌بیگاه شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      من خودم درگیر یک فشار و استرس سه ساله هستم تحلیل قوای جنسی را هم به موارد بالا اضافه کنید خیلی بدردردیه الانه نمیدونم این چند سال چجوری گذشت فقط به دنبال ذره ای ارمشم دوستداشتم برگردم به گذشته های نه چندان دور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج