۲۶۴۹۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کشف اشیای دوره ساسانی در تهران

اشیای منحصربه‌فرد دوره تاریخی سلوکی و ساسانی در تهران کشف شد.

روزنامه شرق: اشیای منحصربه‌فرد دوره تاریخی سلوکی و ساسانی در تهران کشف شد.

سرهنگ محمد کربلایی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از دستگیری یک نفر قاچاقچی اموال تاریخی و کشف ٢٤ قلم طلا و جواهرات ارزشمند مربوط به ادوار تاریخی سلوکی و ساسانی خبر داد.

سرهنگ کربلایی با بیان این مطلب گفت: برابر اخبار واصله به واحد معاونت منابع و مخبرین یگان حفاظت استان تهران، مبنی‌بر فعالیت افرادی در زمینه خریدوفروش اشیای عتیقه و احتمال فروش قریب‌الوقوع آن به قاچاقچیان بین‌المللی، با توجه به اهمیت موضوع، پس از اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر، تیمی از مأموران معاونت عملیات یگان حفاظت وارد عمل شدند.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی این تیم و انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی، با انجام هماهنگی‌های لازم از طریق مقام قضائی تهران و اخذ دستورات لازم، طی عملیاتی ویژه در انجام یک معامله صوری نسبت به دستگیری یک نفر قاچاقی اموال تاریخی اقدام کردند که در این رابطه ٢٤ قلم اشیای تاریخی منحصربه‌فرد شامل: طلا و جواهرات ارزشمند و ذی‌قیمت کشف شد.

سرهنگ کربلایی ادامه داد: براساس کارشناسی صورت‌پذیرفته از سوی کارشناسان خبره میراث فرهنگی، اصالت اشیای مکشوفه محرز شد و قدمت آنها دوران ساسانی و سلوکی تخمین زده شد. وی تصریح کرد: صورت‌جلسه نهایی تنظیم شد و تشکیل پرونده و ارجاع آن به مقام قضائی استان در دستور کار قرار گرفت، همچنین با دستور مقام قضائی استان، متهم پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی و پیگیری‌های بعدی، تحویل اداره آگاهی فاتب شد.

در رابطه با کشف آثار تاریخی ارزشمند از قاچاقچیان هرازگاهی خبرهایی منتشر می‌شود، چندی پیش نیز در نشست خبری مسئولان سازمان میراث اعلام شد در ۱۰ ماه گذشته ۵۹ هزار و ۷۴۶ شیء تاریخی از قاچاقچیان کشف شده است.معاون میراث فرهنگی در نشست رسانه‌ای دستاوردها و کشفیات نیروی یگان حفاظت که در کاخ گلستان برگزار شده بود، اعلام کرد کمتر از ۲۰ درصد از این اشیای مکشوفه اشیای اصلی هستند. بهمن‌ماه سال گذشته نیز مجموعه‌ای از آثار کشف‌شده از قاچاقچیان در موزه نگارخانه در کاخ جهانی گلستان به نمایش درآمده بود، و علاقه‌مندان می‌توانستند با خرید بلیت موزه نگارخانه از این مجموعه دیدن کنند.

در توضیحات نوشته‌شده روی آثار مکشوفه آمده؛ قدمت آثار اصل از هزاره سوم قبل از میلاد، قرن‌های پنجم و ششم قبل از میلاد، دوران ساسانی، تیموری و ایلخانی از خیابان‌های مختلف تهران مانند گاندی، منوچهری، سعدی، تهرانپارس، جنت‌آباد و مسیل باختر به دست آمده‌اند. همچنین در میان آثار به‌دست‌آمده می‌توان به قطعات گچ‌بری‌شده، ظروف سفالین لعابدار، ظروف سنگی و مرصع‌کاری، ظروف فلزی و ظروف شیشه‌ای اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج