۲۶۵۰۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برندگان احتمالی اسکار ۲۰۱۶ را بشناسید

فيلم‌هاي موفقيت‌آميز زيادي نمايش داده شدند و حالا برخي از انتخاب‌هاي بالقوه اسکاري خود صحبت مي‌کنند.

وب سایت هفت فاز - ویسنا فولادی: قرار است شاهد مراسم اسکار عجيبي باشيم. هشت سال پيش از زماني که "رفتگان/The Departed" برنده جايزه اسکار بهترين فيلم شد، ما هم هرساله برنده قطعي هر دوره را مي‌دانستيم، گاهي اوقات در کن ("جايي براي پيرمردها نيست"، "آرتيست") و غالبا در يکي از فستيوال‌هاي اوايل پاييز. اما در سال ۲۰۱۵، ونيز، تلورايد و تورنتو همگي برگ برنده اصلي خود را رو کردند و با اين حال هيچ‌کس هنوز از مدعي اصلي رقابت باخبر نيست.

فيلم‌هاي موفقيت‌آميز زيادي نمايش داده شدند و حالا برخي از انتخاب‌هاي بالقوه اسکاري خود صحبت مي‌کنند (والچر پيشاپيش "اسپات‌لايت" را بهترين فيلم سال مي‌داند)، با اين وجود کسي هنوز نسخه بهترين فيلم سال را طبق روال سال‌هاي اخير نپيچيده. بخشي از اين موقعيت به سه فيلم سنگين‌وزني مربوط مي‌شود که پيش از دسامبر به اکران عمومي درنخواهند آمد: "جوي" به کارگرداني ديويد او.راسل، "هشت نفرت‌انگيز" به کارگرداني کوئنتين تارانتينو و "بازگشته" ساخته الخاندرو گونزالز ايناريتو.

در هر حال بازيکنان حاضر در رقابت، رفته‌رفته صف منظم خود را تشکيل مي‌دهند، از همين رو تصميم به تهيه فهرستي گرفتيم که با نگاه به آن از تمامي فيلم‌ها و اجراهايي که در چند ماه آينده براي نامزدي يا دريافت جايزه شانس بالايي در اين رقابت دارند مطلع خواهيد شد.

۱. آليشيا ويکاندر

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

اين بازيگر سوئدي با هفت فيلم نمايش داده شده، جسيکا چستين امسال است. پرسشي که بيشتر متوجه او بود انتخاب‌هاي اين بازيگر در ازدحام فضاي تبليغاتي فيلم‌ها بود. ويکاندر اما با بازي در فيلم‌هاي "نور ميان اقيانوس‌ها" و "تب گل لاله" حضورش در سال ۲۰۱۶ را قطعي کرد و اجراي درخشان‌‍اش در "عهد جواني" که به نظر جايي براي پيشروي ندارد همه چيز را براي او آسان‌تر کرد.

او براي بازي در "دختر دانمارکي" از مدعيان نيرومند دريافت جايزه بهترين بازيگر زن خواهد بود، مگر اينکه داوران تشخيص دهند که او شانس بهتري در يکي از رشته‌هاي کمتر مدعي دارد و به جمع بازيگران مکمل انتقال‌اش دهند. او حتي اگر براي بازي در فيلم تام هوپر کانديداي بهترين بازيگر نقش اصلي زن شود، کمپاني A۲۴ او را براي بازي در "اکس ماشينا" حمايت خواهد کرد. گزارش‌ها هم از همين انتخاب دم مي‌زنند.

۲. "عشاء رباني سياه"، "بروکلين" و "پل جاسوس‌ها"

"عشاء رباني سياه" مشابه با برخي عناوين خاص ديگر با حضور در جشنواره ونيز و تلورايد توجه زيادي را بسوي خود جلب کرد. نامزدي "عشاء رباني سياه" را مي‌توان در بيشتر رشته‌ها تصور کرد، با بازگشت جاني دپ در نقش وايتي بالگر، نامزدي دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد از بزرگترين شانس‌هاي اين فيلم است. از طرفي داستان گانگستري کلاسيک فيلم مي‌تواند به مذاق داوران آکادمي خوش بيايد تا فيلم بتواند به جمع کانديداهاي بهترين فيلم سال و حتي بيشتر از آن (نامزدي بهترين بازيگر نقش مکمل مرد براي جوئل ادگرتون) راه يابد.

"بروکلين" از طرفي ديگر در ساندنس خوش درخشيد و از آن دسته فيلم‌هاي آکادمي‌ پسند و از شانس‌هاي خوب کمپاني فاکس سرچ‌لايت است. احتمال موفقيت حتمي آن در مراسم هنوز مشخص نيست با اين حال با حضور ايموري کوهن و سيرشا رونان به عنوان بازيگران فيلم و نيک هورنبي و جان کرولي به عنوان نويسنده و کارگردان، هر اتفاقي مي‌تواند براي "بروکلين" بيافتد. اظهارنظر درباره "پل جاسوس‌ها" هنوز زود است، اسپيلبرگ را هيچ‌گاه نبايد کنار گذاشت، حتي اگر فيلم او چيز تاثيرگذاري در اولين نگاه نداشته باشد. فيلم تا چند هفته آينده در جشنواره فيلم نيويورک نمايش داده خواهد شد.

۳."قله سرخ"، "کريد"، "ضربه مغزي" و "کرول"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

اين را همين اول بگوييم: "قله سرخ" به نظر تنها مدعي نامزدي در رشته‌هاي تکنيکي است، بخصوص براي طراحي صحنه. "ضربه مغزي" هم به نظر فيلمي معمولي است مگر آن‌که ويل اسميت در آن اجراي خارق‌العاده‌اي از خود به نمايش بگذارد. کسي از کيفيت "کريد" باخبر نيست، هرچه باشد اين اسپين‌آف "راکي" است. با اين حال رايان کوگلر، کارگردان فيلم "ايستگاه فروت‌ويل" مي‌تواند با اين فيلم بازگشت قدرتمند خود را رقم بزند و بعيد نيست مايکل بي.جوردن و سيلوستر استالونه هم در صورت ارائه اجراهايي خوب مورد توجه اعضاي آکادمي قرار بگيرند.

غول بزرگتر اين دسته "کرول" است که از زمان حضور در جشنواره کن به تعداد طرفداران‌اش افزوده مي‌شود. اين فيلم با چشم‌پوشي از "هشت نفرت‌انگيز" و "سافراجت/حق راي" بزرگترين اميد امسال کمپاني واينشتاين است و اگر استقبال‌هاي گرم از اين فيلم ادامه پيدا کنند مي‌توان تاد هينزِ کارگردان را در ميان چهره‌هاي اصلي رقابت امسال ديد. نشانه‌ها حاکي از آن هستند که روني مارا، بازيگر منتخب جشنواره کن در ميان نامزدهاي بهترين بازيگر نقش اصلي و کيت بلانشت به عنوان بهترين بازيگر نقش مکمل (بنابر درخواست او، تا بتواند براي فيلم "حقيقت" به نامزدي بهترين بازيگر نقش اصلي زن برسد) حضور خواهند داشت اما همه چيز مي‌تواند تغيير کند. اين‌ها شانس‌هاي اصلي فيلم در بهترين حالت هستند.

۴. "دختر دانمارکي"

اين فيلم به نقدهاي مثبت براي راه يافتن به جريان رقابتي نياز نداشت. فيلم‌هاي قبلي تام هوپر هم از عزيز‌کرده‌هاي منتقدان نبودند اما در تصوير کلي انتخاب‌هاي آکادمي هميشه نشاني از آن‌ها به چشم مي‌آمد. "دختر دانمارکي" بيشتر به "بينوايان" نزديک است تا "نطق پادشاه" و با اين حال ويژگي‌هاي يک فيلم محبوب عامه‌پسند را ندارد و شايد يک برنده نباشد. دو بازيگر نقش‌هاي اصلي فيلم مي‌توانند به ليست نامزدها راه پيدا کنند.

۵. "اورست" و "پايان گردش"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

نمايش افتتاحيه براي فيلم‌هاي "جاذبه" و "بردمن" اتفاق خوش‌يمني بود و "اورست" يکي ديگر از فيلم‌هايي است که در چنين قالبي مي‌گنجد. علي‌رغم نقدهاي مثبت نوشته شده بر فيلم به نظر مي‌آيد "اورست" بيشتر جنبه تبليغاتي داشته باشد، تماشاگران از فيلم خوششان مي‌آيد اما تعداد کمتري به نظر مي‌رسد عاشق آن شده باشند.

با اين حال فروش خوب گيشه هم مي‌تواند اثرگذار باشد. در همين حين کمپاني A۲۴ تصميم گرفته جيسون سيگل را براي فيلم "پايان گردش" وارد رقابت بهترين بازيگر نقش مکمل مرد کند. از ظاهر ماجرا هم مي‌شود فهميد که بيشتر شاهد اجراهايي خوب هستيم تا فيلمي خوب.

۶. "ملک طلق" و "دور از اجتماع خشمگين"

"ملک طلق" از اين بيشتر نمي‌توانست اسکارپسندتر به نظر برسد، اين‌بار جولين مور هم بيمار است و هم دگرجنس‌خواه. فيلم مي‌تواند براي دريافت جايزه بهترين بازيگر زن مدعي باشد اما ما واقعا اين‌طور فکر نمي‌کنيم. از "دور از اجتماع خشمگين" هم انتظار زيادي نداشته باشيد. به کري موليگان در فيلم "حق راي" براي نامزدي در بخش بهترين بازيگر زن بيشتر مي‌توان اميدوار بود.

۷. "مامان‌بزرگ"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

ليلي تاملين را تنها مي‌توان نامزد احتمالي يک رشته به حساب آورد، اما سروصداي زيادي از زمان برگزاري فستيوال جنوب از جنوب غربي متوجه اوست. کمپاني سوني پيکچرز قطعا به بازيگر اصلي فيلم خود در نقش مستمري‌بگيري بددهن اميدوار است. با اين وجود فيلم با اکران محدود نمي‌تواند مسير زيادي را طي کند و از اين بابت بايد به فکر راه‌حل باشد.

۸. "هشت نفرت‌انگيز"

شايد به نظر عجيب بيايد اما کوئنتين تارانتينو به مرد هميشه حاضر اسکار تبديل شده، "حرامزاده‌هاي بي‌آبرو" توانست ۸ نامزدي اسکار را دريافت کند و "جنگوي رهاشده" پنج نامزدي. با اين شرايط به درستي مي‌توان تصور کرد "هشت‌ نفرت‌انگيز" که به نوعي جزء بزرگترين فيلم‌هاي تارانتينو هم به حساب مي‌آيد به سرنوشتي مشابه دچار شود. اين‌که در نهايت نامزدي بهترين کارگرداني يا بهترين فيلم سال به تارانتينو برسد در آينده مشخص خواهد شد. در ميان بازيگران فيلم همچنين شانس نامزدي براي کسي غير از کريستوف والتز بالاست؛ ساموئل ال.جکسون به نظر جذاب‌ترين نقش را دارد و مي‌تواند وارد ليست بهترين بازيگر مرد شود، اگرچه درنهايت بازي جنيفر جيسون لي ديدني‌تر از همگي آن‌ها خواهد بود.

۹. "من نور را ديدم"، "تو را در روياهايم خواهم ديد" و "در قلب دريا"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

به نظر نمي‌رسد کسي براي "من نور را ديدم" هنک ويليامز مشتاق باشد، با اين حال حتي خنثي‌ترين نقدها به بازي خوب تام هيدلستون و اليزابت اولسن اشاره مي‌کنند بنابراين بعيد نيست نام آن‌ها را به زودي در اخبار ديگر هم بشنويم. در همين حين "تو را در روياهايم خواهم ديد" يکي از فيلم‌هاي به‌خواب‌رفته مستقل امسال است و تنها فرصتش متوجه بليث دنر، بازيگري که براي اولين بار به وضوح اسمي از او مي‌شنويم هستند.

او به احتمال زياد در حال حاضر بالاتر از ليلي تاملين ايستاده و مبارزه سختي را پيش رو دارد. فيلم موبي‌ديک‌گونه ران هووارد، "در قلب دريا" هنوز عنواني ابهام‌برانگيز است. فيلم‌هاي اسکاري قبلي هووارد نتيجه خاصي براي او دربرنداشتند و نمايش آخر فيلم او هم از اکران ماه مارس به دسامبر تغيير يافت. بهترست از اين يکي غافل نشويم، نمايش در فستيوال فيلم بفا هم مي‌توان کمک‌رسان باشد.

۱۰. "جوي"

ديويد او.راسل چند سال اخير را به عنوان کارگردان محبوب اسکار سپري کرده، بي‌آنکه بتواند به جايزه بهترين فيلم سال، بهترين کارگرداني يا فيلمنامه برسد، بنابراين به نظر مي‌رسد زمان طلايي او فرا رسيده. ستاره فيلم او بار ديگر جنيفر لارنس است و به نظر مي‌رسد فيلم اوراسل اين‌بار تاريک‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از کارهاي اخير او باشد. فيلم او مي‌تواند درست به موقع از راه برسد و تاريخ‌ساز شود، بخصوص با حضور وسترن‌هاي تارانتينو و ايناريتو که هر دو گروهي مشترکي از راي‌‌دهندگان را هدف گرفته‌اند.

۱۱. مايکل کيتون

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

آيا نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد مي‌تواند برنده قطعي امسال شود؟ کيتون سال گذشته اين جايزه را به ادي ردمين باخت با اين حال ظاهرا به لطف بازي در "اسپات‌لايت" امسال شانس ديگري به او رو کرده. بازيگران زيادي را در اين فيلم مي‌توان به عنوان انتخاب اصلي برگزيد اما گزارش‌ها حاکي از آنند که نماينده بهترين بازيگر نقش اصلي مرد براي اين فيلم مارک روفالو خواهد بود و مابقي در ميان بازيگران نقش مکمل به رقابت خواهند پرداخت. با اين حال اجراي کيتون در فيلم چيزي است که بيشتر جلب توجه مي‌کند. آيا او بالاخره مي‌تواند متن سخنراني را که در جيب‌اش آماده دارد قرائت کند؟

۱۲."زني در ون"، "افسانه" و "عشق و بخشش"

در اين‌جا با سه فيلمي طرف هستيم که شانس بالايي در ميان نامزدي‌هاي بهترين بازيگران سال دارند، هرکدام تا سطوح مختلفي. "زني در ون" براي بازيگر پيشکسوت، مگي اسميت مي‌تواند به بهترين شانس پس از "پارک گاسفورد" تبديل شود. در هيمن حين تام هاردي در جستجوي اولين نامزدي اسکار خود است و "افسانه" در دو نقش ظاهر شده. نقدهاي متفاوتي بر اين فيلم نوشته شده و منتقدان نظر مشترکي ندارند، شايد هاردي بايد هنوز کمي صبر کند. درنهايت فيلم بيوگرافيک برايان ويلسون، "عشق و بخشش" به نمياش درآمد و اجراي هر دو بازيگر اصلي آن، پل دانو و اليزابت بنکس مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

۱۳."مکبث"، "مکس ديوانه:جاده خشم"، "نقشه مگي"، "مريخي"، "من، ارل و دختر درحال مرگ"، "دوشيزه آمريکا" و "آقاي هولمز"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

به نوبت توضيح خواهيم داد. ماريون کوتيار در صورتي که امسال شاهد رقابتي ضعيف باشيم مي‌تواند ميان نامزدها ديده شود، با اين وجود امسال رقابت ميان زنان وضعيت نسبتا بهتري دارد. "من و ارل و دختر درحال مرگ" با وجود فروش پايين‌تر از حد انتظار در گيشه فيلمي دوست‌داشتني از نگاه منتقدان است و "دوشيزه آمريکا" شانس حضور در ميان نامزدهاي بهترين فيلمنامه يا بهترين بازيگر زن را با گرتا گرويگ دارد.

"نقشه مگي" با اين حال به نظر نقطه مطمئن‌تري براي اوست. ايان مک‌کلن با بازي در "آقاي هولمز" از مدعيان جدي است و بيشتر از آن شايد بتوان به نامزدي بهترين فيلمنامه براي اين فيلم اميدوار بود. و بالاخره، با دو بلاک‌باستر غول‌آسا روبه‌رو شده‌ايم. به نظر مي‌رسد "مريخي" حکم "جاذبه" امسال را داشته باشد و شانس فيلم در رشته‌هاي متفاوتي بالاست، براي مت ديمون جايزه بهترين بازيگر و براي ريدلي اسکات جايزه بهترين کارگرداني. برخي شايد قدرداني از فيلم را در اسکار کمي کميک ببينند (جالب است که "مريخي" به عنوان فيلمي کمدي در مراسم گلدن گلوب حضور داشت)، اما اگر فروش گيشه فيلم خوب باشد مي‌توان انتظار هر موفقيتي را از آن داشت.

پس از آن به "مکس ديوانه:جاده خشم" مي‌رسيم. اين فيلم درميان محبوب‌ترين عناوين سال بدون شک در بخش تکنيکي لايق چند نامزدي است و مي‌توان جرج ميلر و شارليز ترون را هم در ليست کانديداها تضور کرد. اما آيا آکادمي ‌مي‌تواند تصميم درستي درباره اين اکشن مووي خالص بگيرد؟ وارنر برادرز بايد نهايت تلاش خودشان را به کار ببندند.

۱۴. نت‌فليکس

"هيولاهاي ناکجاآباد" غول کري فوکوناگا ميان اسکاري‌هاي امسال است. فيلم در جشنواره‌هاي ونيز و تلورايد نقدهاي خوبي دريافت کرد با اين حال چند اعتراض کوچک نسبت به عنوان فيلم وجود دارد و البته به طرز وحشيانه‌اي خشن است. همين نظرات درباره "دوازده سال بردگي" هم وجود داشتند اما اين يکي شايد تاثيري مشابه بر مردم نداشته باشد و قدرت ستاره‌هايش هم با آن فيلم برابري نکند. تماشاگران در هر حال مي‌توانند با آن کنار بيايند و اجراي ادريس البا شايد بتواند صرف نظر از کليت فيلم جذاب باشد، با اين حال نبرد درهمي خواهد شد.

۱۵. "برند ما بحران است"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

بسياري اميدوار بودند که اين درام کمدي سياسي به تهيه‌کنندگي جرج کلوني يک "آرگو" يا "شب‌خوش و موفق باشيد" ديگر از سوي کمپاني برادران وارنز باشد با اين حال "برند ما بحران است" از بهترين انتخاب‌هاي هر فهرست فاصله زيادي دارد. بازي ساندرا بولاک در اين ميان جالب توجه است و مي‌تواند اين بازيگر را دو سال پس از "جاذبه" وارد يک رقابت اسکاري ديگر کند.

۱۶.پيکسار

براي اولين بار شاهد اکران دو فيلم پيکساري در يک سال بوديم که اين اتفاق خارق‌العاده‎‌اي است (با اين فرض که "دايناسور خوب" چيزي از فيلم بزرگ تابستاني "درون بيرون" کم نداشته باشد). در حال حاضر تنها فرض اينکه "درون بيرون" به اولين فيلم حاضر در ميان نامزدهاي بهترين فيلم سال پس از "داستان اسباب‌بازي۳" تبديل شود فرضي منطقي است.

"دايناسور خوب" در روزهاي مياني فصل جوايز اکران خواهد شد و اين شايد کمي مشکل‌ساز شود. اگر تبديل به فيلمي نااميدکننده شود مي‌تواند از ارزش برند پيکسار بکاهد؟ اگر به خوبي اثر بزرگ اين کمپاني باشد مي‌تواند آرا را به دو نيم تقسيم کند؟ هنوز هم فکر مي‌کنيم شانس "درون بيرون" بالاتر باشد اما "دايناسور خوب" هم در صورت جذابيت کافي مي‌تواند وارد رقابت شود.

۱۷. کيو از "اسپکتر"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

چند سال پيش "اسکاي‌فال" توانست حضور پررنگي در ميان نامزدهاي اسکاري داشته باشد، اين فيلم برخلاف رويه معمولي فيلم‌هاي باند ۵ نامزدي دريافت کرد (و يک نامزدي بفتا براي دريافت جايزه بهترين فيلم بريتانيايي سال و دو نامزدي براي دريافت جايزه بهترين بازيگر سال) با اين حال نتوانست به جايگاه بالاتري دست پيدا کند. حالا با اين دنباله کمتر انتظار اتفاقي مشابه را داريم (دنباله‌ها هميشه براي اعضاي آکادمي يک استثنتا هستند)، با اين حال مي‌توان شاهد اتفاقات عجيب‌تري هم بود، بخصوص اينکه اجراي کريستف والتز در نقش کيو مي‌تواند مورد پسند اسکار هم باشد...

۱۸." بازگشته" و "اتاق"

تنها يک کارگردان تا به حال، موفق به دريافت دو جايزه اسکار بهترين کارگردان در دو سال پيايي شده: جان فورد. هيچ‌ کارگردان ديگري تا به حال موفق به انجام اين کاري نشده. آيا الخاندرو گونزالز ايناريتو مي‌تواند در کنار اين کارگردان قرار بگيرد؟ داستان وسترن نجات‌بخش او "بازگشته" با بازي لئوناردو دي کاپريو و تام هاردي مراحل سختي را در زمان توليد سپري کرده و کريسمس امسال اکران خواهد شد.

تريلر فيلم پيشاپيش سروصداي زيادي ايجاد کرده و به نظر ساختار متفاوتي با "بردمن" دارد. نمايش فيلم دقيقه نودي خواهد بود، چنين چيزي سال گذشته به فيلمي مثل "سلما" ضرر رساند و در رابطه با فيلم ايناريتو شايد در نهايت همه ما را نااميد کند. در همين حين، "اتاق" شانس کمتري براي حضور در ميان نامزدهاي بهترين فيلم سال دارد و به نظر متواضعانه‌ترين فيلم امسال است. نقدهاي مثبت زيادي بر اين فيلم نوشته شده و هردو بازيگران فيلم، بري لارسون و جيکوب ترمبلي مي‌توانند رقبايي جدي در رشته‌هاي مربوط به خود باشند. داوران اسکار نبايد بگذارند موضوع خاص و ديرفهم فيلم بر قضاوت‌شان تاثير بگذارد.

۱۹. "پسر شاول"، "چپ‌دست"، "اسپات‌لايت"، "جنگ‌ستارگان: نيرو برمي‌خيزد"، "استيو جابز"، "ديوارسنگي"، "مستقيم خارج از کامپتون" و "حق راي"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

"چپ‌دست" را بازگشت جيک جيلنهال به اسکار مي‌دانند. با اين وجود پاياني خوشايند براي اين بازيگر با توجه به نقدهاي تقريبا خنثي نوشته شده بر فيلم و اکران تابستاني آن غيرمحتمل است. "ديوارسنگي" را افراد زيادي تماشا نکردند و احتمال موفقيت آن در اسکار پايين است. فيلم بيوگرافيک "مستقيم خارج از کامپتون" درباره گروه موسيقي هيپ‌هاپ NWA حتي در صورت بي‌نقص بودن هم از خوراک‌هاي اسکاري نيست، البته که اين فيلم نقايص قابل‌توجهي هم داشت.

نظرات درباره "جنگ‌ستارگان: نيرو برمي‌خيزد" متفاوت هستند با اين حال از يک چيز مي‌توان مطمئن بود؛ فيلم فروش سرسام‌آوري در گيشه خواهد داشت و تا هميشه در ياد طرفداران‌اش باقي مي‌ماند، با اين حال داستان فيلم بايد بسيار بسيار خوب باشد تا بتواند آن را از نامزدي در رشته‌هاي تکنيکي بالاتر ببرد (آکادمي رابطه خوبي با فرنچايزها ندارد، نامزدي فيلم اصلي در سال ۱۹۷۸ يک رخداد استثنايي بود). "سافرجت/حق راي" واکنش‌هاي متفاوتي را در جشنواره تلورايد برانگيخت و به نظرمي‌آيد تعداد کمي شيفته آن شدند.

با اين حال فيلم به حمايت کمپاني واينشتاين اميدوار است و نامزدي بازيگر نقش مکمل‌اش، هلنا بونهام کارتر. کمپاني سوني پيکچرز از وضعيت فيلم "پسر شاول" راضي نيست و با توجه به موفقيت‌شان در فيلم "عشق" بعيد نيست اين تلاش‌ها به نتايج خوشايندي ختم شوند. از طرفي به نظر مي‌رسد همه "اسپات‌لايت" را عاشقانه دوست دارند. به طرفداران اين فيلم هر روز از هر گوشه جهان افزوده مي‌شود. کمپاني اُپن رود با بازي‌هاي اسکاري ناآشناست و با اين حال سال گذشته با فيلم "شبگرد" توانست رابطه دوستانه‌تري با آکادمي ايجاد کند.

درنهايت به "استيو جابز" مي‌رسيم. انتظارات از اين فيلم طبيعتا به شدت بالاست و فيلم دني بويل به نظر بسياري از آن‌ها را برآورده کرده. مايکل فسبندر به نامزدي براي بهترين بازيگر اميدوار است و دني بويل، آرون سورکين، کيت وينسلت و سث روگن پشت سر او در صف ايستاده‌اند. آيا اين فيلم مي‌تواند به چيزي برسد که "شبکه اجتماعي" از آن بازماند؟

۲۰."ترومبو" و "حقيقت"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

دو فيلم ديگر که بيشترين شانس‌شان در ميان نامزدهاي بهترين بازيگر است تا هر رشته ديگر. "حقيقت" به شکلي غيرمنتظره براي کيت بلانشت کارساز بود تا رابرت ردفورد و با توجه به اينکه ردفورد براي موفقيت فيلمش "همه چيز از دست رفته" به نظر بي‌ميل مي‌آمد بنابراين حضور او در اسکار امسال هم غيرمحتمل است. همان‌طور که پيش از اين اشاره کرديم بلانشت قصد دارد بر روي نامزدي در بخش بهترين بازيگر نقش مکمل براي "کرول" تمرکز کند.

بازي او در "حقيقت" مثل هميشه مورد پسند منتقدان قرار گرفت. با اين حال فيلم ردفورد حتي در صورت ديده‌شدن هم ممکن است بازي را به "اسپات‌لايت" ببازد. نقدهاي نوشته شده بر "ترومبو" عموما مثبت هستند اما در مرحله راي‌گيري کم مي‌آورند، بسياري "ترومبو" را يک فيلم تلويزيوني در پوششي سينمايي مي‌دانند. با اين حال به نام برايان کرنستون قطعا در هر بحثي اشاره خواهد شد و نبايد توانايي‌هاي فيلمي درباره فيلمسازي را دست‌کم گرفت حتي اگر از اين منظر احساسي نزديک به "هيچکاک" داشته باشد تا "آرتيست".

۲۱.گلدن گلوب

مي‌دانيد که ما آنچنان به انتخاب‌هاي گلدن گلوب معتقد نيستيم. به هر حال اين چيزي است که وجود دارد و البته نامزدهاي امسال هم گروهي درهم را تشکيل داده‌اند، تقريبا هيچ فيلمي در بخش کمدي/موزيکال گلدن گلوب حضور ندارد. "مريخي" پيشاپيش در بخش کمدي اعلام حضور کرده که به احتمال زياد به جايزه اين بخش خواهد رسيد. اگر فيلم‌هايي مثل "هشت نفرت‌انگيز"، "جوي" يا "استيو جابز" براي شانس موفقيت بيشتر به نامزدي در بخش کمدي رو نياورند بايد به سراغ فيلم‌هاي خارجي مثل "مامان‌بزرگ"، "من نور را ديدم"، "بانوي در ون"، "من و ارل و دختر در حال مرگ"، "دوشيزه آمريکا"، "مستيقم خارج از کامپتون"، "ترکيده"، "جاسوس" و حتي شايد "جواني" رفت.

۲۲.دني ويلنو

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

اين کارگردان فرانسوي-کانادايي مسئول اصلي فيلم "سيکاريو" است، فيلم قبلي او "زندانيان" آن‌چنان تاثيرگذار نبود، اما اين يکي اثري متفاوت است. منتقدهاي آمريکايي در تورنتو فيلم را حسابي تحويل گرفتند و آن را با "سکوت بره‌ها" و "ترافيک" مقايسه کردند، دو فيلمي که هر کارگردان در شرف اسکار، عاشق شنيدن نکات مشابه آن‌ها با فيلمش است. فيلم به فروش گيشه خود نياز دارد و کمپاني لاينز‌گيت امسال پروژه مهم‌ ديگري را در دست ندارد. اميلي بلانت مي‌تواند براي اين فيلم در ميان نامزدهاي دريافت جايزه بهترين بازيگر زن ديده شود و بازي مکمل بنيسيو دل تورو را هم نبايد دست‌کم گرفت.

۲۳. "پياده‌روي"

شک داريم که فيلم رابرت زمکيس هفت سال پس از برنده شدن جايزه بهترين مستند سال، دليل بهتري براي حضور داشته باشد. با اين حال چيزهاي خوبي از کساني که فيلم را تماشا کردند شنيده‌ايم، مشتاقيم اين بازگشت خوبي براي اين کارگردان باشد. اگر فيلم به سرانجام خوبي برسد مي‌تواند به عنوان فيلم مدعي سه بعدي که در سال‌هاي گذشته از نکات مثبت فيلم‌هايي مثل "هوگو" و "جاذبه" بود حضور داشته باشد. در بخش تکنيکي نيز مي‌توان فيلم را رقيبي براي عناوين ديگر شمرد.

۲۴. "اکس ماشينا"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

همان‌طور که پيش از اين اشاره کرديم، کمپاني A۲۴ براي "اکس ماشينا" ی الکس گارلند دست‌ به کار شده. به غير از ويکاندر، اسکار آيزاک يک انتخاب اسکاري بالقوه است. بستگي دارد که رقباي ديگر او چه چينشي داشته باشند. با اين حال بزرگترين شانس فيلم، در بخش بهترين فيلمنامه سال است که امسال رشته خلوتي خواهد بود. فيلم گارلند يکي از عناوين موفق مستقل اوايل سال بود و نويسندگي خلاقانه آن مي‌تواند طرفداران خود را ميان اعضاي آکادمي پيدا کند.

۲۵. "جواني"

هيچ‌کدام از حاضرين در جشنواره کن از طرفداران پائولو سورنتينو نبودند، اما اين به معناي عدم ارتباط آن با آکادمي نيست. "زيبايي بزرگ" چند سال گذشته موفق به دريافت يک جايزه اسکار شد. حضور در ميان نامزدهاي بهترين فيلم سال چيزي نيست که انتظار آن را داريم (بخصوص با حضور "بروکلين" که انتخاب مطمئن‌تري براي فاکس سرچ‌لايت است) اما اگر فيلم، حمايت منتقدان آمريکا را با خود داشته باشد مي‌توانيم شاهد اتفاقات خوبي براي مايکل کين باشيم. هاروي کايتل و کمئوي جين فوندا را هم نبايد ناديده گرفت.

۲۶. "ز براي زکريا"

برندگان احتمالی اسکار 2016 را بشناسید

اين فيلم خوبي است. فيلم به ميان کانديداهای اسکار راه نخواهد يافت. با اين حال اميدواريم که اجراي مارگوت رابي دست‌کم در اسپريت اواردز ديده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج