۲۶۵۰۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تابســــتان۹۱ میوه درمانــی كنید

تابستان اگر چه با افزایش دمای هوا همراه است اما یك حسن بزرگ در مقایسه با دیگر فصل‌ها دارد در این فصل با تنوع و گوناگونی میوه‌ها و خوراكی‌ها در طبیعت روبه‌رو هستیم و می‌توانیم بیشترین استفاده را از خوراكی‌های موجود در طبیعت داشته باشیم.


تابســــتان91 میوه درمانــی كنید

برترین ها: تابستان اگر چه با افزایش دمای هوا همراه است اما یك حسن بزرگ در مقایسه با دیگر فصل‌های سال دارد و آن حسن این است كه در این فصل با تنوع و گوناگونی میوه‌ها و خوراكی‌ها در طبیعت روبه‌رو هستیم و می‌توانیم بیشترین استفاده را از خوراكی‌های موجود در طبیعت داشته باشیم. به همین دلیل، با نزدیك شدن به روزهای تابستان، امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با ساده‌ترین و كاربردی‌ترین نسخه‌های گیاهی آشنا شوید و از آنها برای تسكین و بهبود برخی اختلال‌ها و بیماری‌های پوست و موی خود در این فصل استفاده كنید.

تابســــتان91 میوه درمانــی كنید



6 روز ماسك جنگلی بزنید

حالا كه فصل تابستان نزدیک است، بهتر است برای درمان آكنه از یكی از خوش‌عطرترین و خوش‌آب‌و‌رنگ‌ترین میوه‌های تابستانی استفاده كنید. بهترین میوه تابستانی كه می‌تواند در درمان آكنه به شما كمك كند توت‌فرنگی جنگلی است. برای تهیه این ماسك جنگلی شما نیاز به ۳۰۰ گرم توت‌فرنگی تازه دارید. دقت كنید هنگام تهیه توت‌فرنگی حتما از نوع توت‌فرنگی وحشی استفاده كنید زیرا توت‌فرنگی پرورشی همه خواص و موادمعدنی موجود در نوع جنگلی آن را ندارد. توت‌فرنگی‌ها را بشویید و آنها را به كمك گوشتكوب یا پشت قاشق له كنید. پس از له‌كردن توت‌فرنگی‌ها ۲ قاشق غذاخوری خامه و یك قاشق غذاخوری عسل را به توت‌فرنگی‌ها اضافه كرده و آنها را خوب هم بزنید.



اگر پف می‌كنید، كرم رازیانه بزنید

گیاه رازیانه یكی از بهترین گیاهان دارویی محسوب می‌شود كه بیشترین فایده را برای پوست دارد. درمانگران طب سنتی ایران از این گیاه برای درمان پوست‌های چرب، از بین بردن چروك‌های سطحی، افزایش نشاط و جوانی پوست و همین‌طور برای از بین بردن آثار كبودی به جا مانده از ضربه مورد استفاده قرار می‌دهند. اما یكی از رایج‌ترین موارد مصرف كرم رازیانه از بین بردن پف صبحگاهی است. برای این منظور لازم است ۳۰ گرم از گیاه رازیانه را درون ظرف شیشه‌ای دودی بریزید و به آن یك استكان روغن زیتون اضافه كنید. اجازه دهید این تركیب به‌مدت ۲ تا ۳ روز باقی بماند. بعد ازمدت زمان مشخص شده این مخلوط را صاف كنید و به آن ۳ قاشق غذاخوری گلاب و ۲ قاشق غذاخوری عسل اضافه كرده و استفاده كنید.


آویشن را بخورید و ماسك كنید

درمانگران طب سنتی بر این باورند آویشن شیرازی یكی از بهترین گیاهان دارویی است كه مانع از ریزش مو و تقویت آن می‌شود. اگر دچار ریزش مو هستید یا تصمیم گرفتید برای تقویت ریشه و ساقه موهایتان اقدام كنید، می‌توانید از جوشانده آویشن شیرازی برای شست‌وشوی موهایتان استفاده كنید. برای این منظور می‌توانید 50 گرم آویشن شیرازی را با 5 لیوان آب مخلوط كنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا 3لیوان از آن باقی بماند. از این جوشانده می‌توانید برای شستن و ماساژ دادن پوست و ساقه موها استفاده كنید و می‌توانید آن را پس از صاف كردن با كمی نبات شیرین كرده و در كنار ماساژ یك فنجان از آن را نیز میل كنید.


تابســــتان91 میوه درمانــی كنید

اگر میخچه می‌زنید، بخوانید

یكی از مفیدترین شیوه‌های درمان میخچه استفاده از میوه موز است. بسیاری از مردم سرزمین‌های گرمسیر برای درمان میخچه از موز استفاده می‌كنند. آنها از پوست موز برای از بین بردن میخچه استفاده می‌كنند. اگر شما نیز تصمیم دارید از یك شیوه طبیعی برای درمان میخچه پایتان استفاده كنید، می‌توانید پوست موز را از سمت داخل آن روی میخچه قرار داده و این كار را دو تا سه بار در روز تكرار كنید. هر بار كه پوست موز را روی میخچه‌تان می‌گذارید اجازه دهید پوست موز تا ۲ ساعت روی آن باقی بماند. در این روش پس از مدت زمان كوتاه ۲ تا ۳ روز شاهد از بین رفتن میخچه خواهید بود. روش دیگری كه به آن توصیه شده استفاده از كشمش است. می‌توانید یك كشمش را از وسط نصف كنید و آن را روی میخچه قرار دهید و بانداژ كنید. به یاد داشته باشید هر روز یك كشمش جدید جایگزین كنید. بعد از ۳ روز خواهید دید كه میخچه لق شده و به راحتی از محلش خارج می‌شود.


تابســــتان91 میوه درمانــی كنید

درمان بینی چرب با آلوی قرمز

اگر در جست و جوی راهی برای از بین رفتن چربی پوست صورت به‌ویژه بینی‌تان هستید پیشنهاد می‌كنیم ماسك آلوی قرمز را روی پوست‌تان تجربه كنید. استفاده از این ماسك دو بار در هفته می‌تواند به کم‌کردن چربی پوست‌تان كمك كند. برای تهیه این ماسك كافی است ۵ آلوی قرمز را له كنید و هسته آن را جدا كرده و آن را با یك قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و یك قاشق غذاخوری گلاب استریل شده تركیب كنید. این مخلوط را به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. علاوه بر این، می‌توانید از ماسك لیموترش و عسل نیز برای این منظور استفاده كنید. تنها كافی است آب ۳ عدد لیموترش را با یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كرده و ۲۰ دقیقه آن را روی صورت‌تان ماسك كنید و پس از مدت زمان ذكر شده آن را با یك پنبه آغشته به گلاب از صورت‌تان پاك كنید.


با تیرگی پوست خداحافظی كنید

حتما برایتان پیش آمده كه پس از یك دوره كاری فشرده احساس می‌كنید پوست صورت‌تان كدر و تیره شده و درخشش اولیه خود را از دست داده است. این حالت یكی از علائم و نشانه‌های خستگی پوست است. برای درمان این عارضه راه‌های ساده‌ای وجود دارد كه یكی از آنها استفاده از لوسیون عسل و روغن بادام شیرین است. در کنار آن‏، افرادی كه به سلامت پوستشان اهمیت می‌دهند باید از خواب كافی شبانه نیز بهره‌مند شوند. برای تهیه این لوسیون كافی است 3 قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط كنید و آن را روی صورت‌تان بمالید و ماساژ دهید. این لوسیون را پس از 30 دقیقه با آب ولرم از روی صورت‌تان بشویید. بعد از استفاده از این ماسك خواهید دید پوست‌تان روشن شده و درخشندگی اولیه خود را به دست آورده است.


تابســــتان91 میوه درمانــی كنید

ریزش ابروهایتان را متوقف كنید

اگر موی ابروهایتان كم است یا اگر در طول روز شاهد ریزش موی ابرویتان هستید پیشنهاد می‌كنیم برای تقویت ابرو و بهبود وضعیت ظاهری آن از ماسك تخم‌مرغ استفاده كنید. یكی از بهترین و ساده‌ترین ماسك‌ها برای تقویت ریشه ابروها آن است كه یك قاشق غذاخوری سفیده و زرده تخم‌مرغ را به‌خوبی هم بزنید و آن را به‌مدت ۶ دقیقه روی ابروهایتان بگذارید. سعی كنید ریشه ابروها را نیز با این ماسك آغشته كنید. پس ازطی شدن زمان لازم ابروها را با آب ولرم بشویید و آن را با برس ابرو شانه كنید. استفاده از این ماسك دو تا سه بار در هفته به شما كمك می‌كند در كمتر از یك ماه ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نفیسه

      ممنون

    • فاطمه

      ممنون خیلی آموزنده بود امیدوارم موثر هم باشه مخصوصا ماسک ابروش خیلی برام جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج