۲۶۵۰۵۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

زیان دهی لنوو بعد از ۶ سال

برند چینی مورد بحث که یکی از اصلی ترین سازندگان کامپیوترهای شخصی و جز پنج تولید کننده ی برتر موبایل در جهان به حساب می آید برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ خود زیان خالصی ۷۱۴ میلیون دلاری را از درآمدی ۱۲.۲ میلیارد دلاری ثبت کرده.

وب‌سایت دیجیاتو: به نظر می رسد سه ماهه ی مالی اخیر یکی از سخت ترین فصول مالی بوده که لنوو از سر گذرانده؛ در سه ماهه ی مذکور شرکت یاد شده ۳۲۰۰ نفر از پرسنل خود را تعدیل کرده، تلفن های هوشمندی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به تولید رسانده که فروش نرفته اند و در نهایت پس از ۶ سال گزارش مالی منتشر کرده که اعداد و ارقام آن از ضرر و زیان حکایت دارند.

زیان دهی لنوو بعد از 6 سال

برند چینی مورد بحث که یکی از اصلی ترین سازندگان کامپیوترهای شخصی و جز پنج تولید کننده ی برتر موبایل در جهان به حساب می آید برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ خود زیان خالصی ۷۱۴ میلیون دلاری را از درآمدی ۱۲.۲ میلیارد دلاری ثبت کرده.

لنوو می گوید میزان درآمدش بر اساس اعداد و ارقام موجود رشد سالانه و فصلی به ترتیب ۱۶ و ۱۵ درصدی داشته، اما صرف ۹۲۳ میلیون دلار برای باز تعریف ساختارها در بخش موبایل سبب شده تا این شرکت متضرر گردد.

اگرچه چینی ها به خاطر دگرگونی های واحد موبایل این روزها در وضعیت قرمز به سر می برند، ولی باور دارند پس از به سرانجام رسیدن تغییرات در نیمه ی دوم سال جاری ۶۵۰ میلیون دلار در هزینه هایشان صرفه جویی خواهد شد.

شواهد نشان می دهند که در ماه های اخیر بهبود ساختار و پر بار نمودن سایر بخشها بیش از هر مسئله ی دیگری برای لنوو حائز اهمیت شده، زیرا یکی از اصلی ترین کسب و کارهای کمپانی مذکور یعنی کامپیوترهای شخصی رو به افول می رود.

لنوو در ۱۰ فصل گذشته همواره جز برترین فروشندگان پی سی در جهان بوده و ۲۱ درصد از بازار را در اختیار داشته اما آخرین عدد و رقم ها حاکی از درآمد ۸.۱ میلیارد دلاری اش از این بازار هستند که افتی ۱۷ درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته داشته.

بحث موبایل هم البته یکی از اصلی ترین چالش های برند چینی است، چراکه کسب حاشیه ی سودی منطقی و مناسب از اسمارت فون های میان رده ابداً کار آسانی محسوب نمی گردد.

فروش تلفن های هوشمند لنوو به ۱۸.۸ میلیون دستگاه رسیده که رشد سالانه و فصلی ۱۱ و ۱۶ درصدی داشته اند، اما با وجود چنین رشدی کسب و کار مورد اشاره از درآمدی ۱.۴ میلیارد دلاری زیانی ۲۱۷ میلیون دلاری را رقم زده.

گفتنی است لنوو برای اینکه بتواند خودش را در بازار ملتهب اسمارت فون ها بالا بکشد اقدام به خرید موتورولا از گوگل آن هم در ازا ۲.۹۱ میلیارد دلار کرد و سپس تصمیم را بر این گذاشت که این خرید را با واحد مربوطه ی خودش ادغام کند. اکنون این کمپانی می گوید ۷۰ درصد درآمد بخش موبایل از خارج از چین به دست آمده (درآمد لنوو از بازارهای بین الملل رشدی ۱۹ درصدی داشته) و آنها باید بیش از هر زمان دیگری تمرکز خودشان را روی بازار میهن شان قرار دهند.

محصولاتی همچون Droid Turbo ۲ و Phab Plus در کنار تغییراتی بنیادین در ساختارها راه حل هایی هستند که برند ساکن سرزمین اژدهای سرخ باور دارد با تکیه بر آنها قادر خواهد بود از کسب و کار تلفن های هوشمندش ظرف ۶ ماه آتی سود به دست آورد و باید منتظر ماند و دید این مهم محقق خواهد شد یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج