۲۶۵۱۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه در حلب

با آزادسازی شهر الحاضر و مناطق دیگری در جنوب حلب، ارتش سوریه خود را برای بازپس گیری دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا آماده می‌کنند. اقدامی که در کنار شکستن محاصره فرودگاه کویرس یکی از استراتژیک‌ترین پیروزی‌ها برای ارتش سوریه در در ماه‌های گذشته محسوب می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: با آزادسازی شهر الحاضر و مناطق دیگری در جنوب حلب، ارتش سوریه خود را برای بازپس گیری دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا آماده می‌کنند. اقدامی که در کنار شکستن محاصره فرودگاه کویرس یکی از استراتژیک‌ترین پیروزی‌ها برای ارتش سوریه در در ماه‌های گذشته محسوب می‌شود.

ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب‌الله و شبه نظامیان محلی حامی خود روز گذشته توانست علاوه بر شهرک الحاضر دو شهرک العیس و تلعیس در جنوب حلب را نیز به کنترل خود درآورد و شبه نظامیان مخالف به ویژه نیروهای جبهه النصره و گروه الحرار الشام را مجبور به عقب نشینی از این مناطق کند.

بنا به گفته رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه این اقدام راه را برای ارتش سوریه جهت آزاد سازی دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب هموار می‌کند. مناطقی که نزدیک به هشت ماه است در محاصره کامل گروه‌های تروریستی به ویژه النصره قرار گرفته‌اند.

پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در جنوب حلب و شکسته شدن محاصره فرودگاه کویرس در شمال سوریه استراتژیک‌ترین و مهمترین پیروزی‌ برای ارتش سوریه در ماه‌های گذشته محسوب می‌شود که جایگاه ارتش در مناطق شمالی را بسیار مستحکم‌تر کرده است.

ارتش سوریه اوایل ماه گذشته میلادی از آغاز یک عملیات گسترده با کمک نیروی هوایی ارتش روسیه خبر داد و تاکید کرد که به زودی معادلات را در جبهه‌های نبرد به ویژه جبهه‌های شمالی تغییر خواهد داد.

پیشروی‌های ارتش سوریه و بمباران‌های جنگنده‌های روسی باعث فروپاشی گسترده شبکه‌های تسلیحاتی و لجستیکی گروه‌های مخالف در شمال سوریه شده است و جبهه النصره که رهبری ائتلافی تحت عنوان جیش الفتح در شمال سوریه را برعهده دارد با مشکلات زیادی مواجه کرده. این ائتلاف که نزدیک به هشت ماه پیش شکل گرفت و توانست خیلی زود استان ادلب را به اشغال خود درآورد، اخیرا نیز برخی مواضع خود که طی این هشت ماه اشغال کرده بود را از دست داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج