۲۶۵۱۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازداشت گسترده هکرهای اینترنتی در چین

چین در عملیاتی گسترده در سراسر کشور در جریان مقابله با جرائم سایبری از دستگیری بزرگ هکرهای اینترنتی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: چین در عملیاتی گسترده در سراسر کشور در جریان مقابله با جرائم سایبری از دستگیری بزرگ هکرهای اینترنتی خبر داد.

مساله جرائم سایبری و حمله هکرها (نفوذگرهای اینترنتی) به فضای مجازی و سرقت اسرار و اسناد حقیقی و حقوقی از معضلات عصر نوین اطلاع رسانی در سراسر جهان است.

به گزارش ایرنا، چین همواره خود را قربانی این حملات دانسته و برای همین در یک عملیات بزرگ موفق به بازداشت دستکم ۹۰۰ نفر از مهاجمان اینترنتی شده است.

وزارت امنیت عمومی چین در بیانیه ای اعلام کرد که انجام این عملیات و مبارزه با جرائم سایبری شبکه با توجه به تسریع در گستردگی اینترنت و استفاده بیشتر مردم از شبکه های آنلاین و به روز، از هر حیث لازم بود.

این بیانیه خاطرنشان می کند که عملیات مقابله با جرائم اینترنتی سراسری و در ارتباط با ۴۰۰ پرونده بخصوص در زمینه حمله هکرها بوده است.

دولت چین این برنامه مبارزاتی خود را از شش ماه پیش آغاز کرد که عمدتا برای جلوگیری از هکرهایی بود که قصد اختلال در اینترنت و پخش ویروس در شبکه را داشتند و یا با اطلاعات جعلی اسناد لازم را به سرقت می بردند.

پلیس چین می گوید برای اینکه بتواند انواع جرائم سایبری را شناسایی و با آنها مقابله کند ۳۰۰ پایگاه در سراسر کشور ایجاد کرده که کار کنترل های الکترونیکی را انجام می دادند.
در همین حال گزارش شده است که برخی از تخلفات، دادن شماره حساب های تقلبی برای سرقت اموال شرکت ها و افراد بوده است.

برای مثال شش ماه قبل مبارزه پلیس با هکرها زمانی شدت گرفت که یک شرکت چینی در استان «شاندونگ» در شرق این کشور به پلیس شکایت کرد که پول کالای فروخته شده به مشتری در ویتنام را دریافت نکرده است.

پلیس پس از رسیدگی به پرونده به شرکت اعلام کرد که پول واریز شده توسط هکرها به یک حساب بانکی دیگر ریخته شده است.

وزارت امنیت عمومی چین تصریح کرد که شمار زیادی از جرائم ذیربط و عاملان شناسایی شده اند که بعضی از آنها از شهروندان کشورهای دیگر هستند. به تابعیت این افراد در بیانیه این وزارتخانه اشاره نشده است.

روزنامه «چاینا دیلی» چین نیز در گزارشی اعلام کرد که چین تا زمانی که نظم در شبکه اینترنت به طور کامل برقرار و این جرائم ادامه داشته باشد با هکرها و مهاجمان سایبری مقابله خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج