۲۶۵۲۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

اگر کمر درد دارید و خوب نمی شوید...

كمردرد، دردهای عضلانی پشت، دیسك كمر، گرفتگی پاها و... مشكلات شایعی هستند كه بسیاری از خانواده‌ها ازآن رنج می‌برند. ریشه بسیاری از این مشكلات در بد نشستن، بدخوابیدن، بد راه رفتن و دركل داشتن وضعیت بد در بدن است؛ پس خواندن این مطالب را از دست ندهید.

اگر کمر درد دارید و خوب نمی شوید...


اگر کمر درد دارید و خوب نمی شوید...

برترین ها:

همیشه حق با مادرهاست، مثلا در مورد

صاف بشین، قوز نکن

این یك واقعیت ثابت شده است كه چگونگی نشستن طی روز می‌تواند روی سلامت استخوان‌ها و وضعیت پشت و كمر شما تاثیر زیادی بگذارد.

حتی چگونه ایستادن، چگونه راه رفتن و چگونه خوابیدن هم روی وضعیت كمر و پشت شما می‌تواند اثراتی داشته باشد. وضعیت درست نشستن، درست راه رفتن و درست خوابیدن مهره‌های ستون فقرات شما را در حالت مناسب نگه خواهد داشت و باعث می‌شود فشار كمتری روی دیسك‌ها و درنتیجه نخاع و نیز عضلات و تاندون‌های پشت و كمر وارد شود و تمام این بافت‌ها حالت سالم‌تری‌ داشته باشد.

حتما شما متوجه شده‌اید نشستن یا خوابیدن در یك حالت نامتعادل، چقدر زود عضلات و كل بدن شما را خسته می‌كند و هم به جسم و هم به روح شما فشار می‌آورد. پس باید بدانید طریقه صحیح قرارگرفتن بدن در حالت‌های مختلفی‌كه در روز در آنها قرار می‌گیرد باید چطور باشد. این راهنمایی است كه به شما در مورد تمام حالت‌ها توضیح می‌دهد.


آنچه همه کارمندان باید بدانند

چگونگی صحیح نشستن روی یك صندلی

هر دو پایتان باید روی زمین باشد. بهترین حالت این است كه كف هردوپا روی زمین باشد و مچ پاها باید جلوتر از زانوها قرار گیرد.

اگر پاهای كوتاهی دارید یا به هردلیلی نمی‌توانید كف پاهایتان را روی زمین بگذارید حتما از زیرپایی استفاده كنید. یادتان باشد باید به گونه‌‌ای روی صندلی بنشینید كه وزنتان روی هر دو نیمه بدن به صورت یكسان تقسیم شود. برای آنكه بدانید صحیح نشسته‌اید یا نه، به این نكات توجه كنید:

۱- شانه‌هایتان باید رها و صاف باشند و شما نباید به جلو یا طرفین خم شده باشید.
2- باید قسمت میانی پشت و ناحیه كمر شما به پشتی صندلی چسبیده باشد، اگر صندلی شما كوتاه است، حتما از یك پشتی مناسب استفاده كنید تا بیشتر فضای پشت و كمرتان تحت حمایت صندلی قرار گیرد.

3- زانوهای شما باید درسطح كمر و مهره‌های انتهایی كمرتان باشند، یعنی ران‌های‌تان باید در موازات زمین قرار بگیرند و همچنین باید بین پشت زانوی شما و لبه صندلی اندكی فاصله باشد.


جوان‌هایی كه صندلی اتومبیل را عقب می‌كشند، بخوانند

چگونگی صحیح نشستن روی صندلی اتومبیل

تا جایی كه می‌توانید صندلی‌تان را به فرمان اتومبیل نزدیك كنید، البته نباید این نزدیك كردن به حدی باشد كه شما هنگام نشستن روی صندلی احساس راحتی نكنید. در این زمان شما باید به‌راحتی با كف پا بتوانید پدال‌های گاز، ترمز و كلاچ را لمس كنید.

عادت به عقب كشیدن بسیار زیاد صندلی در زمان رانندگی و لمس سخت پدال‌ها حالتی است كه می‌تواند كمر و عضلات پاها و پشت را تحت فشار قرار دهد.
  • برای آنكه بدانید صحیح پشت فرمان اتومبیل نشسته‌اید یا نه به نكات زیر دقت كنید:
1- دست‌های شما باید در حالت ساعت‌های 3 و 7 قرار بگیرد (به‌طور معمول در آموزشگاه‌های رانندگی به افراد مبتدی گفته می‌شود كه بهترین حالت گذاشتن دست‌ها روی فرمان در ساعت‌های 3 و 9 است، اما بهترین حالت فیزیكی گذاشتن دست‌ها روی ساعت‌های 3 و 7 است) اگر از این حالت استفاده كنید احتمال پیچ‌خوردگی مچ یا فشار به دست‌ها كمتر می‌شود. هروقت دست‌هایتان خسته شد آنها را در ساعت‌های 5 و 10 قرار دهید.

2- قسمت میانی پشت و كل ناحیه كمر شما باید به صندلی‌تان چسبیده باشد. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید تكیه مناسبی به صندلی بدهید حتما از پشتی‌های محافظ طبی استفاده كنید.

3- زانوهای شما باید در سطح نشیمنگاه شما یا كمی بالاتر از نشیمنگاه باشند اما این میزان نباید بسیار زیاد باشد.


شق و رق بایستید، اما...

چگونگی صحیح ایستادن

برای آنكه در حالت ایستاده بدن شما در شرایط مناسبی قرار داشته باشد، پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز كنید. در این حالت كل وزنتان باید روی دو كف پای شما به اندازه مساوی و كامل تقسیم شود.
  • برای آنكه بدانید صحیح ایستاده‌اید یا نه، به نكات زیر دقت كنید:
1- قسمت پایین گوش شما، یعنی لاله گوشتان، باید در سطح شانه‌هایتان باشد. سرتان هم نباید به سمت عقب یا جلو متمایل شده باشد.

2- شانه‌هایتان باید رها و ریلكس و كمی به پشت متمایل باشند نه اینكه به سمت جلو ‌آمده باشند.

3- بازوان و آرنج شما باید درحالت رها، چسبیده به بدن باشند.

4- ناحیه نشیمنگاه شما نباید به یك طرف چرخیده باشد.

5- زانوها باید اندكی خم باشند.


برای آنكه بی‌دردسر بخوابید

چگونگی صحیح درازکشیدن

برای دراز كشیدن در حالت مناسب باید تشك نرم، اما نه آنقدر نرم كه اذیت شوید، داشته باشید. اگر برای خوابیدن روی تشك را انتخاب نمی‌كنید باید از زیراندازهایی استفاده كنید كه نه بیش از حد سفت باشند و نه خیلی نرم. یك بالش نه چندان بزرگ برای آنكه گردنتان كمی به سمت جلو بیاید مناسب است. از بالش‌های خیلی بزرگ كه گردن را به سمت جلو می‌رانند استفاده نكنید. هرزمان كه به پشت دراز كشیده‌اید حتما باید یك بالش بین گردن و تشك باشد.


نگذارید كامپیوتر ستون فقرات‌تان را بكشد

چگونگی نشستن صحیح پشت كامپیوتر

برای آنكه روی یك صندلی و پشت كامپیوتر صحیح بنشینید و فشار كمتری به عضلات و ستون فقرات خود وارد كنید به این نكات توجه كنید:

1- باید ارتفاع صندلی و میز شما استاندارد باشد یعنی میز شما نباید زیاد بلند باشد. درحالی كه میز استاندارد است صندلی‌تان را باید آنقدر بالا بیاورید كه كف آن در سطح آرنج‌های شما كه روی لبه صندلی قرار می‌گیرد باشد. اگر این امكان را ندارید كه صندلی‌تان را بالا بیاورید در صندلی در حالت نشسته صاف قرار بگیرید. صفحه كیبورد كامپیوتر را كاملا در مقابل خودتان- و نه متمایل به سمت چپ یا راست- قرار دهید.
  • برای آنكه بدانید صحیح پشت كامپیوتر نشسته‌اید یا نه به نكات زیر دقت كنید:
۱- قسمت بالای ساعد و نیز قسمت آرنج شما باید نزدیك تنه و بدن باشد و حالت رها و آسوده‌ای داشته باشد.

۲- ناحیه پایین ساعد و نیز مچ‌ها باید در یك خط صاف قرار بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      ممنون از شما خیلی مفید بود

    • بدون نام

      ممنون اگر رعايت كنيم

    • مهرنوش

      با تشکر از مطالب خوب و مفید سایت. ممکنه در مورد زانو درد هم مطلب بنویسید . با تشکر

    • تقوی

      تشکر میکنم ازمطالب بسیار خوبتان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج