۲۶۵۴۶۱
۵۵۵۰
۵۵۵۰
پ

بوک ریدر یا کتابخوان دیجیتالی چیست؟

شما آدم خوش شانسی هستید که در عصر ملاصدرا و ابن سینا زندگی نمی کنید و جزو ساکنان زمین در عصر کتابخوان های دیجیتال و تبلت ها به شمار می روید. تنها سختی کار شما این است که از بین تبلت و کتابخوان دیجیتال (EbookReader) یکی را انتخاب کنید.

هفته نامه همشهری جوان: اگر کتابخوان حرفه ای هستید و دوست دارید توی اتوبوس و تاکسی و ترافیک کتاب بخوانید و همیشه در کوله پشتی خود یک کتاب دارید، بالاخره روزی خواهد رسید که دنبال راه های نوتری برای کتاب خواندن بگردید؛ راهی که به شما امکان گردآوری کتاب ها بدون گرفتن جای زیاد را بدهد و در عین حال همیشه در دسترس باشد تا ناچار نباشد سنگینی صفحات کاغذی را روی شانه تان تحمل کنید.

شما آدم خوش شانسی هستید که در عصر ملاصدرا و ابن سینا زندگی نمی کنید و جزو ساکنان زمین در عصر کتابخوان های دیجیتال و تبلت ها به شمار می روید. تنها سختی کار شما این است که از بین تبلت و کتابخوان دیجیتال (EbookReader) یکی را انتخاب کنید. ما در این صفحه به شما کمک می کنیم که نسبت به نیازتان انتخاب بهتری داشته باشید.

بوک ریدر یا کتابخوان دیجیتالی چیست؟

تبلت یا کتابخوان؟

کتابخوان های دیجیتال (Ebook Reader) تنها برای کتاب خواندن ساخته شده اند اما تبلت ها چندین و چند کاربرد دارند که یکی از آنها خواندن کتاب است؛ بنابراین در قدم اول باید از خودتان سوال کنید که نیازتان چیست؟ آیا فقط دنبال وسیله ای برای کتاب خواندن به شیوه دیجیتال و مزایای آن هستید یا کاربردهای دیگری مثل استفاده از اینترنت، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم هم برایتان مهم است. اگر تکلیف تان در این زمینه کاملا روشن است، باز هم ادامه این صفحه را بخوانید؛ چرا که ممکن است نظرتان عوض شود.

با جیب تان مشورت کنید

بالاخره جیب آدم هم حرف هایی برای گفتن دارد که متاسفانه بیشتر اوقات، حرفش هم حرف حساب است. کتابخوان های دیجیتال (EbookReader) قیمت کمتری نسبت به تبلت ها دارند. قیمت کتابخوان ها از ۳۰۰ هزار تومن شروع می شود و بسته به امکانات ارائه شده تا ۳ میلیون تومان پیش می رود.

همراه پر انرژی

کتابخوان ها این امکان را به شما می دهند که با یک بار شارژ، زمان نسبتا طولانی از آنها استفاده کنید. در عوض تبلت ها مثل هیولاهای گرسنه مدام نیاز به شارژ دارند.

یک بار شارژ کردن کتابخوان تان، حدود دو هفته شما را از شارژ مجدد بی نیاز می کند. این گزینه برای زمان هایی که در سفر هستید بسیار حائز اهمیت است.

کم وزن مهربان

بوک ریدرها، معمولا وزن کمتری نسبت به تبلت ها دارند؛ چیزی کمتر از ۳۰۰ گرم. البته بستگی دارد که شما چه سایز کتابخوانی را انتخاب کرده باشید. به طور طبیعی کتابخوان شش اینچی وزن کمتری نسبت به کتابخوان ۱۰ اینچی دارد.

چشم های سالم تر

تبلت ها، صفحه نمایش های ال سی دی دارند و از نور پس زمینه استفاده می کنند. این یعنی در نور مستقیم خورشید خواندن برای شما خیلی سخت می شود و در نور معمولی هم پس از گذشت مدت کتاه، چشم های تان خسته می شود. در عوض کتابخوان ها از جوهر الکترونیک استفاده می کنند؛ یعنی سازندگان این ابزار همه تلاش شان را کرده اند که صفحات کتابخوان دیجیتال بیشترین شباهت را به کتاب های کاغذی داشته باشند.

بوک ریدر یا کتابخوان دیجیتالی چیست؟

بنابراین از نور پس زمینه استفاده نمی کنند، سیاه و سفید هستند و در نور مستقیم خورشید هم کاملا قابل استفاده اند و چشم را خسته نمی کنند. تنها نکته اش این است که به همین دلایلی که گفته شد، از کتابخوان ها نمی توان در تاریکی مطلق استفاده کرد.

حاشیه نویسی

خیلی از آدم های کتابخوان همانقدر که با کتاب دوست اند با خودکار و مدادشان هم رفیق اند و اگر امکان حاشیه نویسی و های لایت و خط خطی کردن را از آنها بگیری، حس گمشده ها را دارند.

کتابخوان ها این نیاز را هم برآورده کرده اند، یعنی به شما اجازه می دهند که هر قسمت از کتاب را که دوست داشتید های لایت کنید و زیر خطوط، خط بکشید و حاشیه نویسی کنید. حتی می توانید آن قسمت هایی را که دوست دارید در شبکه های اجتماعی با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

در پایان هم می توانید همه های لایت ها را یکجا از کتابخوان محترم تان بخواهید و او مثل یک میزبان خوب آنها را تقدیم تان می کند.

چند کاره ها

برخی از کتابخوان ها امکانات دیگری مثل اتصال به اینترنت و دیدن فیلم و گوش کردن به موسیقی راه هم دارند اما در کل به نظر می رسد که چون تنها جهت کتاب خواندن طراحی شده اند، تمرکز اصلی شان روی همین موضوع است و در مورد دیگر امکانات، کیفیت کمتری نسبت به تبلت ها ارائه می دهند.

اما نکته قابل تأمل این است که دقیقا به همین علت، تمرکز شما هنگام کتاب خواندن با یک کتابخوان بالاتر است تا وقت استفاده از یک تبلت، چون عوامل حواس پرتی و مزاحم هایی مثل نوتیفیکیشن های انواع شبکه های اجتماعی، تبلیغات صفحه های اینترنت و ... وجود ندارد.

بوک ریدر یا کتابخوان دیجیتالی چیست؟

چند نکته باریکتر از مو

اگر تصمیم گرفتید که کتابخوان (EbookReader) بخرید، توجه به چند نکته ضروری است. اول اینکه در بین برندهای موجود جستجو کنید و نظرات کاربرانی را که از آنها استفاده کرده اند، حتما مطالعه کنید.

به وزن آن توجه کنید، همه کتابخوان ها امکان تغییر نوع و سایز فونت را به شما می دهند بنابراین حتما نیاز نیست یک کتابخوان ۱۰ اینچی بخرید، در عوض هفت اینچی ها بهتر توی دست جا می گیرند.

برخی از کتابخوان ها دارای صفحه کلید هستند و کمی گران ترها، صفحه کلید ندارند. دقت کنید که با کدام راحت تر هستید. اگر می خواهید کتابخوان تان زبان فارسی را ساپورت کند دنبال دستگاهی باشید که فرمت های Epub، PDF را پشتیبانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج