۲۶۵۶۶۷
۱ نظر
۵۰۶۲
۱ نظر
۵۰۶۲
پ

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای

تام کروز، هنرپیشه سرشناس هالیوود، یکی از توییتر بازترین کاربران جهان هست که هر روز چندین توییت از زندگی خود منتشر می‌کند و البته بخشی از سبک زندگی خود را با تصاویر سلفی عجین کرده است که این گفتار به آن می‌پردازد.

برترین ها: تام کروز، بازیگر توانمند هالیوود، هم بر روی پرده نقره ای چهره ای شناخته شده است، هم در دنیای دیجیتال، فعالیت‌هایی دارد که هر از گاهی سوژه رسانه ها می‌شود. سرویس چهره‌های پرتال برترین ها امروز به سراغ این سلبریتی رفته و مروری دارد بر زندگی ایشان از قاب سلفی‌های عجیبش. با ما همراه باشید.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی تام کروز با طرفداران سلفی بازش در لندن پیش از اکران فیلم مأموریت غیر ممکن ۲۰۱۵)

جنبش سلفی بازی و پست نویسی در شبکه‌های اجتماعی که چند سالی هست به سبب توسعه و رونق شبکه‌های اجتماعی مانند پین‌تر است، توییتر و اینستاگرام، تبدیل به یک جنبش اجتماعی دیجیتالی شده و روز به روز بر تعداد مخاطبانش افزوده می‌شود، دنیای رنگارنگ و پر خبر سلبریتی های دنیای رؤیایی هالیوودی ها را نیز تحت تأثیر دارد. تام کروز یکی از سلبریتی های فعال در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که به طور روزانه با مخاطبانش در ارتباط هست. خبر رسانی گسترده از سبک زندگی دیجیتالی و هنریش، میلیون ها followr را برای مردم مأموریت‌های غیر ممکن به ارمغان آورد.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(تصویر صفحه شخصی تام کروز در Twitter که یکی از پر مخاطب‌ترین صفحات این شبکه محسوب می‌شود)

صفحات شخصی سلبریتی ها در شبکه‌های اجتماعی، همواره همچون رسانه ای پر قدرت در دهکده جهانی امروز ما، نقش آفرینی می‌کند. این محتوا وقتی در قاب تصاویر سلفی با حضور سلبریتی ها همراه شود، قدرت نمایی گسترده تری را به تصویر می‌کشد. تام کروز نیز از این رخداد اجتماعی در دنیای صفر و یک ها مستثنی نیست. بازیگر معروف فیلم‌های مطرحی چون چشمان کاملاً بسته و سلحشور و روز، همچون کیم کارداشیان و حتی پاریس هیلتون، معتاد سلفی نیست. اما بعضی وقت ها مانند دیوید بکهام فوتبالیست، سلفی‌های جالبی می‌اندازد که دست مایه تحلیل رسانه‌های سبک زندگی و سینما می‌شود.

به هر حال، اشتیاق تام کروز به دنیای فناوری اطلاعات به خصوص ارتباط مداوم با جامعه مخاطبانش بسیار زیاد هست و به همین دلیل، تام کروز را یک سلبریتی آیفون باز می‌دانند که روزانه چند بار، درباره رویدادهای زندگی‌اش با پست‌های توییتری که معمولاً با هشتگ های مختلف همراه می‌شود، آنلاین می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که ۱۰۰ اکانت پر مخاطب و فعال توییتر به چه مسانی تعلق دارد، به http://twittercounter.com/pages/100 مراجعه کنید. کتی پری، جاستین بیبر خواننده و تیلور سویفت، به تنهایی هر یک بیش از ۶۵ میلیون FOLLOWER دارند.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی بکهام و تام کروز بر بالای ساختمانی در لندن- مارچ ۲۰۱۵)

همین چند وقت پیش که سلفی دیوید بکهام و تام کروز، بازتاب رسانه ای پیدا کرد. موضوع از این قرار بود که جناب تام کروز، همچون شخصیت فیلم سال ۲۰۱۰ اش (سلحشور و روز)، احساس می‌کرد که در کنار کامرون دیاز، یک صحنه ماجراجویی آرتیستی را بازی می‌کند به همین خاطر یک شب پر ماجرا را در لندن به تصویر کشید. ماجرا این بود که وی به همراه ستاره سابق شیاطین سرخ (منچستر یونایتد) در یک میهمانی در ساختمان "ویلینگتون آرک" در لندن حضور یافته بودند و در اقدامی خطرناک و خارج از عرف، از ساختمان بالا رفتند و بالای آن عکس سلفی گرفتند. آن‌ها به همراه خود گای ریچی، کارگردان سینما را هم همراه خود بردند. در عکس‌هایی که از این مراسم منتشر شده ویکتوریا همسر دیوید بکهام در حال ترک ساختمان دیده می‌شود و همراه به کام به پشت بام ویلینگتون نرفته است.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(بالا رفتن از ساختمان توسط تام کروز جهت گرفتن عکس سلفی)

البته تصویر سلفی بکهام با کروز، از معدود تصاویر سلفی این ورزشکار معروف بریتانیایی با سلبریتی های پرده نقره ای هالیوود معرفی شده است.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی دیگری از بکهام و تام کروز)

نکته جالب توجه آن بود که این تصویر سلفی و اقدام خطرناک این ۳ تن برای گرفتن این عکس، چند ماه پیش به خبر اول بسیاری از رسانه‌های اروپا تبدیل شد. موضوعی که البته خیلی سابقه ندارد و البته حضور آقای تام کروز در این عکس، بر جذابیت خبری آن افزوده بود.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(خبر نشریه express انگلیس از سلفی خطرناک و جنجالی بکهام و تام کروز)

ایندکس شدن این تصویر سلفی در بیش از ۲ میلیون صفحه در فضای مجازی، خود می‌تواند این سلفی را به یکی از پر بیننده‌ترین و خبرسازترین سلفی‌های سلبریتی های در سال ۲۰۱۵ میلادی تبدیل کند. این بازیگر پنجاه و سه ساله خوش تیپ هالیوود، در اینترنت و در شبکه‌های اجتماعی کم و بیش فعال هست و از سلبریتی های مردی همچون جورج کلونی فعال تر هست. اما به نسبت لئوناردو دی کاپریو،‌ فعالیت گسترده اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی ندارد.

تام کروز را باید یکی دیگر از اعضای باشگاه سلبریتی های سه زنه دانست! وی از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ با Mimi Rogers زندگی کرد. پس از فیلم موفق چشمان کاملاً بسته (Eyes wide shot)، عاشق چهره جذاب هالیوود یعنی نیکول کیدمن شد و از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ میلادی با وی زندگی کرد. اما این سلبریتی معروف را طلاق داد تا در سال ۲۰۰۶، با کتی هولمز معروف ازدواج کند. ازدواجی که در سال ۲۰۱۲ به طلاق انجامید. این پسر متولد نیویورک، تا کنون سه باز نامزد اسکار شده است اما همچون دی کاپریو، موفق به اخذ آن نشده است. اما سه جایزه Golden Globe را از آن خود کرده است.

تام کروز در سیراکیوز از شهرهای مرکزی ایالت نیویورک آمریکا به دنیا آمد. نام کامل وی توماس کروز ماپوتر چهارم Thomas Cruise Mapother IV است پدرش مهندس برق و مادرش معلم بود. خانواده آن‌ها در اصل ریشه‌ای آلمانی، انگلیسی و ولزی دارند. تام دارای سه خواهر است که ماریان، لی آن و کاس نام دارند. لی آن کار تبلیغات تام کروز را بر عهده دارد. زندگی آن‌ها در مکان ثابتی نبود و خانواده آن‌ها به شهرهای گوناگونی مهاجرت کردند.

بنابر گفته تام کروز، وی تا به پایان رساندن دوره دبیرستان، در پانزده مدرسه مختلف درس خواند. تام دوازده ساله بود که والدینش از هم جدا شدند. وی و خواهرش تحت سرپرستی مادرشان قرار گرفتند و در سالهای بعد در شهرهای گوناگونی ساکن شدند. تام مدتی آموزش مذهبی دید و قصد داشت کشیش شود اما از این کار رویگردان شد و در نهایت در سال ۱۹۸۰ از دبیرستانی در نیوجرسی فارغ التحصیل شد.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(معشوقه‌های تام کروز- کتی هولمزـ نیکول کیدمن - پنلوپه کروز و میمی راجرز)

تام کروز در سال ۱۹۸۷ با میمی راجرز هنرپیشه آمریکایی ازدواج کرد. میمی باعث آشنایی او با آئین مذهبی ساینتولوژی شد. این زوج در سال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند. در همین سال به هنگام بازی در فیلم «روزهای تندر» با نیکول کیدمن بازیگر استرالیایی آشنا شد و مدتی بعد با وی ازدواج کرد. این ازدواج یازده سال دوام یافت. این زوج سرشناس، جذاب و محبوب، تا سال‌ها از سرشناس‌ترین زوجهای هالیوود به شمار می‌آمدند.
آن‌ها دو کودک را به فرزندی پذیرفتند. در سال ۲۰۰۱ در حالی که نیکول سه ماهه باردار بود از یکدیگر جدا شدند که موجب شد نیکول کودک مذکور را سقط کند. برخی نیز معتقدند دلیل جدایی وی از نیکول ناتوانی نیکول کیدمن در بچه دار شدن بوده است.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(استایل مو و لباس تام کروز )

آقای کروز شهرت بسیاری در عالم سینما دارد و این شهرت،‌ سبب بیشتر دیده شدنش در فضای مجازی هم شده است. شهرت و محبوبیت تام کروز باعث شده تا همواره در فهرست بازیگران برگزیده در مجلات گوناگون بدرخشد. وی در سال ۱۹۹۷ از سوی مجله Empire به عنوان یکی از پنج بازیگر برتر تاریخ سینما برگزیده شد. دو سال قبل همین مجله وی را در فهرست یکصد بازیگر جذاب برتر سینما جای داده بود. در سالهای ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۷ در فهرست پنجاه انسان زیبای هفته نامه People قرار گرفت. در سال ۲۰۰۶ از سوی مجله Forbes برترین چهره سرشناس سال شناخته شد. در همان سال از سوی مجله Premier چهاردهمین چهره سرشناس قدرتمند جهان لقب گرفت.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(تام کروز بر روی جدل نشریه TIME به مناسبت اکران فیلم گزارش اقلیت)

مثل Tom باشید

او تاکنون سه بار نامزد جایزه اسکار شده و ده‌ها جایزه مهم دیگر از جمله سه جایزه گلدن گلوب را به دست آورده است. وی با بازی در فیلم تاپ گان (۱۹۸۶) به شهرت جهانی رسید و از آن پس، بیش از دو دهه است که همچنان فعالانه در فیلم‌های گوناگون حاضر می‌شود. بنابر گزارش مجله فوربس، میزان دارایی تام کروز در سال ۲۰۰۷ بیش از سی و یک میلیون دلار بوده است. همچنین تام کروز سه بار نامزد جایزه اسکار و ۳ بار برنده جایزه گلدن گلوب و ۲ بار برنده جایزه جوایز سینمایی MTV و ۱ باز برنده جایزه ساترن و جالب تر اینکه ۷ بار هم نامزد دریافت جایزه ساترن شده است.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(تام کروز بر روی جلد نشریه VANITY FAIR)

اگر چه وی به عنوان مدل تبلیغاتی مانند کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید اسپانیا زیر ذره بین رسانه‌های مد قرار ندارد، اما بعضاً روی جلد نشریات فشن جهان نیز رفته و درآمد کلانی از این ره دارد. درآمدی که بخشی از آن صرف کارهای خیریه می‌شود.

با این مقدمه نگاهی خواهیم داشت به سبک زندگی دیجیتالی آقای کروز در قاب سلفی‌های خندانش.

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی تام کروز با کتی هولمز خندان)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی خندان تام کروز با شماری از طرفداران دختر در لندن)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی خندان تام کروز با Suzanna Reid در مراسم فرش قرمز فیلم Edge)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای

(سلفی خندان تام کروز با یکی از کارکنان قرمز پوش مک دونالد)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی تام کروز با گروهی از طرفداران در کالیفرنیا- ۲۰۱۴)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی گروهی تام کروز در کنار کریس هاردویک)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(تصویری دیگر از موج سلفی با تام کروز در اکران فیلم Edge of Tomorrow)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی تام کروز با استیکر سلفی بازها در کره جنوبی پیش از اکرانی برای یادبود فیلم مأموریت غیر ممکن)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی با تام کروز در خیابان‌های آلمان)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی دیگری از تام کروز در انبوهی از iPhone و iPad ها در شرق آسیا)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی با تام کروز در ایتالیا)

سلفی های تام کروز، یک توییتر باز حرفه ای
(سلفی تام کروز در خیابان‌های وین)

اگر این گفتار سبب شده است تا به تماشای فیلم‌های تام کروز سلفی باز علاقمند شوید، فهرست کاملی از فیلم‌های ایشان را می‌توان در زیر مشاهده کرد.

فهرست فیلم‌هایی که تام کروز در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است

عشق بی‌پایان (۱۹۸۱)

شیپور خاموشی (۱۹۸۱)

از دست دادن آن‌ها (۱۹۸۳)

تجارت پرمخاطره (۱۹۸۳)

تمام حرکات درست (۱۹۸۳)

افسانه (۱۹۸۵)

تاپ گان (۱۹۸۶)

رنگ پول (۱۹۸۶)

کوکتل (۱۹۸۸)

مرد بارانی (۱۹۸۸)

متولد چهارم ژوئیه (۱۹۸۹)

مأموریت غیر ممکن (۱۹۹۶)

روزهای تندر (۱۹۹۰)

دور و دورتر (۱۹۹۲)

چند آدم خوب (۱۹۹۲)

شرکت (۱۹۹۳) م

مصاحبه با خون آشام (۱۹۹۴)

مأموریت غیرممکن (۱۹۹۶)

جری مگوایر (۱۹۹۶)

چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹)

ماگنولیا (۱۹۹۹)

مأموریت غیرممکن ۲ (۲۰۰۰)

آسمان وانیلی (۲۰۰۱)

گزارش اقلیت (۲۰۰۱)

آخرین سامورایی (۲۰۰۳)

وثیقه (۲۰۰۴) جنگ دنیاها

(۲۰۰۵) مأموریت غیرممکن ۳ (۲۰۰۶)

شیرها برای بره‌ها (۲۰۰۷)

والکیری (۲۰۰۸)

تندر استوایی (۲۰۰۸)

شوالیه و روز (۲۰۱۰)

مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح (۲۰۱۲)

جک ریچر (۲۰۱۲)

وران راک (۲۰۱۲)

فراموشی (۲۰۱۳)

لبهٔ فردا (۲۰۱۴)

مأموریت غیرممکن: ملت یاغی (۲۰۱۵)

جک ریچر ۲ (۲۰۱۶)

پرتال رسمی آقای تام کروز در نشانی اینترنتی به آدرس TOMCRUISE.COM قرار دارد که حاوی تصاویری از فیلم ها، مصاحبه ها و هم چنین برنامه‌های خیریه و کسب و کار متنوع آقای سی و یک میلیون دلاری امروز هالیوود هست.

تام کروز در توییتر نیز فعالیت گسترده ای دارد که در نشانی https://twitter.com/tomcruise قابل دسترس هست. حدود ۶ میلیون نفر، مخاطب توییتر آقای کروز در این شبکه اجتماعی هستند. وی از جولای ۲۰۰۹ میلادی وارد این شبکه شده است و ظرف ۶ سال اخیر، بیش از ۱۱ هزار توییت ارسال کرده است که یک رکورد در میان سلبریتی های توییتر محسوب می‌شود.

دنیای سلبریتی های هالیوود را از قاب سلفی‌های سرویس چهره‌های برترین ها دنبال کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کروز بعد از فیلم چشمان کاملاً بسته از کیدمن جدا شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج