۲۶۵۶۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مروری بر همه ی روزهای تلخ اروپا

حملات تروریستی شب گذشته در پاریس که منجر به کشته شدن حداقل ۱۵۰ نفر شده مرگبارترین حادثه تروریستی در اروپا از بمبگذاری‌های مادرید در مارس ۲۰۰۴ میلادی به شمار می‌رود.

تسنیم نوشت: حملات تروریستی شب گذشته در پاریس که منجر به کشته شدن حداقل ۱۵۰ نفر شده مرگبارترین حادثه تروریستی در اروپا از بمبگذاری‌های مادرید در مارس ۲۰۰۴ میلادی به شمار می‌رود.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بررسی 7 حمله تروریستی مرگبار در دهه‌های اخیر در اروپا نشان می‌دهد که نزدیک ترین حادثه تروریستی از نظر زمانی به حملات شب گذشته پاریس، روزهای 7 تا 9 ژانویه در فرانسه اتفاق افتاده است.

حمله به هفته نامه شارلی ابدو

2 مرد مسلح به کلاشینکف با ورود به دفتر هفته نامه شارلی ابدو حداقل 2 نفر شامل 8 کاریکاتوریست و روزنامه نگار و 2 مامور پلیس را به قتل رساندند. یک روز پس از این حادثه یک مامور دیگر پلیس نیز در جریان تحقیقات مربوط به این تیراندازی کشته شد. مردان مسلح سپس در یک فروشگاه یهودی تعدادی از مردم را گروگان گرفتند که 4 نفر آنها در نهایت کشته شدند. حوادث فرانسه با کشته شدن افراد مسلح و فرد گروگانگیر توسط ماموران پلیس پایان یافت.

حمله تروریستی نروژ

در 22 جولای 2011 میلادی نیز یک فرد افراطی راستگرا به نام آندرس برینگ بریویک 8 نفر را با انفجار بمب در خارج یک ساختمان دولتی در اسلو پایتخت نروژ به قتل رساند و بعد از آن 69 نفر دیگر را که اکثر آنها نوجوان بودند با شلیک گلوله از پای دراورد. وی در اوت 2012 میلادی به 21 سال حبس محکوم شده است.

حمله به ایستگاه‌های مترو در انگلیس

7 جولای 2005 میلادی طی 4 حمله انتحاری در 3 ایستگاه مترو در انگلیس 56 نفر کشته و 700 نفر دیگر زخمی شدند. القاعده مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

حمله همزمان به 4 قطار در اسپانیا

11 مارس 2004 میلادی در بمبگذاری تروریستی در 4 قطار در اسپانیا حداقل 191 نفر کشته و حدود 2000 نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله نیز از سوی القاعده بر عهده گرفته شد که اعلام کرده بود این حمله به تلافی مشارکت اسپانیا در اشغال عراق به رهبری آمریکا بوده است.

انفجار در ایرلند شمالی

15 اوت 1998 میلادی، انفجار یک بمب در یک شهر کوچک در ایرلند شمالی منجر به کشته شدن 29 نفر و زخمی شدن 220 نفر دیگر شد. این حمله توسط ارتش جمهوریخواه ایرلند انجام شده است.

انفجار خودروی بمبگذاری شده در بارسلونا

در 19 ژوئن 1987 میلادی، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده توسط سازمان جدایی طلب باسک "اتا" در بارسلونا منجر به کشته شدن 21 نفر و زخمی شدن 45 نفر دیگر شد.

انفجار بمب در ایستگاه راه‌آهن بولونیا در ایتالیا

2 اوت 1980 میلادی نیز انفجار بمبی در ایستگاه راه آهن بولونیا در ایتالیا حداقل 85 نفر را به کام مرگ فرستاد و 200 نفر دیگر را نیز زخمی کرد. این مرگبارترین حمله در تاریخ ایتالیا به شمار می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج