۲۶۵۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عادت‌هایی كه اگر ترك نكنید، فرزندتان را بیمار می‌كنید!

مهم‌ترین راه آموزش بچه‌ها برای داشتن عادت‌های سالم، تشویق و تنبیه نیست بلكه داشتن‌ رفتار‌ها و اعمال مثبت و سالم است. شك نكنید كه بیشتر از هر حرفی این عمل شماست كه در فرزند‌تان اثر می‌گذارد


عادت‌هایی كه اگر ترك نكنید، فرزندتان را بیمار می‌كنید!


عادت‌هایی كه اگر ترك نكنید، فرزندتان را بیمار می‌كنید!

برترین ها: هدف كلی والدین این است كه هر چه بهتر كودكشان را تربیت كنند . آنها فكر می‌كنند همه چیز را باید به‌صورت تذكر و نصیحت به آنها بیاموزند درحالی‌كه در فرایند رشد، بچه‌ها از آنچه والدین می‌گویند و انجام می‌دهند، می‌آموزند كه چطور با استعداد‌های‌شان، ظاهرشان و هر چیز دیگر برخورد كنند. بهتر است بدانید كه آنها در واقع از كارهای شما تقلید می‌كنند. كافی است یك كاری عادتتان باشد یا كلمه‌ای تكیه كلامتان. بدون شك بارها آن عادت را در فرزند‌تان می‌بینید و آن تكیه كلام را از زبانش می‌شنوید.

بنابراین مهم‌ترین راه آموزش بچه‌ها برای داشتن عادت‌های سالم، تشویق و تنبیه نیست بلكه داشتن‌ رفتار‌ها و اعمال مثبت و سالم است. شك نكنید كه بیشتر از هر حرفی این عمل شماست كه در فرزند‌تان اثر می‌گذارد. بگذارید برای كودكتان یك مثال خوب باشید. به او كمك كنید شاد باشد و سلامت زندگی كند. در واقع هم حواستان به سلامت جسمش باشد و هم سلامت روحش. اگر فكر می‌كنید در این زمینه نیاز است خودتان هم تغییری در رفتارتان داشته باشید، خب این كار را برای فرزندتان انجام دهید.


عادت بد اول: جلوی آینه می‌ایستید و می‌گویید: من چقدر چاقم!

وقتی مدام از خودتان ایراد می‌گیرید و از ظاهرتان انتقاد می‌كنید، این پیام را می‌رسانید كه اعتماد به نفس شما تنها به شلوار جینی كه به پا دارید یا میزان تناسب اندام‌تان وابسته است و براساس همین عوامل ظاهری تعریف می‌شود. حواستان باشد كه فرزندتان به‌خصوص دخترتان می‌تواند تحت‌تأثیر آنچه از شما مادرگرامی می‌شنود، قرار گیرد.

این باعث می‌شود، فرزندتان از آنچه در آیینه می‌بیند رضایت نداشته و عزت نفس لازم را نداشته باشد. ضمن آنكه تصویر بدنی زیبایی از خود تصور نكند و نارضایتی و نازیبا پنداشتن خود، هر 2 می‌تواند كودك را به سمت عادت‌های بد مانند رژیم‌های غذایی ناسالم لاغری ببرد كه همین می‌تواند منجر به بیمارهایی خطرناك غذایی شود.


عادت‌هایی كه اگر ترك نكنید، فرزندتان را بیمار می‌كنید!

عادت بد دوم: می خورید که حالتان بهتر شود

اگر زمانی كه احساس ناراحتی و افسردگی دارید، مدام غذا می‌خورید تا احساس بهتری داشته باشید، باید بدانید كه این می‌تواند یك پیام مضر و ناسالم برای كودكان‌تان باشد.

شما با این كار نشان می‌دهید خوردن راهی برای داشتن احساس بهتر و خرسندی است. به جای این كار روی راه‌هایی كه می‌تواند از لحاظ عاطفی به شما كمك كند حال بهتری را تجربه كرده، تمركز كنید.

باور كنید خوردن نمی‌تواند به شما احساس شادی درونی دهد. وقتی ناراحت هستید و با یكی از دوستان‌تان صحبت می‌كنید یا برای داشتن حال بهتر پیاده‌روی می‌كنید، كودكان همه اینها را می‌بینند و به نوعی آنها را در ذهنشان ضبط می‌كنند. بچه‌ها عادت‌های بد و خوب را به یك اندازه از شما می‌گیرند. به‌نظرتان اگر آنها مدام در حال یادگیری راهكارهای حل مسئله باشند یا مدام شما را در حال خوردن ببینند تا شاید احساس بهتری داشته باشید، كدام بهتر است!


عادتبد سوم : همش در حال صحبت با تلفن هستید

این منصفانه نیست كه به بچه‌ها بگویید سر میز شام چیزی نخوانید یا با تلفن حرف نزنید درحالی‌كه خودتان به گوشی تلفن چسبیده‌اید و آن را رها نمی‌كنید. باز هم یادآوری می‌كنیم كه كاری كه شما انجام می‌دهید پیامی قوی‌تر از آنچه می‌گویید دارد. یك قاعده خانوادگی در مورد وسایل الكترونیك برای همه اعضای خانواده از جمله والدین وضع كنید و به آن پایبند باشید. كودكانی كه زمان زیادی را جلوی تلویزیون سپری می‌كنند معمولا درگیر مشكلاتی مانند خواب‌آلودگی، كاهش عملكرد مدرسه و مسائلی مربوط به وزن می‌شوند اما بچه‌هایی كه به اتفاق خانواده شام می‌خورند در خطر كمتری از نظر چاقی قرار دارند. ضمن آن‌كه گرد هم آمدن تمام اعضای خانواده، دست‌كم برای یك وعده غذایی حس همبستگی عاطفی بیشتری را القا می‌كند.


عادت‌هایی كه اگر ترك نكنید، فرزندتان را بیمار می‌كنید!

عادت بد چهام: مدام از لباس این و آن تعریف می کنید

بیشتر دختر بچه‌ها با هم خاله بازی می‌كنند و در این بازی اغلب مدام لباس عوض می‌كنند تا به نقش‌ها نزدیك‌تر باشند اما كارشناسان تأكید می‌كنند در این بازی‌ها باید به كیفیت و آنچه در این بازی‌ها اهمیت دارد توجه بیشتری شود. یك زمانی را برای دخترها اختصاص دهید و عادت‌های جالب و سالم را در آن بگنجانید. مثلا با دخترتان به پارك بروید یا یك ورزش را به او بیاموزید. به این ترتیب او خواهد آموخت كه می‌تواند به‌عنوان یك دختر قوی و قدرتمند باشد، ضمن آن‌كه خواهد دید فعال بودن نقش مهمی در كاستن از تنش و استرس دارد. به او بگویید وقتی درباره مهربانی، هوش و زیركی او تعریف می‌كنید در واقع به نوعی در حال تعریف از زیبایی او هستید.


عادت بد پنجم: سیگار می کشید؟ هی وای من

وقتی بعد از یك روز خسته‌كننده و بد به خانه می‌آیید و می‌گویید باید سیگار بكشم تا خستگی‌ام دربرود به نوعی به فرزند خود نشان می‌دهید استعمال سیگار راهی برای رفع خستگی و كاهش استرس است، راهی كه حالتان را بهتر می‌كند. این موضوع درباره مصرف بیش از حد قهوه هم صادق است. به جای این كار راه‌های دیگری را برای كاستن از استرس و افزایش انرژی پیدا كنید.
ورزش، حركات كششی ذهن و جسم (یوگا) یا یك سرگرمی آرامش‌دهنده كه كل خانواده بتوانند در آن شركت كنند یك راه ساده و مفید است. برای این كار می‌توانید از خود بچه‌ها كمك بگیرید و از پیشنهاد‌های بازی‌های جدیدشان استقبال كنید.اینها راه‌های خوبی برای استراحت و شارژ مجدد است.


عادت بد ششم: به همه چیز به چشم رقابت نگاه می‌كنید

اینكه به كودكتان نشان دهید بچه‌های دیگر از جمله همسایه‌ها، همكلاسی‌ها و خواهر و برادر به نوعی بهتر از او عمل می‌كنند، به هیچ عنوان انگیزه و محرك خوبی نیست. اینكه مدام او را با دیگران مقایسه كنید حتی می‌تواند او را ناامید و سرخورده‌اش كند. به جای این كار از تقویت‌كننده‌های مثبت استفاده كنید. او را به دلیل نهایت تلاشی كه انجام داده تشویق كنید. به او كمك كنید از آنچه می‌تواند، در بیرون از خانه لذت ببرد یا رقابتی را با خودش ایجاد كنید و بهبود شرایط را ببینید. حتی می‌توانید به او كمك كنید فعالیتی كه به آن علاقه‌مند است پیگیری كند و آن را انجام دهد. در مورد اینكه هر روز لازم است تحرك داشته باشید و اینكه همین تحرك می‌تواند احساس خوبی در شما ایجاد كند با او صحبت كنید.


عادت بد هفتم: همیشه در مجادله و بحث هستید

اگر شما و همسرتان مدام با هم در حال دعوا هستید، كودك با خودش فكر می‌كند این نحوه برخورد درست است؟ در این قبیل منازعات استرس نخستین چیزی است كه منتقل می‌شود. آیا شما استرس‌تان را به‌خوبی مدیریت می‌كنید؟ اگر نه بهتر است برخی تكنیك‌های مدیریت استرس را یاد بگیرید. بحث و جدل ممكن است كه ابتدا حس بهتری به شما بدهد اما خودتان می‌دانید كه كمی كه بگذرد، اوضاع بدتر می‌شود. علاوه بر این، استرسی كه در اثر نزاع ایجاد می‌شود تأثیری منفی بر كودك می‌گذارد. تحقیقات نشان داده است استرس منفی، موجب افزایش خطر ابتلا به چاقی می‌شود.


عادت بد هشتم:پشت سر دیگران حرف می‌زنید

انتقاد از كاری كه كسی انجام داده یا حتی انتقاد از ظاهر افراد نشانه اعتماد به نفس پایین است. درباره غیبت كردن چطور؟ از خودتان بپرسید آیا دلیل خوبی برای این كار وجود دارد؟ احتمال دارد به این موضوع عادت داشته باشید مانند عادت دنبال كردن مجلات به‌اصطلاح زرد و برنامه‌های كه مدام درباره زندگی خصوصی هنرمندها صحبت می‌كنند. به جای این كار می‌توانید این قبیل مجله‌ها را كنار بگذارید، تلویزیون را خاموش كنید و با بازی كردن با كودك‌تان راه‌های سالم كسب انرژی را به او نشان دهید. می‌توانید یك لی‌لی روی زمین بكشید و شروع به بازی كنید یا حتی دوچرخه‌سواری را امتحان كنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج