۲۶۵۸۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

این سه نفر انتخابات را داغ می کنند

سه شخصیت تاثیر گذار فضای سیاسی کشور هنوز موضع رسمی خود را برای این انتخابات اعلام نکرده‌اند و حواشی و شایعه‌های پیرامون آنها دور می‌زند.

مصطفی داننده در نامه نیوز نوشت: چهارماه تا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است و گروه‌های سیاسی به دنبال نهایی کردن لیست‌های انتخاباتی خود هستند تا با قدرت پای به عرصه رقابت بگذارند و مجلس و مجلس خبرگان را فتح کنند.در این میان اما هنوز چند علامت سوال در آستانه اسفند ۹۴ برابر اصحاب سیاست باقی است. سه شخصیت تاثیر گذار فضای سیاسی کشور هنوز موضع رسمی خود را برای این انتخابات اعلام نکرده‌اند و حواشی و شایعه‌های پیرامون آنها دور می‌زند. گروهی برای آنها خواب ریاست مجلس را می‌بینند و بخشی دیگر برای آنها قبای نمایندگی مجلس خبرگان را می‌دوزند و برخی دیگر آنها را صحنه گردان انتخابات اسنفد ۹۴ می‌دانند. سید حسن خمینی، علی اکبر ناطق نوری و محمود احمدی نژاد سه چهره‌ای هستند که هنوز هیچکس نمی‌داند آنها اسفند ۹۴ را چگونه سپری خواهند کرد.

خمینی جوان، در آستانه تصمیم بزرگ

سید حسن خمینی که بسیاری را به یاد پدربزرگ خود یعنی خمینی کبیر می‌اندازد این روزها شاهد سرازیر شدن درخواست‌ها برای نامزدی مجلس خبرگان رهبری است. به نظر می‌رسد هم اصول گرایان و هم اصلاح طلبان سخت به دنبال راضی کردن یادگار امام برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند. سید حسن خمینی اما تا کنون واکنش جدی به این درخواست‌ها نشان نداده است و تصمیم گیری در این مورد را به آینده موکل کرده است. آینده‌ای که به نظر می‌رسد در آستانه ثبت نام انتخابات فرا برسد. نزدیکان سید حسن خمینی اما از این می‌گویند که مدرس جوان حوزه علیمه قم، تصمیم به حضور در انتخابات مجلس خبرگان دارد ولی در این زمینه و اعلام نظر نهایی احتیاج به مشورت و گفت‌وگوهای بیشتری دارد. حضور سید حسن خمینی می‌تواند انتخابات مجلس خبرگان رهبری را جذاب و با نشاط کند. او می‌تواند رکورد رای در این انتخابات را بشکند و به عنوان نفر اول مجلس خبرگان رهبری معرفی شود.

شیخ نور؛ کارگردان یا بازیگر

ناطق نوری دیگر سیاستمداری است که همه نگاه‌ها به سمت اوست. خودش اعلام کرده است که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‌کند اما نزدیکان و علاقه مندان او در تلاش هستند تا ناطق نوری را مجاب به حضور در صحنه انتخابات به ویژه مجلس دهم کنند. آنها حتی در تلاش هستند تا ناطق را راهی مجلس خبرگان رهبری کنند. آنها بر این باور هستند که حضور ناطق نوری با توجه به سابقه قوی و اجرایی با توجه به شرایط حساس کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است. آنطور که از شواهد پیداست هم اصلاح طلبان و هم اصول گرایان به دنبال راضی کردن ناطق برای حضور در صحنه هستند اما « شیخ نور» ترجیح می‌دهد به جای بازیگر این میدان بودن، کارگردان انتخابات اسفند ۹۴ باشد. ناطق نوری به دنبال ایجاد جبهه اعتدال متشکل از اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل برای انتخابات ۹۴ است. او می‌خواهد خاطره خوب خرداد ۹۲ را در اذهان تکرار کند.

رئیس جمهور پرحاشیه، راهی برای بازگشت

نزدیکانش می‌گویند او برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارد. ین برنامه نداشتن کمی غیر معقول به نظر می‌رسد و از کسانی که می‌خواستند دولت یازدهم را در اختیار بگیرند بعید به نظر می‌رسد. این رفتار بیشتر شبیه یک استراتژی سیاسی است تا یک عزلت نشینی. احمدی نژاد به دنبال فرستادن نیروهای نزدیک به خود به مجلس است تا جریان معروف به سوم تیر را زنده نگه دارد. احمدی نژاد می‌خواهد به مخالفانش نشان دهد که او همچنان یک بازیگر مهم در صحنه سیاسی کشور است. احمدی نژاد به دنبال این است که در انتخابات مجلس دهم میزان محبوبیت جریان نزدیک به خود را بسنجد تا در صورت قبولی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آماده کند. او همچنان معتقد است که محبوب ترین سیاستمدار ایران است. رئیس جمهور سابق می‌خواهد بداند که اتهام فسادی که به او و دولتش زده می‌شود و همچنین خبر زندانی شدن نزدیک ترین یاران او چه تاثیری در رای مردم داشته است و آیا آنها فساد « پاک دست ترین دولت تاریخ » را باور کرده‌اند یا خیر؟ تاریخ نشان داده است که پشت تمام سکوت‌های احمدی نژاد طی سال‌های گذشته حاشیه‌های فراوانی نهفته است و قطعا سکوت این روزهای او و مشایی، آتش زیر خاکستری است که در اسفند ۹۴ شعله ور می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج