۲۶۵۹۸۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۱۱ هزار دیابتی در چهارمحال و بختیاری

کارشناس بیماری های قلبی و عروقی ، غدد و متابولیک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ، از شناسایی ۱۱هزار و ۲۵ نفر از بیماران مبتلا به دیابت در این استان خبر داد.

خبرآنلاین: کارشناس بیماری های قلبی و عروقی ، غدد و متابولیک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ، از شناسایی ۱۱هزار و ۲۵ نفر از بیماران مبتلا به دیابت در این استان خبر داد.

محمود شجاعي در حاشيه ي برگزاري كنفرانس يكروزه بيماري ديابت در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: در حال حاضر تمامي بيماران شناسايي شده تحت پوشش خدمات معاونت بهداشتي دانشگاه قرار گرفته اند.

وي، با اشاره به انجام برنامه غربالگري بيماري ديابت در سالهاي ۸۳، ۸۶، ۸۹ و ۹۲ بصورت هر سه سال يكبار براي افراد ۳۰ سال به بالا در كل روستاهاي استان از اجراي برنامه غربالگري براي افراد ۳۰ سال به بالا در كل مناطق شهري از نيمه دوم سال جاري خبر داد.

به گفته وي، اين برنامه با توجه به شيوه زندگي در شهرها، زندگي صنعتي ، عدم تحرك و ورزش كافي و تغذيه نادرست و استعمال دخانيات براي اولين بار در مناطق شهري اجرا مي گردد.

شجاعي، در خصوص نحوه اجراي برنامه غربالگري ديابت در مناطق شهري اظهار داشت: افراد ۳۰ سال به بالا با مراجعه به مراكز بهداشتي و درماني و پايگاه هاي شهري توسط كارشناسان بهداشت تحت غربالگري قرار گرفته و در صورت عدم ابتلا به ديابت و هيچ يك از عوامل خطر مانند چاقي، فشار خون بالا، زمينه ارثي و اختلالات خوني ضمن دريافت آموزش هاي لازم در خصوص كنترل وزن ، تغذيه مناسب و ترك دخانيات هر سه سال يكبار تحت غربالگري قرار مي گيرند.
وي اضافه كرد: در صورت داشتن يكي از عوامل خطر مانند فشار خون بالا، چاقي و اضافه وزن، اختلالات چربي، تغذيه نامناسب، عدم تحرك ورزش و وجود بيماري ديابت در يكي از بستگان درجه يك فرد و همچنين زنان باردار ، فرد به پزشك و آزمايشگاه ارجاع و چنانچه قند خون غير طبيعي داشتند بعنوان فرد ديابتي شناسايي و تحت مراقبت فعال مراكز بهداشتي و درماني قرار خواهند گرفت.

وي، با تاكيد بر لزوم اطلاع رساني و ارتقاء سطح آموزش ها گفت: بمدت دو دهه است كه سالروز جهاني ديابت در كليه مراكز شهري، روستايي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي استان گرامي داشته مي شود .

شجاعي، از توزيع پمفلت و بروشورهاي آموزشي در بين گروه هاي مختلف و انجام تست قند خون متقاضيان در سطح مراكز بهداشتي و درماني خبر داد و تصريح كرد: با توجه به نقش موثر رابطين بهداشتي در توسعه فرهنگ سلامت اين افراد جهت انتقال مباحث جديد آموزشي در طول هفته مورد آموزش قرار مي گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج