جاباما
۲۶۶۰۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وزیر راه: ۱۸میلیون «بد مسکن» داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۱۸میلیون نفر معادل یک‌سوم جمعیت ایران در وضعیت بدمسکنی قرار دارند که ۱۱میلیون نفر در حاشیه شهرها و ۷میلیون نفر میان شهرها و در شرایط بدی زندگی می‌کنند.

تسنیم: وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۱۸میلیون نفر معادل یک‌سوم جمعیت ایران در وضعیت بدمسکنی قرار دارند که ۱۱میلیون نفر در حاشیه شهرها و ۷میلیون نفر میان شهرها و در شرایط بدی زندگی می‌کنند.

عباس آخوندی در هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی ادامه داد: این بدمسکنی به‌دلیل ضعف خدمات شهری و زیرساختی است درحالی که وجود یک شبکه حمل و نقل ریلی می‌تواند مانع از بروز پدیده بدمسکنی شود.

وی افزود : توسعه حمل و نقل ریلی می‌تواند دسترسی به خدمات شهری را برای عمومی تسهیل کند. در همین راستا حمل و نقل حومه‌ای یکی از محورهای اصلی صنعت ریلی در برنامه توسعه ششم است.

آخوندی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در صدد است با توسعه حمل و نقل ریلی، نظام شهرسازی، نظام توزیع کالا، لجستیک پارکها، توسعه ایران‌شهری و ارتباط انسانی را با توسعه شبکه‌های ریلی متحول کند.

وی یادآور شد: ضعف خدمات قطار شهری و فقدان ارتباط لازم بین قطار شهری‌ها مانع از استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی شده و همین امر باعث شده شاهد حضور بیش از ۸۰۰ هزار وسیله در ساعت ترافیک در سطح شهر تهران باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مهم صنعت حمل و نقل ریلی بر توسعه اقتصادی گفت: فناوری حلقه مفقوده در صنعت ریلی بوده که در سالهای اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تدوین یک سند ریلی می‌تواند تحولی در این صنعت ایجاد کند و با تأثیرگذاری بر زندگی شهروندان آن را دچار تغییر و تحول سازد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نگاه صرف فنی به ریل نشان می‌دهد در این مدت ارتباطی بین انسانها و حرکت روان انسانها و کالا در سطح شهر به‌خوبی انجام نگرفته است.

صنعت راه‌آهن یک اصل مهم در زیرساخت‌های شهری است که باید مفاهیم بسیار کوچک در آن به مفاهیم متعالی‌تر تغییر کند.

وی ادامه داد: حرکت مهمترین چالش بشر است و این امر مهم در ایران در حوزه‌های مختلف باید به یک پروژه کلی تبدیل شود. وجود کریدورهای بین المللی شمال به جنوب و غرب به شرق قدرت رقابتی را ایجاد کرده است که می‌تواند منجر به کیفیت خدمات حمل و نقلی در ایران شود.

آخوندی اشاره کرد: مسئله مهم در حمل و نقل پیوستگی و یکپارچه سازی حرکت است. در صنعت ریلی از نظر حرکت در آستانه تحول جدیدی هستیم و این تحول هم اکنون با قدرت بسیار زیادی رخ می‌دهد و انتظار می‌رود افزودن خدماتی مانند قطار سریع السیر و نحوه زندگی شهرنشینی اصلاح شود.

وی افزود: حمل و نقل سریع بین‌شهری، یکپارچه سازی قطار شهری و مترو و قطار حومه‌ای مفهوم جدیدی است که بر زندگی شهرنشینی تأثیر مثبت می‌گذارد و نگرش جدیدی در شهرنشینی و توسعه شهری ایجاد می‌کند.

آخوندی گفت: باید نگرش جدیدی در مدیریت پروژه‌ها انجام بگیرد به‌طوری که پروژه‌محوری از بین برود و یک رویکرد سیستماتیک جای آن را بگیرد.

وی ابراز کرد: توسعه صنعت ریلی منجر به ایجاد امنیت می‌شود و یکپارچه سازی شبکه حمل و نقل آسیایی می‌تواند مؤثر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج