جاباما
۲۶۶۰۱
۵۲۱۲
۵۲۱۲
پ

چگونه ظروف خود را با مواد طبیعی تمیز کنید

تمیز كردن خانه با جوهر نمك، وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند.


چگونه ظروف خود را با مواد طبیعی تمیز کنید

چگونه ظروف خود را با مواد طبیعی تمیز کنید


برترین ها: تمیز كردن خانه با جوهر نمك، وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند. به‌خصوص برای تمیز كردن ظروف بهتر است مواد شیمیایی به كار نبرید چون باقی ماندن تنها یك اثر كوچك از این مواد در سطح ظرف باعث مسمومیت شما می‌شود. در شماره قبل درباره تمیز كردن آشپزخانه با مواد طبیعی مطالبی خواندید. در این شماره به شما یاد می‌دهیم چطور ظروف‌تان را با مواد طبیعی بی‌خطر تمیز كنید.


ظروف شیشه‌ای

سركه :

برای شفاف‌كردن و براق كردن شیشه‌ها، آنها را در حجم مساوی آب و سركه بخوابانید. بعد از یك ربع آنها را به روش عادی بشویید و از درخشندگی آنها لذت ببرید.

نمك:

اگر روی ظرف شیشه‌‌ای، لكه سختی افتاده، پاك كردن آن با مواد شیمیایی امكان دارد آن را كدر كند یا روی آن خش بیندازد. برای پاك كردن آن می‌توانید كمی نمك دانه درشت روی اسكاچ بریزید و با آن روی لكه بكشید تا پاك شود.



لكه چای و قهوه روی فنجان

جوش شیرین:

معمولا این لكه‌ها را با وایتكس پاك می‌كنند اما شما می‌توانید یك قاشق جوش شیرین در فنجان بریزید و آن را پر از آب كنید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد با اسفنج آن را پاك كنید. لكه از بین خواهد رفت.

نمك و لیمو:

یك لیمو را نصف كنید، كمی نمك روی آن بپاشید و روی لكه بمالید. بعد آن را بشویید. لكه به راحتی از بین خواهد رفت.


قهوه‌ساز

سركه:

مقدار مساوی آب و سركه را در قهوه‌ساز بریزید و آن را با درجه كم روشن كنید. چند دقیقه بعد آن را خاموش كنید و بگذارید یك ساعت بماند. حالا ماشین را چند بار با آب بشویید و از آن استفاده كنید.


ظروف نقره

جوش شیرین:

برای برطرف كردن لكه‌های سخت روی نقره، برس را در جوش شیرین بزنید و با آن نقره را بسابید. لكه به راحتی پاك خواهد شد.

خمیردندان:

خمیردندان نقره را براق می‌كند. كمی از آن را روی پارچه نرمی بمالید و روی نقره ماساژ دهید. بعد نقره را با آب سرد بشویید و با یك پارچه جاذب رطوبت خشك كنید.



ظرف‌های پلاستیكی نگهداری غذا

لیمو:

برای تمیز كردن لكه‌های تیره مواد غذایی اسیدی مثل گوجه‌فرنگی از روی ظرف‌های پلاستیكی، كمی لیمو روی آنها بمالید و بگذارید در آفتاب خشك شود. بعد آن را به روش عادی بشویید. لكه از بین خواهد رفت.


تابه و قابلمه

نمك:

اگر چربی تابه یا قابلمه خیلی زیاد است، بعد از پخت روی آن نمك بپاشید و بگذارید بماند. بعد از نیم ساعت می‌توانید آن را به راحتی با یك بار استفاده از اسكاچ و مایع ظرفشویی تمیز كنید. نمك چربی را به‌خودش می‌گیرد. البته توجه كنید كه این راه‌حل برای ظروف نچسب توصیه نمی‌شود چون امكان دارد آنها را خراب كند.

سس كچاپ:

برای از بین بردن لكه از روی ظروف مسی یا برنجی سس كچاپ را روی دستمال بریزید و با آن ظرف را ماساژ دهید. بعد از یكی، 2 دقیقه رنگ اصلی مس یا برنج مشخص خواهد شد. بعد می‌توانید آن را با آب بشویید و با حوله خشك كنید.

روغن نباتی:

اگر روی ظرف چدن شما چیزی چسبیده، كمی روغن نباتی روی آن بریزید و یك قاشق نمك اضافه كنید. حالا با یك اسكاچ ظرف را بسابید و بعد با آب داغ بشویید تا كاملا تمیز شود.


تخته برش

لیمو:

برای ضد‌عفونی كردن و از بین بردن آثار ریز مواد غذایی كه در شیارهای تخته برش فرو می‌روند و فاسد می‌شوند، می‌توانید یك لیمو را نصف كنید و روی تخته بمالید. بعد از نیم ساعت تخته را بشویید.



دربازكن و وسایل كوچك دیگر

جوش‌شیرین:

اگر به دربازكن یا رنده، غذا چسبیده و خشك شده برای تمیز كردن آن از جوش‌شیرین استفاده كنید. ۲ قاشق جوش‌شیرین را با یك قاشق آب خمیر كنید، یك مسواك را در آن بزنید و تمام درزهای دربازكن را با آن تمیز كنید.


ظروف چینی

جوش‌شیرین:

اگر ظرف لكه تیره پیدا كرده، آن را پر از آب‌گرم كنید و كمی جوش‌شیرین به آب اضافه كنید. بعد از 3 تا4 ساعت می‌توانید ظرف را بشویید. لكه برطرف خواهد شد.

لیمو:
اگر ظرف چینی شما خیلی چرب است، برای پاك كردن بهتر آن كمی لیمو به مایع ظرف‌شویی اضافه كنید و به كمك آن ظرف را راحت‌تر بشویید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج