۲۶۶۳۱
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

نکته هایی برای سلامت بیشتر!

محققان توصیه می‌كنند كه باوجود كامپیوترها، باز هم باید خوشنویسی و نوشتن با دست همچنان در مدرسه‌ها آموزش داده شود، زیرا نوشتن با دست، مغز را به فعالیت بیشتری وامی‌دارد. این نکات سلامت را از دست ندهید.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

برترین ها:

محققان می گویند...

نکته هایی برای سلامت بیشتر!

گوشت قرمز و كره آلزایمر می‌آورند

نه كره را از سبد غذایی‌تان حذف كنید و نه گوشت قرمز را. این دو ماده غذایی هرقدر هم كه ضرر داشته باشند، بودنشان از نبودشان بهتر است. اما اگر می‌خواهید تا چند سال دیگر به جمع آلزایمری‌ها وارد نشوید، تعادل را در مصرف این خوراكی‌ها رعایت كنید.

به گزارش تلگراف، محققان می‌گویند، برای حفظ سلامت، میزان چربی مصرفی نقش تعیین‌كننده‌ای ندارد بلكه نوع چربی‌ای كه فرد استفاده می‌كند، می‌تواند به سلامت او كمك كند یا زیان برساند. از نظر آنها چربی‌های اشباع شده نه تنها به سلامت بدن آسیب می‌رسانند بلكه می‌توانند روی مهارت‌های شناختی فرد هم اثر بگذارند و خطر ابتلا به آلزایمر را در او بالا ببرند. این تحقیقات كه زیرنظر دانشگاه هاروارد انجام می‌شد، نشان داد، خاطرات بد، در ذهن زنان مسن‌تری كه مقدار فراوانی از چربی‌های اشباع‌شده را در غذا‌هایشان مصرف می‌كردند بیشتر از دیگران ثبت شده است.

آنها معتقدند، ذهن افرادی كه به‌جای این چربی‌ها از روغن زیتون، روغن آفتابگردان، دانه‌های نباتی، آجیل‌ها و آووكادو استفاده می‌كردند، بیشتر به ثبت خاطرات خوب گرایش دارد.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

كی گفته بچه‌ها سوهان روح‌اند؟!


پدر و مادر‌ها از زوج‌های بدون فرزند شاد‌ترند

شاید فكر كنید این یك جمله كلیشه‌ای است. ممكن است گمان كنید مسافرت‌های پی‌درپی شما بدون دردسر‌های یك نوزاد و مهمانی‌های دوستانه‌ای كه بدون ترس از بیدار شدن بچه برگزار می‌شوند، بیشتر می‌توانند شما را شاد كنند اما محققان در بررسی‌های جدید‌، خلاف این موضوع را ثابت كرده‌اند. از نظر آنها زوج‌های جوانی كه صاحب فرزند شده‌اند، از زوج‌های تنها شاد‌ترند. «ساینس‌دیلی» از زبان محققان نوشته است: حتی مراقبت‌های به‌ظاهر سخت روزانه، به‌جای اینكه پدر و مادر‌ها را از فرزنددار شدن‌ پشیمان كند، به آنها شادی تزریق می‌كند و امید به زندگی‌شان را بالاتر می‌برد. محققان معتقدند، این اتفاق به زندگی پدر و مادرها معنا داده و به آنها برای رسیدن به اهداف‌تازه‌شان انرژی می‌دهد. با توجه به یافته‌های محققان، اشتباه نیست اگر بگوییم پدر و مادرها موفق‌تر از زوج‌های تنها هستند و زودتر از آنها پیش می‌روند.



نکته هایی برای سلامت بیشتر!

دست خودتان نبوده كه سیگاری شده‌اید!

چرا بعضی یك‌شبه سیگار را كنار می‌گذارند و برخی با وجود تلاش بسیار، موفق به این كار نمی‌شوند؟ محققان با بررسی گروه بزرگی از مردم ایالا‌ت‌متحده و آفریقا پاسخ این سؤال را یافته‌اند. آنها می‌گویند، سیگار كشیدن هم مثل خیلی از عادت‌های دیگر ژنتیك است و جالب اینجاست كه ژن‌های افراد سیگاری، مشخص می‌كند كه آنها به چند نخ سیگار در روز راضی می‌شوند، چه زمانی آنها را به سیگار كشیدن وا می‌دارد و تا چه حد آنها را در ترك سیگار كمك می‌كند.

به گزارش وب مد، از نظر محققان این ژن و تفاوت‌هایش در افراد مختلف، باعث می‌شود آنها به روش‌های ترك سیگار پاسخ‌های متفاوتی دهند و موجب می‌شود بعضی آدم‌ها شب تا صبح سیگار به دست باشند و بعضی از سیگاری‌ها تنها به كشیدن یكی، دو نخ از آن در روز اكتفا كنند.


مادر‌های ۴۰ ساله موفق‌ترند

بچه‌های این مادر‌ها هم زرنگ‌تر هستند و هم سالم‌تر

قدیم می‌گفتند زنانی كه بالای 35 سالگی صاحب فرزند شوند، شانس به‌دنیا آوردن بچه باهوش را از دست می‌دهند. اما پزشكان امروزی، گرچه این واقعیت را به‌طور كامل رد نمی‌كنند ولی مادر‌های 40ساله را در پرورش كودك سالم بیشتر موفق می‌دانند. به نوشته دیلی میل، محققان می‌گویند، گرچه این مادرها زودتر خسته می‌شوند و مثل جوان‌تر‌ها پابه‌پای كودكشان پیش نمی‌روند اما فرزندان آنها كمتر احتمال دارد به حوادث غیرمترقبه دچار شوند یا به مراقبت‌های بیمارستانی نیاز پیدا كنند. براساس تحقیقات محققان، فرزندان این مادر‌ها كندتر از بچه‌هایی هستند كه پدر و مادر جوان‌تری دارند و مادرهای 40 ساله حواسشان بیشتر از مادرهای جوان به وظایف‌شان است و به موقع برای دریافت واكسن كودكشان و مراقبت‌هایی از این دست اقدام می‌كنند. علاوه بر این، بچه‌های آنها دایره لغات گستره‌تری دارند و وقتی به 5 سالگی می‌رسند در تست‌های آی‌كیو نمره بیشتری می‌گیرند.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

حداقل باید 61 نوع میوه و سبزی بخورید

تنوع در مصرف میوه‌ها باعث می‌شود دیابت نگیرید

نگران قندی که در میوه‌ها هست، نباشید چراکه حتی شیرین‌ترین آنها هم نمی‌توانند شما را با خطر ابتلا به دیابت روبه‌رو کنند. گرچه تا مدت‌ها گمان می‌شد میوه‌هایی مثل هندوانه به‌دلیل قند زیاد‌، می‌تواند برای شما دردسر درست کند اما محققان به‌تازگی عکس این تصور را اثبات کرده‌اند. از نظر آنها نه تنها میوه‌های شیرین مشکلی برای قندخون ایجاد نمی‌کنند، بلکه تنوع در مصرف سبزیجات و میوه‌ها خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را کاهش هم می‌دهد.

فارس از قول نشریه مراقبت دیابت نوشته است کسانی که در روز مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف می‌کنند کمتر از کسانی که چندان میوه‌خور نیستند در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند. البته محققان تاکید می‌کنند که تنها خوردن مقدار زیادی میوه و سبزی به حفظ تعادل قندخون کمک نمی‌کند و اگر می‌خواهید دیابتی نشوید، علاوه بر مصرف این گیاهان معجزه‌گر، باید تنوع را هم در خوردن آنها رعایت کنید و خودتان را محدود به یکی، دو میوه نکنید چراکه محققان دریافته‌اند افرادی که تا ۱۶ نوع میوه و سبزی مختلف مصرف می‌کنند، ۴۰ درصد کمتر از کسانی که فقط ۸ نوع مختلف مصرف می‌کنند با خطر ابتلا به دیابت روبه‌رو هستند.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

گریه بچه‌ها تمام می‌شود، ناراحتی‌شان نه!

وقتی بچه را خواباندید خیال‌تان راحت نشود

برای هر پدر و مادری این لحظه‌ای خوشایند است؛ زمانی که فرزند‌شان بعد از یک گریه طولانی آرام می‌گیرد و به ‌خواب می‌رود. گرچه پدر و مادرها آرام کردن کودک را یک موفقیت بزرگ می‌دانند و فکر می‌کنند که با خوابیدن، فرزندشان به آرامش رسیده، اما محققان در بررسی‌هایشان به نتایج غم‌انگیزتری دست یافته‌اند. آنها می‌گویند خوابیدن به معنای آرام شدن این نوزادان غمگین نیست، بلکه ناراحتی‌ای که در آنها ایجاد شده و به گریه وادارشان کرده، حتی تا روزهای بعد هم از بین نمی‌رود. به گزارش دیلی‌میل، مطالعات آنها نشان داده است که سطح هورمون کورتیزول که همان هورمون استرس است، حتی پس از آرام گرفتن هم بالا می‌ماند و گاهی تا روزهای بعد هم در وجود‌شان ماندگار می‌شود. در واقع آرام شدن کودک پس از یک گریه اساسی به معنای برگشتن آرامش به وجودش نیست و هورمون استرس حتی بعد از یک آرامش ظاهری هم این کودکان غمگین را راحت نمی‌گذارد.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

كند می‌شوند، چون می‌ترسند اشتباه كنند

اگر سنی از پدر و مادرتان گذشته و می‌بینید كه كندتر از قبل كار‌هایشان را انجام می‌دهند و بیشتر شما را منتظر می‌گذارند، نگران نشوید.

محققان می‌گویند، این اتفاق نه نشانه آلزایمر است و نه بیماری‌های دیگر. آنها دریافته‌اند سالمندان از اشتباه كردن می‌ترسند و به دلیل اینكه كارهایشان را مثل جوانی‌شان بی‌عیب و نقص انجام دهند، كندتر از قبل كارها را به پایان می‌رساننــد. «ساینتیفیك امریكــــن» در این مورد نوشته است: كندی مسن‌ها، هیچ ربطی به كاهش توان جسمی‌شان ندارند و اگر فكر كنیم كه آنها كمتر از جوان‌ها قادر به انجام كارهای ذهنی هستند در حقشان بی‌انصافی كرده‌ایم. به گفته پژوهشگران سالمندان عاقل‌ترند و می‌خواهند آگاهانه تصمیم بگیرند، به‌همین دلیل دقت را بر سرعت ترجیح دهند.


به جای قرص کلسیم، شیر بخورید

مصرف مکمل‌های کلسیم سکته قلبی می‌آورد

اگر به‌دلیل بی‌علاقگی‌تان به شیر، قرص کلسیم مصرف می‌کنید، سخت در اشتباهید. درست است که این مکمل‌ها تاحدودی جلوی پوکی استخوان‌تان را می‌گیرند اما محققان معتقدند مصرف مداوم آنها قلب شما را از حرکت بازمی‌دارد. بی‌بی‌سی نوشته است احتمال حمله قلبی در افرادی که مکمل کلسیم مصرف می‌کنند، بیشتر از افرادی است که کلسیم موردنیاز بدنشان را با خوراکی‌های طبیعی تامین می‌کنند. یافته‌های محققان نشان داده ‌است که خطر سکته قلبی در افراد مکمل‌خور، تا 86 درصد بیشتر است، به همین دلیل بهتر است تا آنجا که می‌توانید لبنیات و خوراکی‌های کلسیم‌دار مصرف كرده و خوردن مکمل را به‌عنوان آخرین راه انتخاب کنید.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

برای دفتر كار‌تان ترمه و پشتی بخرید

چیدمان مدرن دفتر كار ممكن است مغز را ویران ‌كند!

دفاتر مدرن امروزی، خیلی تغییر كرده‌اند. در این دفاتر دیگر نمی‌توانید نشانی از خودتان ببینید. همه میزها و دیوارها شبیه به هم هستند و هیچ گوشه‌ای از این دفتر به معنای واقعی متعلق به شما نیست. پژوهشگران می‌گویند، كاركردن در چنین دفاتری نه تنها به پركارتر شدنتان كمك نمی‌كند بلكه روی مغز‌تان هم تاثیرات مخربی می‌گذارد و بهره‌وری شما كارمند سختكوش را كاهش می‌دهد.دیلی‌تلگراف در این‌باره نوشته است: «شلوغی دفا‌تر كاری مدرن و داشتن میزهای كار خالی و بدون تزیین‌های شخصی مغز كارمندان را كوچك‌تر می‌كند، درحالی كه مدیران فكر می‌كنند، چیدمان دفترهای امروزی كارمندان‌شان را خلاق‌تر و از حواس‌پرتی‌شان هم جلوگیری می‌كند.» محققان دریافته‌اند چنین دفاتری به زیان كارمندان تمام می‌شود. این پژوهشگران توصیه می‌كنند، كارمندان برای بالا بردن توان و خلاقیت‌شان، دفتر كارشان را به سلیقه خود بچینند و برای اینكه افسردگی سراغشان نیاید، وسایلی را به دفتر كارشان بیاورند كه به آنها علاقه بیشتری دارند. محققان تضمین می‌دهند چنین كاری می‌تواند بهره‌وری كارمندان را تا ۳۲ درصد بالاتر ببرد.


خوب غذا بخورید مغزتان هم تپل می‌شود!

جدول حل كردن، مطالعه و همین‌طور تلاش برای موفقیت در كار، روی مغز شما تاثیر‌های مثبتی می‌گذارد اما چیزی كه بیشتر از تمام این فعالیت‌های فكری در رشد مغز مؤثر است، یك تغذیه مناسب است. پژوهشگران می‌گویند مصرف غذاهایی كه ویتامین‌های B، C، D، E و روغن ماهی را در خود دارند، می‌توانند مغز شما را جوان و فعال نگه ‌دارند. از نظر آنها افراد سالمندی كه در خونشان میزان بالاتری از چند ویتامین و اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد، عملكرد ذهنی بهتری را در آزمون‌های هوشی نشان می‌دهند و به احتمال كمتری دچار كاهش حجم مغز (یكی از نشانه‌های آلزایمر) می‌شوند. به گفته دانشمندان تنها خوراك خوب روی رشد مغز تاثیر مثبتی نمی‌گذارد و در مقابل غذاهای بی‌ارزش تاثیر عكس روی مغز و عمر می‌گذارند و می‌توانند به كوچك‌تر شدن مغز گرانبهای شما هم منجر شوند.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

دوزبانه‌ها باهوش‌ترند

یادگرفتن ۲ زبان فقط یك مهارت نیست. این موضوع می‌تواند هوش شما را هم تحت‌تاثیر قرار دهد و قدرت توجه و تمركزتان را هم بالا ببرد. ساینس دیلی از زبان دانشمندان نوشته است مغز افراد دوزبانه، به شكلی متفاوت از یك‌زبانه‌ها صدا‌ها و گفتار را پردازش می‌كند و به این افراد توانایی تشخیص یك هجای گفتاری را حتی در همهمه صداهای بسیار می‌دهد. از نظر این پژوهشگران، كسانی كه به ۲ زبان مسلط هستند، بهتر و مؤثرتر به موضوعات توجه می‌كنند و حافظه‌شان هم قدرتمندتر از كسانی است كه تنها زبان مادری‌شان را می‌دانند. در واقع می‌توان گفت، یاد گرفتن یك زبان تازه، می‌تواند قدرت مغز را بالا ببرد و حتی در سنین بالا هم روی هوش شما تاثیر قابل‌توجهی بگذارد.


نکته هایی برای سلامت بیشتر!

تایپ كردن شما را كودن می‌كند!

بسیاری از ما عادت كرده‌ایم كه به‌جای كاغذ و قلم، سراغ لپ‌تاپ برویم و بدون ترس از گم شدن نوشته‌هایمان با كمك صفحه كلید آنها را بنویسیم. این موضوع ممكن است فایده‌های زیادی برای شما داشته باشد اما در مقابل، قابلیت باهوش‌تر شدن را از شما می‌گیرد.

هافینگتن پست تحقیقات تازه‌ای را منتشر كرده كه در آن فایده‌های بسیاری برای دست‌نویسی مشخص شده ‌است. براساس این پژوهش‌ها، محققان توصیه می‌كنند كه باوجود كامپیوترها، باز هم باید خوشنویسی و نوشتن با دست همچنان در مدرسه‌ها آموزش داده شود، زیرا نوشتن با دست، مغز را به فعالیت بیشتری وامی‌دارد.

از نظر آنها استفاده از یك دست برای نوشتن نامه، مغز را خیلی بیشتر از كمك گرفتن از ۲ دست برای تایپ متن روی كیبورد درگیر می‌كند. زیرا در زمان نوشتن روی كاغذ، فرد بیشتر مشغول سوژه مورد نظر و پرداخت آن می‌شود و این كار می‌تواند مهارت‌های شناختی او را بالاتر ببرد.


یك توصیه مهم برای لاغر شدن: سر ساعت غذا بخورید

وعده‌های نامنظم غذایی شما را چاق می‌كند

مصرف كالری‌های كمتر و كاهش وعده‌های غذایی، قطعا می‌تواند وزن شما را پایین بیاورد اما اگر می‌خواهید از رژیم غذایی‌تان پاسخ بیشتری بگیرید، بهتر است زمان غذا خوردن‌تان را هم تنظیم كنید. محققان می‌گویند اگر شما یك میزان غذا را در وعده‌های منظم مصرف كنید، خیلی كمتر از زمانی كه همان غذا را به شكلی به هم ریخته در طول روز میل می‌كنید، چاق می‌شوید. این تحقیقات كه در نشریه متابولیسم سلولی منتشر شده است، نشان می‌دهد كه وعده‌های نامنظم، در چرخه متابولیسم اختلال ایجاد می‌كند و می‌تواند افراد را با خطر بالا رفتن كلسترول و قند خون روبه‌رو كند. در برخی زمان‌های روز، كبد، روده و عضلات در بالاترین میزان فعالیت به سرمی‌برند و در ساعت‌های دیگر این اعضا در كمترین میزان فعالیت قرار دارند و به همین دلیل افراد باید با تنظیم ساعت‌های غذا خوردن‌شان، جلوی به هم ریختن این سیستم هوشمند را بگیرند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آناهیتا

      سلام لطفا مطالبی نیز درباره درباره رگ به رگ شدن اندام های بدن بگذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج