جاباما
۲۶۶۳۹۰
۳ نظر
۵۰۵۰
۳ نظر
۵۰۵۰
پ

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

از خوراکی‌های مختلف که بگذرید، نان یکی از مهم‌ترین اعضا برای سبد پیک نیک است؛ از نان صبحانه گرفته تا نان ساندویچی تا نان ویژه برای عصرانه.

وب سایت همشهری شش و هفت - سارگل صیرفی: از هفته قبل با چند نفر از دوستان برنامه‌ریزی کرده‌اید که جمعه صبح به دل طبیعت بزنید و چند ساعتی از هوای خوب این فصل لذت ببرید. اما از چند روز قبل ذهن‌تان را این مساله درگیر کرده که چطور سبد پیک‌نیک این هفته را متنوع ببندید؟ طبیعی است که طعم ساندویچ‌های خانگی را هیچ رستورانی ندارد. اما دوست دارید برای وعده صبحانه، ناهار و عصرانه، ابتکار عمل به خرج دهید و سبد پیک‌نیک را پر و پیمان و متنوع ببندید.

برای این‌کار باید چه کار کنید؟ از خوراکی‌های مختلف که بگذرید، نان یکی از مهم‌ترین اعضای این سبد است؛ از نان صبحانه گرفته تا نان ساندویچی تا نان ویژه برای عصرانه. از طرفی ممکن است اصلا تعطیلات را در خانه استراحت کنید اما دوست داشته باشید همراه با سوپ‌تان نان ویژه میل کنید. به نظرتان می‌توان داخل سالاد هم نان اضافه کرد؟ برای عصرانه بهتر است کدام نان را انتخاب کنید؟ برای یافتن پاسخ همه این پرسش‌ها با ما همراه شوید.

کیک‌های صبحانه

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

شاید این خوراکی خیلی نان نباشد! اما از آنجایی که ساختارش شبیه نان ساده بوده و اغلب در وعده صبحانه یا عصرانه همراه با چای میل می‌شود، بنابراین آن را هم بین نان‌ها به حساب آوردیم!

نوع: این نوع کیک به شکل ساده و شکلاتی و با مغز گردو و کشمش یا ساده ارایه می‌شود. این کیک به صورت نیم‌کیلویی ارایه می‌شود.

قیمت: هر عدد از ۴۵۰۰ تا پنج هزار تومان


نان تست

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

نوع: این نان به صورت تست سفید، تست سیاه در دو اندازه بزرگ و کوچک ارایه می‌شود. البته نوع رویال هم دارد که همه برندهای نان آن را ندارند.

قیمت: هر بسته از سه هزار تا ۴۵۰۰ تومان


نان‌های خاص

این نان‌ها به دلیل دارا بودن مواد اولیه یا اضافه شدن بعضی ترکیب‌های غنی‌ساز در مرحله تولید، خاص هستند. برای مثال، به آن سبوس، سبزیجات یا مواد اضافی برای بالا بردن ارزش غذایی نان اضافه شده است.

نان سبوس‌دار چارکی: هر عدد 1350 تومان

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

نان سوپر سیاه سبوس‌دار: هر عدد۱۵۵۰ تومان

نان سبزیجات: هر بسته،۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان بسته به مقدار یا اندازه تکه‌های نان

نان سویا: هر عدد ۱۳۰۰ تومان

نان غنی شده: هر عدد۱۸۵۰ تومان

نان رگنا: هر بسته ۲۲۵۰ تومان

نان سویتال: هر بسته ۴۵۰۰ تومان

نان سنگک سبوس‌دار: هر عدد، ۱۳۵۰ تومان


نان جو، چاودار و بلغور

این نان به صورت یک عدد بزرگ یا به صورت لقمه‌ای عرضه می‌شود. از سوی دیگر بعضی از آنها به شکل ورقه‌ای نازک و شکل نان‌های سنتی بوده و بعضی دیگر به همان شکل نان‌های حجیم هستند. نکته جالب اینکه بعضی از تولیدکنندگان نان انواع سوخاری آن را نیز ارایه کرده‌اند. انواع طعم‌دار شده با سبزی‌ها یا دانه‌های مختلف نیز از دیگر انواع نان جو است.

انواع نان جو: نان جو 100 و 50 درصد از هر عدد 2500 تومان تا بسته‌های لقمه‌ای پنج تا شش تایی به قیمت 3500 تومان ارایه می‌شود.

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

نان جو ۸۰ درصد: دوتایی بزرگ طعم‌دار، ۲۰۰۰ تومان/ لقمه پنج تایی،۲۰۰۰ تومان / ساده دوتایی گرد ساده ۱۹۰۰ تومان

نان جو ۵۰ درصد: هر عدد ۸۰۰ تومان( معمولا دوتایی بسته‌بندی می‌شود)

نان جو ساده ورقه‌ای: ۳۲۰۰ تومان

نان جو سوخاری: هر بسته، ۳۲۰۰ تومان

نان چاودار: هر بسته لقمه‌ای هشت تایی، ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان بسته به ساده یا طعم‌دار بدون آن

نان بلغور: هر عدد ۲۰۰۰ تومان


سوپی و سوخاری

نمی‌شود درباره نان حرف زد و خاطرات گذشته را زنده نکرد! بنابراین یادتان هست در کارتون‌های دهه 60، آنت و لوسین و نل و... همراه با سوپ‌، نان‌های خاصی می‌خوردند؟ یا کره و عسل را روی نوع خاصی نان می‌مالیدند که کمی سفت به نظر می‌رسید؟

نان سوخاری در کشور ما بود؛ اما فقط در یک طرح و اندازه مشخص اما خبری از آن یکی نان‌ها در کشور ما نبود! اما حالا هست. پس می‌توانید سوپ آخر این هفته‌تان را با این نان‌های ویژه بخورید.

نان سوپ: این نان که شکل استوانه توخالی و طعم‌دار است به صورت بسته‌ای ارایه شده و هر بسته آن 2600 تومان است.

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

سوخاری: بسته‌ای ساده، هر بسته ۳۶۰۰ تومان

سوخاری شیرین: هر بسته نیم کیلویی، ۴۵۰۰ تومان

سوخاری طعم‌دار با سبزیجات: هر بسته ۲۷۰۰ تومان


نان‌های همسایه‌های نزدیک و دور در ایران

بعضی از نان‌ها ویژه بعضی از کشورها هستند اما در نانوایی‌های فانتزی ما هم سر و کله‌شان پیدا شده است.این نان‌ها در فرهنگ مردم آن کشورها به شکل خاصی مصرف می‌شوند. دو نانی که بیش از دیگران در سبد ما قرار گرفته‌اند یکی نان قفقازی و دیگری نان سیمیت است.

نان قفقازی

این نان معمولا همراه با صبحانه مصرف می‌شود. ممکن است حاوی بعضی مواد طعم‌دار مثل سبزی معطر بوده یا ساده باشد. هر عدد از این نان به قیمت 1850 تا 2000 تومان بسته به ساده یا طعم‌دار بودن آن به فروش می‌رسد.

نان سیمیت

این نان ویژه کشور ترکیه است. سیمیت ته مزه شیرینی داشته و معمولا با پنیر شور و چای دروعده صبحانه یا عصرانه خورده می‌شود. روی این نان کاملا کنجدی است. هر عدد نان سیمیت بین دو تا سه هزار تومان بسته به اندازه آن قیمت دارد.

نان گاتا

این نان مخصوص کشور ارمنستان است. اصل آن گاتای ساده است اما انواع طعم‌دار آن هم وجود دارد. هر عدد گاتای ساده بزرگ بزرگ 2000 تومان، گاتای بزرگ خرمایی، شکلاتی و گردویی هر کدام 3600 تومان.

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

نان بروتچن

این نان ویژه کشور آلمان است. مردم آلمان برای وعده صبحانه از آن استفاده می‌کنند. هر بسته ۱۰ تایی آن ۲۷۰۰ تومان است. انواع کشمش‌دار آن در بسته شش تایی و به قیمت ۳۰۰۰ تومان ارایه می‌شوند.

نان زمل

این نان هم ویژه کشور آلمان و اتریش است. این نان برای وعده صبحانه و به تنهایی همراه با قهوه میل می‌شود.هر بسته شش تایی آن ۲۴۰۰ تومان قیمت دارد.

کراسان

این نان- شیرینی هم تقریبا نان بین‌المللی است و بسیاری از مردم اروپا این نان را در وعده صبحانه یا عصرانه همراه با قهوه میل می‌کنند. هر عدد کراسان ساده، ۱۴۰۰ تومان قیمت دارد.


نان‌های مغزدار

نان و پنیر و گردو، شکل رایج نان مغزدار دست‌ساز است! اما ابتکار جدید تولید‌کنندگان نان، اضافه کردن مغزها به داخل نان یا بعضی مواد خوراکی مانند خرما به این نان‌ها درحین تولید است. بنابراین از این نظر دیگر دردسری برای شکستن گردو و اضافه کردن آن به نان یا درآوردن هسته خرما و اضافه کردن آن به نان نیست.

نان گردویی: هر عدد2400 تومان

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

نان پنیر و گردو : هر عدد ۲۳۰۰ تومان

نان پیاز و فلفل: هر عدد ۲۰۰۰ تومان

نان زیتون: هر عدد ۱۵۰۰ تومان


شیرمال‌های مدرن

تا چند سال پیش، نان شیرمال همان نان‌های گرد و برق افتاده و خوش‌عطری بود که بعضی از نانوایی‌ها می‌پختند. بچه‌ها هم اغلب وقتی همراه مادر یا پدر راهی نانوایی می‌شدند، یک عدد از این نان‌ها را جایزه می‌گرفتند! اما حالا تولیدکنندگان صنعتی نان، شیرمال‌های جدیدی را به بازار نان ارایه کرده‌اند که به صورت ویژه طعم‌دار شده‌اند.

شیرمال ساده گیسو: هر عدد 2000 تومان

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

شیرمال ساده صدفی: هر عدد ۱۱۰۰ تومان

شیرمال زنجبیلی: هر عدد ۲۲۰۰ تومان

شیرمال شکلاتی: هر عدد۲۴۵۰ تومان

شیرمال خرما و گردو: هر عدد ۲۴۰۰ تومان

شیرمال کشمشی: هر بسته ۶ تایی، ۲۴۰۰ تومان


نان‌های باگت

یادتان هست سال‌ها پیش تنها شکل نان ساندویچی، همان انواع لاغر و باریک با ته مزه ترش و تیره رنگ بود که هنوز هم روی پوسته آنها لکه‌های آرد خودنمایی می‌کرد؟ آن نان‌ها برای خوردن ساندویچ با همان کالباس‌های کلفت و خیارشورهای پیتی و گوجه‌ها با حلقه‌های بزرگ مناسب بود! و چه خاطره ساز بود وقتی با سینما همراه می‌شد! اما حالا شکل نان‌های ساندویچی هم مدرن شده است. اندازه و طعم آنها متنوع شده و حتی بعضی از آنها حاوی سبزی معطر یا مغزهایی هم هستند.

این نان ها را امتحان کرده اید؟!

باگت سبوس‌دار بزرگ: هر عدد ۱۴۰۰ تومان

باگت چاودار بزرگ: هر عدد ۲۵۰۰ تومان

مینی باگت: هر بسته دوتایی، ۱۵۰۰ تومان

مینی ساندویچی: هر بسته پنج تایی، ۲۰۰۰ تومان

نان لقمه‌ای: هر بسته پنج تایی ساده،۲۰۰۰ تومان و سبوس‌دار ۳۰۰۰ تومان

نیم باگت: هر عدد ۸۵۰ تومان

هات داگ کوچک: هر بسته پنج تایی، ۳۰۰۰ تومان

همبرگر فرانسوی: هر بسته پنج تایی، ۲۵۰۰ تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طرفه

      به به. نان نباشه هیچی مزه نداره. خدایا نعمت سلامتی را از انسانها نگیر. امیییییین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی آمین . هیچی مثل بوی نان تازه آدم رو شاد نمی کنه

    • بدون نام

      مرسی خیلی استفاده کردم، ازین دست مطالب بیشتر بذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج