جاباما
۲۶۶۷۸۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فرخ نژاد: ممیزی ها دلیل افت سینما است

اما به دلیل شرایط اجتماعی موجود شاهد افت کلی در کیفیت اکثر فیلم‌ها هستیم و دلیل آن بحث اقتصادی و ممیزی‌هایی است که روز به روز سینما را احاطه کرده. در واقع آدم‌های تصمیم‌گیرنده در حیطه سینما امنیت را از سینما برده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گفت؛ در خصوص ورود بازیگران ماندگار طی دهه اخیر به سینما و مشکلات به وجود آمده برای حوزه سینما گفت: ما از ورود و نبود بازیگران خوب و ماندگار رنج نمی‌بریم، اقتضای نسل اتفاقات خاص خودش را به همراه دارد. یکسری کارگردان و بازیگر جدید می‌آیند، برخی از آن‌ها ماندگار و برخی به راحتی از گردونه خارج می‌شوند. اما به دلیل شرایط اجتماعی موجود شاهد افت کلی در کیفیت اکثر فیلم‌ها هستیم و دلیل آن بحث اقتصادی و ممیزی‌هایی است که روز به روز سینما را احاطه کرده. در واقع آدم‌های تصمیم‌گیرنده در حیطه سینما امنیت را از سینما برده‌اند.

وی افزود: متأسفانه چند سالی است که به وجود آمدن مشکل برای فیلم‌های مجوز‌دار ما رایج شده و این موضوع به طور قطع روی بخش سرمایه‌گذاران تأثیر‌ منفی می‌گذارد و در نتیجه فیلم‌های تولید شده به سمت فیلم‌هایی خنثی و بدون ممیزی سوق پیدا می‌کنند و به همین روال کیفیت و عملکرد بازیگر، کارگردان، فیلمبردار و در کل مجموعه فیلم‌سازی افت خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه سینمای صاحب فکر ما بسیار ضعیف شده و در معرض خطرات بی‌شماری قرار گرفته است و روز به روز شاهد عقب‌گرد آن هستیم.

فرخ‌نژاد با بیان این مطلب که سینمای ایران از کمبود تولید فیلم‌های کمدی موقعیت رنج می‌برد، بیان کرد: این موضوع به سیاستگذاری مدیران فرهنگی، ممیزی‌هایی که وجود دارد، سخت‌گیری‌های بیش از اندازه ربط پیدا می‌کند. وقتی به شکلی جلوی اکران فیلم‌های دارای مجوز مانند «گشت ارشاد» را می‌گیرند و مشکلات زیادی سر راه آن‌ها ایجاد می‌کنند، طبیعتاً تهیه‌کننده این نمونه آثار ترجیح می‌دهد به سمت ساخت کار‌های آسان‌تر برود و نتیجه آن چیزی می‌شود که می‌بینیم.

فرخ‌نژاد در مورد تعدد برگزاری جشنواره‌های مختلف و سیاستگذاری‌های موجود در این زمینه اظهار داشت: به نظر من هر چقدر در خصوص فرهنگ ما هزینه شود، کم است و نمود این موضوع ممکن است در جشنواره‌های مختلف نیز باشد. اما باید جشنواره‌ها را به درستی برگزار کنیم و به دست آدم‌های متخصص این کار بسپاریم که اگر به درستی انجام شود، شاهد جشنواره‌ای پویا، بالا رفتن تعداد سینما‌ها، جذب مخاطب بیشتر و در آخر رونق و پویایی این صنعت در کشور خواهیم شد. پس هر چقدر بیشتر در بخش فرهنگ هزینه کنیم، به نتایج بهتر و بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «رند» در خصوص حاشیه‌سازی و بازی‌ رسانه‌ای یک فیلم یا بازیگر و تبعات آن در سینما عنوان کرد: اگر تبلیغات، حاشیه‌سازی و بازی رسانه‌ای در برخی از مواقع به درستی صورت بگیرد، نتایج بدی به دنبال نخواهد داشت و به نفع بازیگر یا فیلم تمام می‌شود. در واقع حاشیه خوب و بد در همه جای دنیا وجود دارد. همانطور که گفتم باید در حاشیه‌سازی که جزئی از ترفند‌های تبلیغات است، همه چیز را به درستی سرجای خود قرار دهیم و به طرز صحیح استفاده کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج