۲۶۶۹۲۱
۱۳ نظر
۵۰۱۴
۱۳ نظر
۵۰۱۴
پ

ایران و این همه رکوردهای تاسف برانگیز

رئیس مرکز آمار ایران در پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی با اشاره به چالش های مدیریت اجرایی به روایت آمار گفت: رتبه جذب شاخص استعداد در ایران در بین ۸ کشور منطقه هشتم و از بین ۱۴۳ کشور جهان ۱۳۹ است.

خبرگزاری میزان: رئیس مرکز آمار ایران رشد بخش صنعت را منفی ۱.۶ و رشد صنعتی در صنایع کلیدی را منفی ۱۹.۷ اعلام کرد و گفت: رشد یک درصدی اقتصاد متاثر از رشد ۵.۷ درصدی کشاورزی و ۰.۹ درصدی بخش خدمات است.

عادل آذر در پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی با اشاره به چالش های مدیریت اجرایی به روایت آمار بیان کرد: به چالشهای این دو مدیریت باید نگاه عمومی داشت چرا که مدیریت اجرایی دربخش خصوصی متاثراز بخش دولتی است.

وی افزود: در وهله نخست محیط تحت مدیریت باید بر اساس عدد وارقام باشد.

رئیس مرکز آمار ایران در ادامه با اشاره به میانگین ساعت صرف شده در کار و فعالیت شغلی در یک شبانه روز گفت: در ایران هر فرد بالای ۱۵ سال به طور متوسط در یک شبانه روز۲ ساعت و ۴۶ دقیقه کار مفید انجام می دهد درحالی که بیشترین زمان کار مفید مربوط به آلمانی ها با آمار ۵ ساعت و ۵۸ دقیقه از ۲۴ ساعت است.

رتبه آخر ایران در جذب استعدادها

وی ادامه داد: رتبه جذب شاخص استعداد در ایران در بین ۸ کشور منطقه هشتم و از بین ۱۴۳ کشور جهان ۱۳۹ است.

عادل آذر گفت: رتبه شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی در ایران از بین ۱۰ کشور منطقه نهم و از بین ۱۸۵ کشور جهان ۹۹ است این در حالی است که آخرین آمار از جمعیت ایران به رقم ۸۷میلیون و ۶۴هزار نفر اشاره دارد .

رتبه ایران در هدر روی منابع مالی

وی افزود: شاخص میزان هدر روی منابع مالی در ایران از میان ۱۰ کشور رتبه ۵ و از میان ۱۴۳ کشور جهان ۸۲ است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: بر اساس شاخص زمان مورد نیاز برای شروع کسب و کار رتبه ایران در بین ۱۲ کشور منطقه ششم ارزیابی شد این در حالی است که رتبه آن از بین ۱۸۹ کشور جهان ۸۲ است.

وی ادامه داد: بررسی شاخص مالکیت در ۱۰ کشور منطقه حاکی از رتبه هشتم برای ایران است و این رقم برای ایران در بین ۱۴۳ کشور جهان ۱۲۷ اعلام شد.

وضعیت دست و پاگیر مقررات

عادل آذر ادامه داد: وضعیت دست و پا گیر بودن مقررات در ایران نشان می دهد از بین ۱۰ کشور منطقه ایران رتبه نهم و از بین ۱۴۳ کشور جهان رتبه ۲۴ را دارد.

فیلترینگ و کاهش دسترسی به آخرین فناوری

وی افزود: فیلترینگ و کاهش پنهای باند اینترنتی در ایران باعث شده میزان دسترسی ایران به آخرین فناوری از بین ۸کشور منطقه ایران هفتم شود و این رقم در بین ۱۴۳ کشور جهان از رتبه ۱۲۲ فراتر نرود.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: شاخص مصرف سوخت های فسیلی که به مصرف سرمایه اشاره دارد برای ایران در بین ۹ کشور منطقه رتبه ۶ و دربین ۱۳۲ کشور جهان ۱۲۶ است.

وی ادامه داد: ارزیابی حاکمیت قانون در حل اختلافات در بین ۱۰ کشور منطقه نشان می دهد رتبه ایران نهم و دربین ۱۷۵ کشور رتبه ۹۴ است.

شاخص انحراف از بودجه عمومی

این استاد دانشگاه با اشاره به شاخص انحراف از بودجه عمومی بیان کرد: این شاخص نشان می دهد دولت در مصرف بودجه چقدر منظم است که بر اساس آن رتبه ایران در بین ۱۰ کشور هشتم و در بین ۱۴۳ کشور ۸۳ است چرا که گردش مالی دولت در دستگاه ها و سازمان ها حدود ۸۰۰هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

ناکارآمدی دولت

وی افزود: اثر بخشی دولت در کشور نشان می دهد رتبه ایران از سال ۲۰۰۶ تا کنون در بین ۱۶ کشور از رقم ۱۴ بهتر نشده و در بین ۱۵۱ کشور جهان به رقم ۱۳۹ رسیده است این شاخص نشان می دهد دولت خروجی های کارآمدی نداشته است به طوریکه در پروژه های عمومی شاخص کارآیی ۵۵ درصد است یعنی ۴۵ درصد از بودجه های عمومی هدر رفته است.

عادل آذر با اشاره به توزیع جمعیتی کشور در شهر و روستاها گفت: آمار نشان می دهد جمعیت روستایی ۲۹ درصد و جمعیت شهری ۷۱ درصد است درحالی که با توجه به زیر ساخت های هر یک از این شهرها مشخص می شود صرفا در دولت قبل نام این روستا ها به شهر تغییر کرده در حالیکه وضعیت آنها همانند یک روستا است و به این ترتیب در واقع ۴۴ درصد جمعیت ایران در روستاها سکونت دارد.

وی افزود: گستره سازمانها و شرکتها دولتی مختلف در حوزه ای مانند فرهنگ مانع از آن شده که بخش خصوصی بتواند وارد عرصه شود و کارآیی لازم را داشته باشد.

وضعیت رابطه استخدام با رشته تحصیلی

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اهمیت تطبیق رشته تحصیلی و شغل افراد استخدام شده در دولت گفت: در یکی از وزارتخانه ها ۴۴.۴درصد افراد استخدام شده در رشته های مربوط به شغلشان تحصیل نکرده اند و تنها ۵۵.۶ آنها مدرک تحصیلی مرتبط با شغلشان داشته اند همچنین در یکی دیگر از سازمانهای دولتی رشته تحصیلی ۵۸.۴ افراد استخدام شده با شغل آنها ارتباطی ندارد.

رئیس مرکز آمار ایران یادآور شد: لازم است برای نظارت و رسیدگی در عملکرد مدیران در حوزه های مختلف سازمان نظام مدیریتی تشکیل شود تا ضمن ترویج رفتار حرفه ای و اخلاق گرا بین مدیران نظارتی بر درستی کار آنها داشته باشند.

وی افزود: انتظار می رود سازمانی همانند سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام پزشکی برای مدیران ایجاد شده تا بتوانند ضمن بازخواست آنها در مشکلات ایجاد شده از آنها نیز حمایت کنند.

گفتنی است، پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی در ۲۶و۲۷ آبانماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اییییییییییییینجا ایران است!

    • خدا

      سری به ادارت بزنیم ،استعداد یابی برای کارنکردن وهدردادن وقت مردم را بوضوح می بینیم،نیازی به آمارنیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه یا خواهرزاده است یا برادر زاده دختر پسراشون در اداره جات دیگر استخدام میکنن که زیاد به چشم نیاد ....پارتی بازیهاشون !

    • دسته گل

      ماشالاااا چه دسته گلی هستسم پس!!!

    • ali

      خوبیش اینجاست که ی مقامی به دست آوردیییم چه از آخر و باز هم از آخر
      خلاصه بهتر از هیچ چی

    • بدون نام

      ماشاالله

    • ناشناس

      معلومه که مدیران و مسئولین اصلا دلشون واسه مردم نمیسوزه همه رو ول کردن به امان خدا فقط خدا به دادمون برسه

    • shirin

      وطنم پاره ی تنم ای زادگاه و میهنم بر خاک تو بوسه میزنم ایراااااان
      البته از لحاظ اختلاس رتبه نخست رو داریم ناشکری نکنید بچه ها

    • بدون نام

      اینم برا اونایی که هر چی میشه میگن ببینین ما 1000 سال پیش چی بودیم .
      ما الان کجاییم ؟ ما تو زمان داریوش و کورش که بهش میبالین نبودیم .الان هستیم و اینگونه هستیم .
      بیاین بهتر باشیم

    • یوزر

      برو بابا درووووووغه ...

    • سهند

      میخواستیم به قول اقای احمدی نزاد مدیریت جهانی داشته باشیم.

    • امین

      به چند نفر مسئول جهت تکذیب آمار و ارقام نیازمندیم !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج