۲۶۶۹۵۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کشف ساختار ژنتیکی یک کودک ۵۰۰ ساله

پژوهش‌گران توانسته‌اند بخشی از ساختار ژنتیکی کودکی را که در یکی از مراسم‌های مذهبی تمدن «اینکا» قربانی شده بود را بازسازی کنند. این پسر بچه‌ی مومیایی شده ۵۰۰ سال پیش زندگی می‌‌کرده است.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: بررسی دی‌ان‌ای این کودک، نزدیک‌ترین اقوام او را در «پرو» و «بولیوی» نشان می‌دهند. این کودک متعلق به امریکایی‌هایی بوده که پس از فتح این کشور توسط اسپانیایی‌ها، کاملا ناپدید شده و از بین رفته‌اند. محققان اسپانیایی برای بررسی بدن باقی‌مانده از این کودک ۷ ساله، دی‌ان‌ای او را از بدن‌اش استخراج کرده‌اند.

کشف ساختار ژنتیکی یک کودک ۵۰۰ ساله

پس از مقایسه‌ی دی‌ان‌ای این کودک با صدها هزار نمونه‌ی دیگر که در پایگاه‌های داده ذخیره شده است، محققان به این نتیجه رسیدند که ساختار ژنتیکی این پسر بچه، بسیار کمیاب است. دی‌ان‌ای او با یکی از انسان‌های دوره‌ی امپراطوری «واری» شباهت داشته است. در سه کشف هم دی‌ان‌ای با نمونه‌ی انسان‌های امروزی که در پرو و بولیوی زندگی می‌کنند همخوانی داشت.

کشف ساختار ژنتیکی یک کودک ۵۰۰ ساله

«آنتونیو سالاس»، از محققین ژنتیکی دانشگاه Santiago de Compostela، درباره‌ی تحقیق‌اش گفته است: "این موضوع که جمعیت اینکاها با حضور فاتحان اسپانیایی بسیار کم شد، موضوعی تایید شده است. این که توانسته‌ایم عضوی از تمدن واری را کشف کنیم، به این موضوع اشاره دارد که احتمالا آن‌ها در این موقعیت و زمان حضور بیشتری داشته‌اند.

تحقیقات انجام شده در نشریه‌ی Scientific Reports منتشر شده‌اند. پروفسور سالاس امیدوار است تا ساختار ژنتیکی این پسر بچه را کاملا بازسازی کند و سپس به سراغ دی‌ان‌ای‌های میکروب‌های داخل شکم‌اش برود. این پسر بچه در سال ۱۹۸۵ میلادی در کوهستان Aconcagua کشور آرژانتین پیدا شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج