۲۶۷۰۲۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

نفت ایران تا ۴۰ سال آینده تمام می شود

قائم‌مقام معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشور ما از لحاظ منابع خدادادی در رتبه‌ دوم جهان قرار دارد اما نفت در کشور ما حداکثر تا ۴۰ سال آینده، گاز در ۶۰ سال و زغال‌سنگ تا ۲۰۰ سال آینده تمام خواهد شد.

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشور ما از لحاظ منابع خدادادی در رتبه‌ دوم جهان قرار دارد اما نفت در کشور ما حداکثر تا ۴۰ سال آینده، گاز در ۶۰ سال و زغال‌سنگ تا ۲۰۰ سال آینده تمام خواهد شد.

برات قبادیان عصر امروز در همایش نقش دانشگاه‌ها در توسعه پایدار که در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید قدر و منزلت یک دانشجو و یک فرد دانشگاهی را به‌عنوان سرمایه‌های انسانی بدانیم؛ از دید صاحبنظران، توسعه در دو قالب پایدار و ناپایدار مطرح می‌شود.

وی افزود: آنچه از مغز انسان برآمده و به‌عبارت دیگر مغزافزارها سرمایه‌های ماندگارند، باید قدر این سرمایه را دانست و از زمان و فرصتی که در اختیار است، استفاده کرد.

قائم‌مقام معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید بدانیم که چه تفاوتی میان کسی که دارای تحصیلات دانشگاهی است و کسی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، وجود دارد.

قبادیان با بیان اینکه دانشگاه مرکزی برای توانمندسازی انسان‌هاست به همین دلیل رهبر انقلاب علم را عامل قدرت کشور توصیف می‌کنند گفت: دانشجویان در ابتدا مصرف‌کننده علم هستند؛ در گام دوم باید تلاش کنند که تولید‌کننده علم هم باشند.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها تنها آموزش را انجام دهند، در نسل اول قرار می‌گیرند و اگر موفق به تولید علم شوند دانشگاه نسل دو محسوب می‌شوند.

قبادیان افزود: دانشگاه‌های نسل سوم مراکزی هستند که از این دو مرحله عبور کرده‌اند و کارآفرین هستند، دانشکده فنی و حرفه‌ای از دانشگاه‌های نسل سوم است که این فناوری را وارد زندگی مردم می‌کند.

*امروز بیشترین سرمایه‌گذاری در جهان روی مغز است

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امروز بیشترین سرمایه‌گذاری در جهان که در تمام زمینه‌ها انجام می‌شود،‌ سرمایه‌گذاری روی مغز است، در پزشکی روی شبیه‌سازی مغز سرمایه‌گذاری می‌شود و در مکانیک، اقتصاد و ... هم همین‌طور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کشور ما از لحاظ منابع خدادادی در رتبه‌ دوم جهان قرار دارد اما نفت در کشور ما با ضریب برداشت کنونی حداکثر تا ۴۰ سال آینده، گاز در ۶۰ سال آینده و زغال‌سنگ تا ۲۰۰ سال آینده تمام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا رحمانی

      انشالله زودتر این نفت کثیف تمام بشه تا راحت بشیم از همه چیز

      پاسخ ها

      • فاطمه

        البته شما راست ميگي منم ناخود آگاه با شنيدن اين خبر همين دعا رو كردم ولي باور كنيد تا ما مردم خودمون رو اصلاح نكنيم نفت هم تمام بشه دردي از اين جامعه دوا نميشه كه هيچ هزار تا درد بي درمان ديگه هم بهش اضافه ميشه .... ديگه خودتون حديث مفصل رو بخوانيد از اين چند كلام بنده ...

    • بدون نام

      کاش فردا تمام بشه تا از خواب غفلت بیدار بشن مردم مسرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج