۲۶۷۱۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شاهکار «نولان» بازسازی می شود

یکی از شاهکارهای سینمایی نخستین سال هزاره سوم میلادی که کریستوفر نولان را وارد باشگاه فیلمسازان نابغه کرد، ۱۵ سال پس از تولید وارد چرخه بازسازی می‌شود.

همشهری آنلاین: یکی از شاهکارهای سینمایی نخستین سال هزاره سوم میلادی که کریستوفر نولان را وارد باشگاه فیلمسازان نابغه کرد، ۱۵ سال پس از تولید وارد چرخه بازسازی می‌شود.

شركت امبي پيكچرز حق بازسازي «ممنتو» را به‌دست آورده و قصد دارد نسخه تازه آن را همراه با چند پروژه ماندگار ديگر از جمله «داني داركو» و «مقاصد بيرحمانه» با بودجه ۲۵تا ۳۰ميليون دلار دوباره روانه پرده سينماها كند. ممنتو يا «يادگاري» كه سال ۲۰۰۰توليد و خيلي زود تبديل به فيلم محبوب بسياري از سينمادوستان شد، پروژه‌اي مستقل و بسيار كم‌هزينه بود اما حدود ۴۰ميليون دلار (بيش از ۴برابر بودجه توليد) در سراسر جهان فروخت و نامزد دريافت ۲ اسكار در رشته‌هاي بهترين فيلمنامه اقتباسي و بهترين تدوين شد.

نولان، دومين فيلم بلند داستاني خود پس از «تعقيب» را براساس داستاني كوتاه از برادرش جاناتان ساخت و موفقيت خيره‌كننده تجاري و هنري آن، جاي پاي خالق ۲۰ساله‌اش را در دنياي فيلمسازي محكم كرد. گاي پيرس، كري- آن موس و جو پانتوليانو بازيگران اصلي ممنتو هستند كه داستان جنايي آن از آخر به اول روايت مي‌شود و درباره مردي است كه حافظه كوتاه‌مدت خود را از دست داده و قصد دارد قاتل همسرش را شناسايي كند.

با استقبال مردم و منتقدان از فيلم، موج تقليد از آن هم راه افتاد و برخي فيلمسازان شيوه روايت معكوس را براي آثار خود برگزيدند. هنوز زمان آغاز توليد و اكران و كارگردان و بازيگران نسخه جديد يادگاري اعلام نشده است. نولان گرچه فقط ۸فيلم بلند در كارنامه دارد، با سه‌گانه بتمن، «تلقين» و «بين ستاره‌اي» يكي از موفق‌ترين و پولسازترين فيلمسازان سينماي جهان است. او تريلر روانشناسانه و جنايي «بي‌خوابي» را هم ساخته كه بازسازي يك فيلم موفق نروژي به همين نام است اما نسخه نولان با توجه به حضور چهره‌هايي چون ال پاچينو، رابين ويليامز فقيد و هيلاري سوانك از فيلم اصلي مشهورتر و موفق‌تر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج