جاباما
۲۶۷۱۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اگر زندگیتان خالی از هیجان است این توصیه ها را بخوانید

زندگی مشترك‌تان خوب پیش نمی‌رود؟ سرد شده‌اید ،دیواری كه خراب شده یك‌شبه ساخته نمی‌شود، پس با كمك هم آجرها را یكی‌یكی روی هم بچینید و سعی كنید این‌بار با دقت بیشتری زیرساخت‌های زندگی مشترك‌تان را بنا كنید.

اگر زندگیتان خالی از هیجان است این توصیه ها را بخوانید

اگر زندگیتان خالی از هیجان است این توصیه ها را بخوانید

برترین ها: زندگی مشترك‌تان خوب پیش نمی‌رود؟ سرد شده‌اید و دیگر هیجانی برای هر روز كنار هم بودن ندارید؟زیاد بحث می‌كنید یا آنقدر نسبت به هم بی‌تفاوت شده‌اید كه حتی با هم بحث هم نمی‌كنید؟ شاید فكر كنید شما هم مثل خیلی از زوج‌های دیگر درگیر زندگی روزمره شده‌اید اما اشتباه می‌كنید! چنین اتفاقاتی در زندگی مشترك اصلا طبیعی نیست. به‌جای اینكه به این زندگی كسالت‌بار تن دهید، آستین‌تان را بالا بزنید و برای بازسازی زندگی غبار گرفته‌تان تلاش كنید. كار آسانی نیست و یك‌روزه هم انجام نمی‌شود؛ اما اگر واقعا برای چنین تغییراتی انگیزه داشته باشید، زودتر از آنكه تصور كنید اوضاع زندگی خسته‌كننده‌تان به روزهای شیرین برمی‌گردد.


قدم اول: یك قدم به عقب

اگر می‌خواهید زندگی مشترك‌تان را به‌جلو ببرید و مشكلات‌تان را حل كنید، در نخستین قدم باید كمی عقب‌نشینی كنید. این موضوع نه قرار است شما را ضعیف نشان دهد و نه باعث می‌شود طرف مقابل‌تان دور بگیرد و از فرصتی كه ایجاد كرده‌اید سوء‌استفاده كند. اگر شما نه از روی ضعف بلكه به‌دلیل حل مشكلات به زندگی‌تان فرصت دوباره‌ای بدهید، قطعا همسرتان هم قدر آن فرصت را می‌داند و او هم برای رسیدن به جایی كه شما ایستاده‌اید، یك قدم به عقب برمی‌گردد. البته دلیلی ندارد به همسرتان گوشزد كنید كه این كار از سر ضعف نیست و شما بزرگوارانه عقب نشینی كرده‌اید بلكه می‌توانید به جای جملات تهدیدآمیز و به رخ كشیدن بزرگواری‌تان، تنها با درست رفتار كردن، او را با خودتان هم‌قدم كنید. هوشمندانه رفتار كنید و تاجایی پیش ‌بروید كه نه راهی برای سوء‌استفاده باقی بماند و نه دلیلی برای دعواهای مجدد. شاید كمی طول بكشد؛ پس سخت نگیرید و برای رسیدن به هدفتان، موضوعات كوچك را نادیده بگیرید.


قدم دوم: سبقت بگیرید

اگر همسرتان به اندازه شما پیگیر حل مشكلات نیست و مثل شما نمی‌تواند راه‌های تازه برای روبه‌رو شدن با مشكلات را پیدا كند، اشكالی ندارد. شما می‌توانید دستش را بگیرید و با خودتان او را بالا بكشید اما این كار یك پیش‌نیاز لازم دارد. شما باید حرف و حدیث‌ها و راه‌حل‌های عامیانه را كنار بگذارید و دنبال یك راه‌حل واقعی برای مشكلات‌تان بگردید.

اول باید بدانید مشكل از كجا ایجاد شده و ایراد كار كجاست. اكنون كه دید دقیقی در مورد دلیل بحث‌هایتان پیدا كرده‌اید، باید كمی بیشتر مشكل‌تان را بشناسید. می‌توانید در موردش كمی مقاله بخوانید، از روانشناس كمك بگیرید یا سراغ كتاب‌هایی بروید كه سیر تا پیاز این موضوع را برایتان روشن كرده‌اند. تصور نكنید همسرتان باید در تمام این مراحل همراه شما باشد، مرد‌ها اساسا این‌كاره نیستند و میانه‌ای با كتاب‌های روانشناسی ندارند، پس شما با یاد گرفتن ریزه‌كاری‌هایی كه از آنها بی‌خبر است، می‌توانید سر و سامانی به ارتباطتان بدهید و در قدم‌های بعدی، او را هم با خودتان همراه كنید.


قدم سوم: بگذارید او مسیر را انتخاب كند

ما در جامعه امروزی با بیشتر مرد‌هایی كه با روانشناس‌ها و مشاوره‌های خانواده میانه‌ای ندارند، همراه هستیم كه كارمان را كمی سخت‌تر می‌كنند. مردها عموما دوست ندارند مشكلات‌شان را با كسی- آن هم با یك‌نفر به‌ظاهر غریبه به اسم روانشناس- درمیان بگذارند و شما نمی‌توانید یك‌ شبه آنها را قانع‌ كنید. تنها كاری كه در آغاز می‌توانید انجام دهید، شكستن یخ ارتباط است كه كار سختی نیست. وقتی شما آگاهی لازم در مورد مشكلات‌تان را دارید و با راه‌حل‌ها هم بیگانه نیستید، خیلی راحت‌تر می‌توانید او را قانع كنید. سعی كنید در آغاز كار، مشكل را از مسیری حل كنید كه او هم در موردش توافق دارد و بعد آرام آرام او را به سمت راه‌های علمی‌تر راهنمایی كنید. شاید پس از مدتی بتوانید او را به جلسات مشاوره هم راضی كنید؛ اما انتظار نداشته‌باشید كه از همان اول، سفره دلش را برای مشاور باز كرده و همه آنچه درونش است را رو كند. شاید بهتر باشد قبل از مراجعه دو نفره‌تان، چند جلسه‌ای مشاوره انفرادی بگیرید.


قدم چهارم: جا نمانید

شما ۲ فرد متفاوتید با جنسیت‌های متفاوت پس قرار نیست همه علایق و عادت‌هایتان شبیه هم باشد. اگر بخواهید از فاصله‌ای كه میانتان ایجاد شده كم كنید، باید تمركز بیشتری روی علائق مشترك‌تان داشته باشید. گذشته از اینكه می‌توانید كارهایی كه هر دویتان به آنها علاقه دارید را با هم انجام دهید، یك راه دیگر هم پیش‌رویتان هست كه می‌تواند آشتی را به شما هدیه بدهد. كافی‌است سبك زندگی‌تان را به هم نزدیك‌تر كنید. اگر او عادت دارد شب‌ها پیاده‌روی كند، شما هم در خانه ننشینید و برنامه‌ای برای چند ساعت تنهایی‌تان بگذارید. اگر او با ادامه دادن درسش برای پیشرفت كردن تلاش می‌كند و شما علاقه‌ای به ادامه تحصیل ندارید، راه دیگری برای پیشرفت انتخاب كنید. اگر او موسیقی را انتخاب كرده و شما ساز زدن را دوست ندارید، هنر دیگری را یاد بگیرید. مهم این نیست كه از كدام راه می‌روید، مهم این است كه پابه‌پای هم پیش بروید و از او جا نمانید.


اگر زندگیتان خالی از هیجان است این توصیه ها را بخوانید

قدم پنجم: با قدم‌هایتان به او جایزه بدهید

شما می‌توانید در ازای هر قدم مثبتی كه همسرتان برمی‌دارد یك قدم بردارید و به او كادویی بدهید. با رفتارهایتان و تغییراتی كه پا‌به‌پای او در ارتباط‌تان ایجاد می‌كنید، به همسرتان نشان دهید قدم‌هایش برای شما ارزش دارد. به او اثبات كنید این رابطه برای شما هم به اندازه او مهم است و اینكه آنقدرها هم كه او فكر می‌كرده سنگ و سخت نیستید. البته قبل از عملی كردن این توصیه‌ها باید حواستان را شش‌دنگ جمع كنید و روزهای گذشته را هم فراموش نكنید. همه خوبی‌هایتان را یكجا رو نكنید و طوری رفتار نكنید كه بعد از یك اشتباه كوچك همسرتان، ناامید شوید و دوباره به اول خط برگردید.


و قدم آخر: ببخشید، اما فراموش نكنید

حالا كه اوضاع با كمك هر دوی شما روبه‌راه شده و به بهتر شدنش هم امیدوار هستید، باید یك قدم دیگر هم بردارید. خودتان را به‌دلیل اشتباهاتی كه كرده‌اید ببخشید و از همسر‌تان هم به‌دلیل اشتباه‌هایی كه به‌خاطر ناآگاهی یا مقابله به‌مثل كرده است، بگذرید. دوباره شروع كنید و سعی كنید در اوج آرامش به فكر روزهای سختی كه گذرانده‌اید نیفتید و آنها را به همسر‌تان گوشزد نكنید. باز هم تكرار می‌كنیم ببخشید و روزهای تلخ را به‌خودتان و او یادآوری نكنید. اما یك توصیه مهم‌تر هم برای شما داریم؛ هرگز اتفاقاتی كه افتاده را فراموش نكنید. نه اینكه بخواهید با فراموش نكردن، اوضاع را دوباره سخت كنید بلكه به‌یاد ‌داشتن این اتفاق‌های تلخ باعث می‌شود بیشتر مراقب ارتباط‌تان و تعهدی كه در برابر هم دارید باشید. اگر یادتان باشد چه روزهای را گذرانده‌اید، بیشتر به خوشبختی‌تان فكر می‌كنید‌. به یاد داشته باشید با تمام وجود‌تان برای بر‌نگشتن به رابطه گذشته‌تان تلاش كنید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج