جاباما
۲۶۷۱۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فیلمی که به سردار همدانی تقدیم شد

تهیه‌کننده‌ فیلم «آوازهای سرزمین من» در آستانه‌ اکران عمومی گفت: من این فیلم را به سردار همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنم که همگی قربانی جنایت‌های داعش شده‌اند.

ایسنا: تهیه‌کننده‌ فیلم «آوازهای سرزمین من» در آستانه‌ اکران عمومی گفت: من این فیلم را به سردار همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنم که همگی قربانی جنایت‌های داعش شده‌اند.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده فیلم «آوازهای سرزمین من» در نشست فیلم سینمایی درباره داعش، با بیان این مطلب اظهار امیدواری کرد که این فیلم با اکران و نمایش خوبش در جای جای دنیا دیده شود.

او در ادامه به بی‌مهری‌هایی که نسبت به این فیلم انجام شده‌، اشاره کرد و گفت: طرحی که از ابتدا در ذهنمان بود مورد استقبال کسی قرار نگرفت تا اینکه معاونت بین‌الملل سازمان صداوسیما از آن استقبال کرد و قول مشارکت در کار را به ما داد. تنها جایی که از فیلم ما حمایت کرد همین معاونت بین‌الملل بود و در پایان، فیلم با وجود مشکلات زیادش ساخته شد.

شریفی در این نشست که ظهر سه شنبه - ۲۶ آبان‌ماه- برگزار شد، با اشاره به سختی‌های ساخت این فیلم گفت: این فیلم در کشور لبنان فیلمبرداری شده است. در آنجا حزب‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام جداگانه ما را دچار مشکلات کردند. همچنین بازیگران این فیلم باید عرب می‌بودند که به خاطر ترس از شناسایی‌شان و خطرات داعش قبول نمی‌کردند که در فیلم بازی کنند ولی خدا را شکر نهایتا توانستیم فیلم را تولید و در جشنواره‌های مختلف نیز مطرح کنیم.
این تهیه‌کننده‌ در ادامه توضیح داد: این فیلم دو، سه جایزه بین‌المللی مانند جایزه صلح و دوستی از جشنواره مسکو و جایزه بهترین فیلم جشنواره کریمه را گرفته است ولی متأسفانه هیچ کدام از دست‌اندرکاران کشورمان به جز بخش بین‌الملل سازمان صداوسیما از آن حمایت نکرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: این فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز مورد بی‌مهری آقای رضاداد قرار گرفت که البته من فکر می‌کنم برخی دوستان نگران گرین‌کارت‌هایشان بودند که نخواستند از این فیلم حمایت کنند! ما در کشورمان فقط از این دم می‌زنیم که می‌خواهیم فیلم‌های ارزشی بیشتری ساخته شود ولی صادقانه به همه‌ شما می‌گویم که هیچ حمایتی از این فیلم‌ها نمی‌شود.

تهیه‌کننده فیلم «آوازهای سرزمین من» همچنین اضافه کرد: از آخرین اخبار در خصوص این فیلم می‌توانم به دعوت ریاست جمهوری کشور چچن برای اکران این فیلم در کنفرانس‌های علیه داعش اشاره کنم.

شریفی با اشاره به بازخورد این فیلم در میان مدیران ایرانی گفت: این فیلم برای همه نمایندگان کمیسیون‌های فرهنگی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به نمایش درآمد که بسیار از آن راضی بودند و از آن دفاع کردند. همچنین وزیر ارشاد نیز این فیلم را تماشا کردند. این فیلم که به زبان عربی و زیرنویس فارسی، انگلیسی و روسی دارد، قرار است که برای همه کشورهای عربی نیز اکران شود زیرا همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، هنرمند باید به روز باشد و این یک فیلم ارزشی و به روز است که امیدواریم به صورت حرفه‌ای اکران عمومی شود.
او در پایان سخنانش این‌گونه ادعا کرد که این فیلم که نماینده سینمای ایران علیه داعش است، اولن فیلمی است که در دنیا علیه داعش ساخته شده است و مسوولان اگر می‌خواهند این اولین فیلم برای کشورمان باشد باید از آن حمایت کنند. به گفته‌ او؛ این فیلم با دستور مستقیم وزیر ارشاد در دور بعدی اکران‌های سینما با سرگروه سینمایی و بدون در نظر گرفتن گروه پخش، به نمایش درمی‌آید.

عباس رافعی کارگردان فیلم «آوازهای سرزمین من» هم در سخنانی با اشاره به موضوع فیلمش مطرح کرد: ما در این فیلم خواسته‌ایم که خاستگاه نیروهای تروریسم منطقه که با نام داعش معروف هستند را نشان بدهیم و بگوییم که این گروه هیچ ربطی به اسلام راستین ندارند. همچنین نشان داده‌ایم که تأمین اسلحه‌های این گروه از طرف کشورهایی تأمین می‌شود که ما را محکوم به حمایت از تروریسم کرده‌اند.

این کارگردان ادامه داد: استعمارگران این شیطانی که به دست خود ساخته بودند امروز گریبان خودشان را گرفته است. ما تلاش کرده‌ایم که فیلمی در جهت افزایش آگاهی و حفظ و حراست از اسلام راستین بسازیم و بگوییم که جمهوری اسلامی هیچ نسبتی با تروریسم ندارد و خود زخم خورده ترور است.

رافعی با بیان اینکه «در وهله اول تلاش کردیم که یک فیلم داستان‌گو بسازیم»، گفت: در این فیلم که تلاش شده همه عناصر سینمایی رعایت شود، یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند. همچنین لوکیشن فیلم که روستایی در مرز سوریه و لبنان است، در واقعیت وجود دارد.
او اضافه کرد: ما خواستیم که نه تنها به کشورهای منطقه بلکه به همه مردم دنیا این آگاهی و اطلاع را بدهیم که داعش پشت در خانه شما ایستاده است و فقط با مقاومت مردم می‌شود شکست‌شان داد.

این کارگردان در خصوص وضعیت اکران و فروش فیلم گفت: اکران این فیلم بسیار سخت است چرا که هیچ بازیگر معروف ایرانی ندارد و مخاطب فقط به خاطر موضوع و مضمون فیلم باید به سینما برود. البته تمام تلاش ما این بود که فیلم مصرف داخلی صرف نداشته باشد و در جهان به نمایش دربیاید.

کارگردان فیلم «آوازهای سرزمین من» در توضیح داستان فیلمش خاطرنشان کرد: روستایی مورد حمله داعش قرار می‌گیرد همه مردم با یکدیگر متحد می‌شوند و در مقابل داعش می‌ایستند. ما این را نشان داده‌ایم که اگر مردم متحد شوند داعش کاری نمی‌تواند انجام دهد. سبک این فیلم که ملودرام جنگی است، داستانی مستند دارد و از تصاویر مستند فقط در تیتراژ پایانی فیلم استفاده شده است.

رافعی در پایان با بیان وضعیت نامطلوب سینما در سال‌های اخیر تصریح کرد: از زمانی که دولت تدبیر و امید وارد سینما شده است هیچ خبری از واکنش دوستان برای این مسائل نمی‌بینیم و متأسفانه به سمتی حرکت می‌کنیم که ارمغان آن‌ها برای سینمای‌مان «عصر یخبندان» است که همگی در این فضا منجمد خواهیم شد. درحالی که در سال‌های گذشته معاونت سینمایی نسبت به وقایع منطقه، مانند همان فیلم معروف «بازمانده»، واکنش نشان می‌داد؛ ولی متأسفانه سال‌هاست که از این مسائل خبری نیست. در بخش دیگر این نشست محسن صادقی مدیرعامل شرکت پخش «جبرائیل فیلم» با اشاره به نحوه اکران این فیلم گفت: نمایش فیلم قرار است که از حدود پنج هفته دیگر آغاز شود. متأسفانه امروزه سقف فروش فیلم‌ها بسیار بالا رفته که یک نوع حالت فیلم‌سوزی ایجاد شده است.

او اضافه کرد: ما دو جنبه برای این فیلم در نظر گرفته‌ایم. جنبه ملی و جنبه بین‌المللی که متأسفانه سیستم خبری فیلم‌های بین‌المللی زیر نظر صهیونیسم هستند و بسیاری از این اخبار و مسائل را فیلتر و سانسور می‌کنند. ولی ما براساس تکلیف و شرح وظایفی که داشتیم تلاش خود را خواهیم کرد تا فیلم دیده شود و آن را در دانشگاه‌ها و مراکز بین‌المللی که آمادگی نمایش را داشته باشند اکران خواهیم کرد. سارا صوفیانی مشاور تاریخی فیلم «آوازهای سرزمین من» هم در این نشست حضور داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج