۲۶۷۴۹۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

كلاهبرداری مجازی در فروش اقساطی خودرو

فردي كه با راه اندازي وب سايتي در فضاي مجازي و تبليغ در زمينه فروش اقساطي خودرو يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود شناسايي و دستگير شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: فردي كه با راه اندازي وب سايتي در فضاي مجازي و تبليغ در زمينه فروش اقساطي خودرو يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ " سيد مصطفي مرتضوي " رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت:در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه در وب سايتي كه تبليغ فروش اقساطي خودرو مي كرد ثبت نام و مبالغي را واريز كرده اما پس از گذشت يك ماه سايت مذكور مسدود و مدير آن نيز به هيچ تماسي پاسخگو نبوده و خودرو نيز تحويل آنها نشده ،موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي ها و تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه علاوه براستان اصفهان تعداد قابل توجهي از مردم در تهران نيز از طريق وب سايت مذكور مورد كلاهبرداري قرار گرفتند.

رئيس پليس فتا استان گفت: كاراگاهان اين پليس با انجام اقدامات علمي و تخصصي و جستجو در فضاي سايبر سرانجام توانستند ظرف يك هفته محل سكونت متهم اين پرونده را در يكي از محله هاي شهر تهران شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه متهم با فريب متقاضيان از آنان بابت نوع خودرو مبالغي از ۷ تا ۱۴ ميليون تومان دريافت مي كرد اظهار داشت: تا كنون ۲۰ نفر از مالباختگان شناسايي كه در مجموع يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال كلاهبرداري از آنان صورت گرفته بود.

اين مقام انتظامي با هشدار به مردم در خصوص اين گونه كلاهبرداري ها در فضاي مجازي خاطر نشان كرد: توصيه ما به مردم اين است كه هنگام تصميم به خريد از فروشگاههاي الكترونيكي ، ازتجربه دوستان وآشنايان نزديك درخصوص خريدهاي آنلاين استفاده کرده و از فروشگاههايي كه سابقه ي ارائه ي خدمات مطلوب دارند،خريدكنند.

وي افزود: صفحاتي كه ناخواسته دربرابرشمابازمي شوند وحاوي تبليغات فروش كالاها وارائه خدمات هستند،ممكن است تقلبي بوده و قصد كلاهبرداري داشته باشند.

مرتضوي تصريح كرد: سعي كنيدهنگام خريدآنلاين،باروشهائي نظيرگرفتنwhoisاز دامنه ي سايت اينترنتي فروشگاه ياجستجو در انجمن هايي كه اعضاءآنها،تجربيات خريدآنلاين خودرابراي اطلاع سايراعضاءمي نويسند ،ازمدير وگردانندگان فروشگاه،احرازهويت كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج