۲۶۷۵۳۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

نقاش، تابلوی نقاشی، گربه و یک سطل آب

عکس: ماجرای عکس باورنکردنی «دالی»

عکاس سرشناس امریکایی "فیلیپ هالسمن" یکی از مشهورترین عکس‌های سورئال را با کمک نقاش برجسته معاصر سالوادور دالی با صرف ۶ ساعت وقت برداشت.

وبسایت فرادید: عکاس سرشناس امریکایی "فیلیپ هالسمن" یکی از مشهورترین عکس‌های سورئال را با کمک نقاش برجسته معاصر سالوادور دالی با صرف ۶ ساعت وقت برداشت.

"فیلیپ هالسمن" عکاس امریکایی که سر گذشت عجیب و عکس‌های ماندگارش از او چهره‌ای معروف در تاریخ عکاسی معاصر ساخته است یکی از شناخته شده ترین عکس‌های سورئالیستی را زمانی که هنوز تکنولوژی فتوشاپ برای دستکاری عکس وجود نداشت عکاسی کرد.

سرگذشت عجیب هالسمن این بود که او وقتی کودکی ۱۰ ساله بود همراه با پدرش به آلپ رفت که پدرش طی حادثه ای از کوه سقوط کرد و کشته شد. دادگاه اتریشی هالسمن را متهم به قتل کرد و او را به زندان انداخت. حکم دادگاه در آن زمان باعث شد چهره‌های مختلفی چون آلبرت اینشتین و توماس مان به رای صادره اعتراض کنند و هالسمن پس از ۳ سال از زندان آزاد شود.

وی که از اقامت در اتریش منع شده بود به فرانسه و بعدها با کمک اینشتین به امریکا رفت و کار عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد. پروژه عکاسی "پرش" او که عکاسی از چهره های در حالت پریدن بود در آن زمان در بسیاری از معتبرترین مجلات جهان به چاپ رسید. او معتقد بود انسان‌ها وقتی به هوا می‌پرند چهره واقعیشان نمایان می‌شود.

هالسمن در راستای پروژه پرش خود همکاری با سالوادور دالی نقاش برجسته سورئالیست را نیز آغاز کرد. او با کمک دالی توانست شماری از ایده‌های سوررئالیستی خود را با خلاقیت‌هایی در چیدمان اشیاء به اثر هنری تبدیل کند. "دالی اتومیکوس" در این میان مشهورترین اثر به شمار می‌رود.

هالسمن برای ثبت این عکس بیش از ۶ ساعت وقت صرف کرد و ۲۸ عکس برداشت تا به تصویر مورد نظر خود رسید؛ او به دنبال خلق تصویری شبیه تابلوی دالی با نام "لدا اتومیکا" بود که در آن نیز گربه‌ها در پس زمینه دیده می‌شوند.

او هر بار برای گرفتن عکس تا شماره‌ی ۴ می‌شمرد؛ با شماره‌ی یک، همسرش صندلی را در هوا نگه می‌داشت، با شماره‌ی دو، دستیارش آب را به هوا می ریخت، با شماره ۳ یکی دیگر از دستیاران گربه‌ها را از سمت راست پرتاب می‌کرد و در نهایت با شماره‌ی چهار سالوادور دالی به هوا می‌پرید و در یک لحظه عکس گرفته می‌شد. این عکس و ۳۶ عکس دیگر از همکاری این دو بعدها در کتابی با نام "سبیل دالی" به چاپ رسید.

عکس: ماجرای عکس باورنکردنی «دالی»
عکس‌هایی که مورد قبول هالسمن قرار نگرفت

عکس: ماجرای عکس باورنکردنی «دالی»
عکسی بیست و هشتم از دالی، گربه ها و سطل آب

عکس: ماجرای عکس باورنکردنی «دالی»
فیلیپ هالسمن در حال عکاسی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج