۲۶۷۶۰۴
۵۰۹۰
۵۰۹۰
پ

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

پرداختن به موضوع بهینه‌سازی موتور جستجو یا به اختصار SEO می‎تواند کاری پر زحمت و زمان‌بر باشد.

وب سایت برسام: پرداختن به موضوع بهینه‌سازی موتور جستجو یا به اختصار SEO می‎تواند کاری پر زحمت و زمان‌بر باشد. از طرف دیگر نیز کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه هم می‎تواند بسیار پر هزینه باشد.

اما خوشبختانه انبوهی از ابزارهای رایگان مبتنی بر کلاود سئو و نرم افزارهای قابل دانلود وجود دارد که می‎توانند کار شما را راحت کنند.

ابزارهای رایگان SEOارزش امتحان کردن را دارند

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

ما انجمن‎ها و گروه‎های مرتبط با مباحث تخصصی سئو را به منظور یافتن ابزارهای رایگان توصیه شده شامل نرم افزارهای کاربردی در هر دو زمینه کلمات کلیدی و بک‎لینک را جستجو و یک لیست پانزده‎تایی از بهترین ابزارهای رایگان را جمع آوری کردیم.

بعضی از این ۱۵ ابزار سئو که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت بسیار شناخته شده هستند، و شاید شما اسامی‎ برخی دیگر از آنها را قبلا شنیده باشید.

اما آنچه مسلم است این است که همه آنها ارزش امتحان کردن را دارند. اکثر قابلیت‎های موجود در این ۱۵ ابزار رایگان هستند، اما برخی از آنها نیز برای اینکه امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند به شما پیشنهاد می‎کنند که نسخه کامل آنها را خریداری کنید.


Screaming Frog SEO Spider برای بررسی و تحلیل جزئیات فنی وب‎سایت

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

Screaming Frog SEO Spider یک نرم افزار معروف رایگان قابل دانلود است که با تمرکز روی بررسی دقیق جزئیات فنی طراحی سایت به منظور آشکارسازی مشکلاتی که ممکن است تاثیر منفی روی رتبه بندی‎های موتور جستجو داشته باشد، به شما اجازه می‎دهد وظایف مختلفی را انجام دهید.

مدیر تجارت و بازاریابی الکترونیک شرکت We Sell Electrical، فیلیپ الیوت می‎گوید: «این برنامه ابزاری است که در عین سادگی در استفاده، جزئیات زیادی را پوشش می‎دهد.»

این ابزار یک کنکاش کامل از وب‎سایت شما به عمل می‎آورد. فهرست عناصری که این برنامه بررسی می‎کند از متا دیتا، تگ‎های متا روبات و تگ‎های استاندارد تا زمان پاسخ‌دهی، شمارنده کلمات و کدهای وضعیت، بسیار جامع و آگاهی رسان است.

الیوت توصیه می‎کند از قابلیت بهینه سازی Google SERP این نرم افزار استفاده کنید. این نرم افزار رایگان است اما به شما اجازه می‎دهد تنها تا ۵۰۰ آدرس URL را بررسی کنید. حق امتیاز سالانه این نرم افزار تقریبا ۱۵۰ دلار است.


SEMrush برای تحلیل رقابتی و بررسی کلیدواژه‎ها

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

ابزار رایگان SEMrush به بررسی موشکافانه عملکرد کلید واژه‎ها می‎پردازد. مواردی از قبیل این که کدام کلید واژه‎ها در سایت‎هایی که در گوگل رنکینگ زیر صد دارند مورد استفاده قرار گرفته‎اند. شما همچنین می‎توانید با اضافه کردن URLها اطلاعاتی از ترافیک سایت، کلید واژه‎های تبلیغاتی، ترافیک واقعی در مقابل ترافیک تبلیغاتی و نظایر آن را بدست آورید.

SEMrush اطلاعاتی از جزئیات معیارهای تعاملی و بک‎لینک‎ها و همینطور اطلاعات هدف کلید واژه‎ها روی تمام وب‎سایت‎های داده شده را در اختیار شما قرار می‎دهد.

الیوت می‎گوید: «ما از این نرم افزار برای اتخاذ تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهینه سازی موتور جستجو روی وب سایت خود استفاده می‎کنیم.» با وجودی که SEMrush قابلیت‎های پیشرفته دیگری نیز دارد، اما نسخه رایگان آن همچنان بسیار مفید است. هزینه تهیه نسخه پریمیوم این ابزار ۷۰ دلار در ماه است.


Ubersuggest برای بررسی کلید واژه‎ها

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

طبق گفته توسعه دهنده این نرم افزار، Ubersuggest شبیه به قابلیت پیشنهاد دهنده کلید واژه و تکمیل خودکار گوگل است. یک کلید واژه را تایپ کنید، یک زبان و نوع محتوا (مثل وب، عکس یا اخبار) را انتخاب کنید تا این ابزار اصطلاحات مرتبطی که جستجوکنندگان در گوگل یا دیگر سایت‎ها استفاده می‎کنند را پیشنهاد کند.

مسئول سئو و تجارت الکترونیک BowlerHat، ماکوس میلر می‎گوید او به طور همزمان از Ubersuggest و Keyword Planner گوگل استفاده می‎کند. او می‎گوید: «Ubersuggest به شما کمک می‎کند به خلق ایده پرداخته و کلید واژه‎های پایه خود را به مجموعه بسیار متنوعی از گزینه‎ها گسترش دهید.

بعد از آن شما می‎توانید این گذر واژه‎ها را از طریق Google Keyword Planner اجرا کنید تا به معیارهای دقیق‌تری دست پیدا کرده و این معیارها را با شرایط خاص خود تطبیق دهید.»


Google Keyword Planner برای بررسی کلید واژه

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

بنیان‌گذار Auctus Marketing کریستین هابرمن می‎گوید: «Google's Keyword Planner همچنان در دسترس‎ترین منبع برای پی بردن به حجم جستجوی یک کلید واژه و کسب آگاهی در مورد میانگین هزینه در ازای کلیک (cost-per-click) است.» او در ادامه می‎گوید: «با استفاده از این ابزار شما می‎توانید به واقع کشف کنید که کدام کلید واژه‎ها بیشترین میزان تاثیرگذاری برای هدف یک کسب و کار را خواهند داشت.

این ابزار همچنین می‎تواند برای یافتن کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) بسیار مفید باشد.»

هابرمن برخی اوقات یک سایت رقیب را در کادر URL این ابزار قرار می‎دهد تا ببیند کدام کلید واژه‎ها در آن سایت برجسته هستند. او معتقد است این ابزار بسیار قدرتمند است و هر سئو کاری باید از آن برای بررسی کلمات کلیدی استفاده کند.


KWFinder برای بررسی کلید واژه

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

KWFinder به شما کمک می‎کند کلمات کلیدی طولانی را در رقابت سطح پایین سئو پیدا کنید. شما می‎توانید روزانه پنج جستجو و بیش از ۵۰ کلید واژه در هر جستجو را به صورت رایگان انجام دهید. بنیانگذار Jiffy Rank تیم دتمر می‎گوید: « این ابزار می‎تواند به طور کامل دیدگاه شما را نسبت به آنچه در مورد جستجو کردن مردم تصور می‎کردید تغییر دهد.

شما می‎توانید عبارت جستجویی را که به نظرتان ایده‎ال می‎رسد را تایپ کنید تا این ابزار تعداد ترافیک جستجو، برآورد هزینه در ازای کلیک و امتیاز کسب شده سئوی آنها در گوگل را به شما اعلام کند، که یک معیار عالی برای بدست آوردن میزان دشواری آن برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو است.» طبق گفته دتمر، KWFinder همچنین جستجوهای مرتبط را نیز تولید می‎کند. نسخه بدون محدودیت این ابزار ۲۹ دلار در ماه هزینه دارد.


Google Search Console برای نگهداری از وب‎سایت

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

Google Search Console که سابقا Google Webmaster Tools نام داشت به خوبی شناخته شده است، اما طبق گفته مشاور مستقل سئوی Morgan Online Marketing استیو مورگان «بعضی وقتها دست کم گرفته شده و یا به کلی نادیده گرفته می‎شود.»

Google Search Console رایگان است و برای شناسایی خطاهای موجود در سایت که می‎توانند تاثیر منفی روی رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل داشته باشند بسیار مفید است.

این ابزار می‎تواند خطاهایی مثل ۴۰۴/Page Not Found را که ممکن است از نظرScreaming Frog SEO Spider پنهان بماند را مشخص کند.

شما همچنین می‎توانید از ابزارFetch as Google آن استفاده کنید تا از گوگل بخواهد دوباره به کنکاش یک URL یا کل سایت شما بپردازد که می‎تواند بسیار سریعتر از زمانی که آنها به طور طبیعی این کار را انجام می‎دهند تمام شود. ابزار Fetch as Google را می‎توان روی سایت‎های موبایل و دسکتاپ به کار برد.


SEOCentro SEO Analyzer برای تجزیه تحلیل وب‎سایت و محتوای آن

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

بنیان‌گذارDaymark Digital شانون استفان می‎گوید: «SEO Analyzer یک ابزار سئوی بی نظیر است که من در تمام مصاحبه‎های خود استفاده از آن را توصیه می‎کنم.

اگر چه این ابزار به شما نمی‎گوید که چطور مشکلات سئوی وب‎سایت خود را برطرف کنید، اما به شما یک تصویر روشن و کامل از موارد اشتباه و مواردی که به خوبی کار می‎کنند را ارائه می‎کند.

اطمینان حاصل کنید که به انتهای صفحه این ابزار هم اسکرول می‎کنید تا ببندید کلمات کلیدی اصلی شما در آن صفحه وب کدام است. اگر کلمه کلیدی اصلی شما چیزی شبیه به "کسب اطلاعات بیشتر" است باید روی بهینه سازی محتوای صفحه خود بیشتر کار کنید.


Panguin برای بررسی الگوریتم پنگوئن و پاندا

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

ابزار Panguin وب‎سایت‎ها را تجزیه تحلیل کرده و انواع مختلفی از مشکلات، شامل تاثیرات احتمالی به‎روزرسانی‎های پنگوئن و پاندای گوگل را بررسی می‎کند.

طبق گفته مدیر بخش سئوی Active Web Group ماریا فیسینا، این ابزار منحصر به فرد از حساب Google Analytics شما و به ویژه جستجو در ترافیک طبیعی از آن بهره برداری می‎کند. او می‎گوید: «استفاده از پنگوئن در زمان ارزیابی روند عملکرد یک سایت بسیار مفید است.»


Website Penalty Indicator برای بررسی پنگوئن، پاندا و سازگاری با موبایل

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

یکی دیگر از ابزاری که استفاده از آن برای بررسی مجازات‎های گوگل توصیه می‎شود Website Penalty Indicatorاست که ترافیک طبیعی یک سایت را در مقابل به‎روزرسانی‎های الگوریتم جدول زمانی پنگوئن، پاندا و میزان سازگاری با موبایل را به شکل نمودار ترسیم می‎کند.

مالک Northside SEO آنتونی نلسون می‎گوید: «اگر شما در صدد خرید یک دامنه هستید و یا تنها می‎خواهید در مورد رقبای خود کمی‎ تحقیق کنید، این ابزار چشم انداز سریع و واضحی از اینکه آیا آن دامنه تحت تاثیر هر گونه از به‎روزرسانی الگوریتم‎های بزرگ گوگل قرار گرفته است یا خیر را در اختیار شما قرار می‎دهد.»


Yoast SEO برای بهینه‌سازی سایت‎های وردپرس

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

Yoast SEO یک افزونه رایگان برای وبلاگ‎ها و وب‎سایت‎های وردپرس است و طبق گفته فروشگاه آن‎لاین Morgan این افزونه این گزینه را در اختیار شما قرار می‎دهد تا عنوان صفحه و متادیتای صفحات یا پست‎های جداگانه را تغییر دهید.

همچنین علاوه بر این که به شما کمک می‎کند یک نقشه سایت سفارشی XML بسازید، مبانی سئو و راهنمای ساخت کلید واژه‎های مناسب و بسیاری از قابلیت‎های دیگر را نیز در اختیار شما قرار می‎دهد. این افزونه با استفاده از دایره‎های سبز، زرد و قرمز بازخورد تاثیرات سئو روی پست‎ها و صفحات را به شما نشان می‎دهد.


SEO SpyGlass برای تحلیل رقیب و تحلیل بک‎لینک

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

SEO SpyGlass یک نرم افزار رایگان قابل دانلود است که برای تحت نظر گرفتن پروفایل بک‎لینک یک وب‎سایت و یافتن منابع بک‎لینک‎های رقیب ضروری است. مشاور فنی DittoDigital میشل سیموندز می‎گوید: «این نرم افزار بیشتر از هر ابزار دیگری که من تا به حال استفاده کرده‎ام، جزئیات بسیار گسترده‎ای را فراهم می‎کند.

میزان اطلاعاتی که شما می‎توانید جمع آوری کنید و جایی که این اطلاعات از آن جمع آوری می‎شود همگی تحت کنترل شما هستند. همچنین، شما می‎توانید زمان جمع آوری این اطلاعات را نیز کنترل کنید.»

برخلاف بسیاری دیگر از ابزارهای مشابه، شما می‎توانید یک تجزیه و تحلیل را به جای یک چرخه منظم در فواصل نامنظم اجرا کنید. سیموندز می‎گوید: «بسیار حیاتی است که زمانی که برخی تغییرات عمده رخ می‎دهند شما به سرعت گزارش به‎روزرسانی آن را در اختیار داشته باشید.» برای دسترسی به قابلیت‎های بیشتر در این نرم افزار بر اساس نوع قابلیت‎های انتحابی، مبلغ ۱۲۴٫۷۵ یا ۲۹۹٫۷۵ دلار را باید پرداخت کنید.


Moz Open Site Explorer برای تحلیل بک‎لینک و اعتبار وب‎سایت

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

ابزارهای سئوی Moz اغلب غیر رایگان بوده و برای خرید حق امتیاز ماهانه آن باید مبلغ ۹۹ دلار پرداخت کرد. اما شما می‎توانید از یکی از قابلیت‎های جالب توجه آن به نام Open Site Explorer به رایگان استفاده کنید.

Open Site Explorer یک تحلیل‎گر لینک فوق العاده است که لینک‎های ورودی، اعتبار، معیارهای لینک‎های درون صفحه، صفحات برتر، لینک به دامنه‎ها و Landing page های برتر به وب‎سایت شما را مورد تجزیه تحلیل قرار می‎دهد.

این ابزار همچنین امکان بررسی اعتبار کل یک سایت یا یک صفحه خاص را در اختیار شما قرار می‎دهد.

استفان از Daymark Digital می‎گوید: «با شناخت داشتن از این اطلاعات شما می‎توانید صفحات خود را بیشتر از میزان اعتبار حال حاضر بهینه کنید. همچنین شما می‎توانید یک استراتژی جدید برای ساخت لینک‎هایی که اعتبار آن‎لاین شما را افزایش می‎دهد تهیه کنید.»


ابزار Varvy Seo برای تحلیل محتوا و وب‎سایت

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

ابزار رایگانVarvy Seo با فراهم کردن انواع مختلفی از بررسی‎های اجمالی به شما این امکان را می‎دهد تا از چگونگی عملکرد وب‎سایت و محتوای درون آن مطلع شوید.

این اطلاعات شامل تعداد دامنه‎هایی که به شما لینک شده‎اند تا ملاحظات اخیر رسانه‎های اجتماعی را شامل می‎شود. تحلیل‎گر سئو و مسئول بخش تجارت الکترونیکAnchour Creative الکساندر مانسل می‎گوید: «تنها کافی است یک صفحه از وب‎سایت خود را وارد کرده و نتایج سئوی به دست آمده را مشاهده کنید.

این ابزار با نگاه دقیق‎تر به بخش‎های پر اهمیت مثل بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی محتوا، مشکلات فنی وب‎سایت، سرعت وب‎سایت و لینک‎ها به شما کمک می‎کند تا تصمیمات هوشمندانه‎تری برای بهبود سئو در سایت خود اتخاذ کنید.»


Google Analytics برای گزارشات سفارشی

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

طبق گفته مانسل از Anchour Creative، ابزار Google Analytics یکی از معروف‎ترین مجموعه ابزارهای رایگان سئو است، اما ابزار سفارشی سازی گزارشات آن اغلب اوقات یا بسیار کم استفاده می‎شود و یا اصلا از آن استفاده نمی‎شود.

بخش Custom Reports از مجموعه غنی Google Analytics به شما اجازه می‎دهد ابعادی مثل شهر و معیارهایی را که می‎تواند شامل نرخ دفع بازدیدکننده و میزان مشاهده از صفحه باشد را انتخاب کنید تا یک نگاه سفارشی شده بلادرنگ از عملکرد سایت داشته باشید.

برای مثال، Custom Reports از مجموعه GA به مانسل اجازه می‎دهد به راحتی ببیند کدام روز هفته یک سایت مشتری بر اساس جنسیت و سن بازدیدکننده بیشتری داشته است. مانسل می‎گوید: «وقتی این ابزار با سایر ابزارهای Google Analytics و Moz ترکیب می‎شود می‎توان به آمار با جزئیات بیشتری دست یافت.»


TinEye برای جستجوی معکوس تصاویر

۱۵ ابزار رایگان SEO برای افزایش بازدید سایت

TinEye یک ابزار جستجوگر معکوس عکس رایگان است که برای استراتژی‎های سئوی جستجوی تصاویر کاربرد دارد. مانسل می‎گوید: «بخشی از استراتژی بک‎لینک من ارسال تصاویر با کیفیت بالا از جانب مشتریان به سایت‎های ذخیره عکس، و بعد بررسی اینکه چه کسی از آن عکس‎ها استفاده کرده به وسیله TinEye است.

من به مالک سایت ای‎میل خواهم داد و توضیح می‎دهم چطور مشتریان من مالک عکس اصلی هستند، و سوال می‎کنم آیا مایل هستند که به وب‎سایت‎شان لینک داده شود.

من از افزونه کروم TinEye استفاده می‎کنم، بنابراین قادر خواهم بود با راست-کلیک روی یک عکس با استفاده از TinEye کل وب را برای آن جستجو کنم.» افزونه TinEye برای فایرفاکس، سفاری، اینترنت اکسپلورر و اپرا نیز موجود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج