۲۶۷۶۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیش بینی حوادث پاریس در Battlefield ۳

بازی Battlefield ۳ بعد از ۴ سال از زمان عرضه در سال ۲۰۱۱، به پیشگویی از واقعیتی دردناک با مشابهت تاریخی در مورد حملات تروریستی پاریس تبدیل شده است.

وب‌سایت زومجی - میثم خلیل زاده: بازی Battlefield ۳ بعد از ۴ سال از زمان عرضه در سال ۲۰۱۱، به پیشگویی از واقعیتی دردناک با مشابهت تاریخی در مورد حملات تروریستی پاریس تبدیل شده است. این موضوع اکنون توجه بازیکنان را در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است.

پیش بینی حوادث پاریس در Battlefield 3

بازی Homefront را به یاد دارید؟ داستانی به روایت سازندگان در رابطه با یک جنگ بعد از مرگ قریب الوقوع کیم جونگ ایل، در ژانویه‌ی ۲۰۱۲ که در نتیجه‌ی آن با رهبری کیم‌ جونگ اون دو کره متحد و به جنگ آمریکا می‌روند؟ موضوع جالب بعد از عرضه‌ی این بازی مرگ کیم جونگ ایل در دنیای واقعی درست یک ماه قبل از تاریخ اعلام شده در بازی بود. این تصادف تاریخی به شکلی بازتاب داشت که در آن زمان مقالاتی با طرح این سوال که- آیا کیم جونگ اون داستان Homefront را دنبال می‌کند- در برخی از رسانه‌ها منتشر شد.

اکنون بعد از حوادث غم‌انگیز پاریس که در نتیجه‌ی آن افرادی بیگناه در قلب فرانسه زیر مجموع حملات تروریسی قرار گرفتند. توجهات برخی از بازیکنان در رسانه‌های اجتماعی به کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ و بازی Battlefield ۳ جلب شده است. ظاهرا تروریست‌های تکفیری و جوان داعشی گوشه چشمی هم به نحوه‌ی ارتباط امن از طریق کنسول پلی‌استیشن ۴ برای طرح‌ریزی افکار افراطی خود داشته‌اند. در این میان اما شباهت تاریخِ انجامِ عملیاتِ تروریستی با مرحله‌ی ششم بازی Battlefield ۳ با نام Comrades که در آن مجموع حملاتی به شهر پاریس می‌شود، در جای خود قابل تأمل است.

۱۳ نوامبر، جمعه‌ی شومِ مردم پاریس که با تیراندازی در کافه، حمله انتحاری در کنسرت، گروگان گیری و مقابله با پلیس و تیراندازی در سطح شهر همراه بود حدوداً ۴ سال گذشته در بازی Battlefield ۳ با روایتی مشابه اما شدیدتر -با یک‌سال زودتر (۱۳ نوامبر ۲۰۱۴)- بازگو می‌شود. هرچند در آن مرحله ما در نقش گروه سه نفره‌ی دیما، اسپتسنازهای (نیروهای ویژه‌ی) روس برای متوقف کردن حمله اتمی به پاریس وارد قضایایی می‌شویم با این حال، انتخاب این تاریخ و وجود چندین حمله مشابه ناخودآگاه فکر آگاهی و آشنایی مهاجمان با این بازیِ رایانه‌ای را در ذهن تداعی می‌کند.

Battlefield ۳، ساخته‌ی دایس در سال ۲۰۱۱ با همراهی الکترونیک آرتز برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی عرضه شد. به گزارش الکترونیک آرتز تنها در یک هفته ۵ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفته است. به علت وجود برخی از مراحل در ایران و فرافکنی داستانی بازی، فروش شماره‌ی سوم ‌Battlefield در کشور ایران ممنوع شد. در این بازی حملاتی مشابه موارد ذکر شده در بالا در اطرافِ شهر و داخلُ تهران و همچنین نقاط مختلفی از ایران، عراق، آمریکا و فرانسه رُخ می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج