جاباما
۲۶۷۶۷۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فضاخواری آمریکا آغاز می شود

درصورتیکه رئیس جمهور آمریکا لایحه مجاز بودن استخراج از سیارکها را امضا کند، شرکتهای فعال در این عرصه صاحب تمام عیار هر آنچه به دست می آورند خواهند بود.

خبرگزاری مهر: بر اساس معاهدات بین المللی، هیچ کشوری اجازه ندارد که مواردی نظیر اقمار سیارات یا سیارکها را در اختیار خود قرار دهد. اما تاکنون درباره «شرکت» (Company) صحبتی به میان نیامده است.

اکنون اتفاق بی سابقه ای در تاریخ در حال روی دادن است. بر اساس یک لایحه جدید در آمریکا شرکتهای فعال در زمینه اکتشافات فضایی این اجازه را خواهند داشت که هرآنچه که از فضا به دست می آورند برای خود بردارند.

فضاخواری آمریکا آغاز می شود

اگرچه ممکن است آنها مالک تمام سیارکی که شکار می کنند نباشند اما این لایحه اطمینان خاطری را به صاحبان شرکتها می دهد که هر آنچه را که بتوانند از یک جرم فضایی نظیر سیارک استخراج کنند در اختیار خودشان باشد.

هفته گذشته این لایحه پس از انجام اصلاحاتی مختصر در سنای آمریکا به تصویب رسید و روز گذشته نیز این اصلاحات در مجلس نمایندگان این کشور از تصویب گذشت. حالا همه چیز در گروی امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکاست که به نظر می رسد او نیز آن را امضا خواهد کرد.

لایحه ای بحث برانگیز

شرکتهایی که در زمینه استخراج از اجرام فضایی مشغول به فعالیت هستند، خواستار آن شده اند که پیش از آغاز همه جانبه تلاشهایشان که با صرف هزینه های نجومی همراه خواهد بود، این اطمینان خاطر را داشته باشند که هر آنچه از این راه به دست آورند در اختیار خودشان باشد.

اگرچه در صورت نبود قانونی مشخص در این زمینه، دادگاه حکم نهایی مواد به دست آمده از فضا را اعلام خواهد کرد اما صاحبان این شرکتها ترجیح می دهند که پیش از دست زدن به هر اقدامی خیالشان از وجود قوانین کتبی و مدون راحت شده باشد.

در صورتیکه این قانون در آمریکا نهایی شود، راه برای شرکتهای فعال در زمینه استخراج از فضا هموار می شود. این تسهیلات بر این اساس فراهم می شود که جانی دوباره به صنایع فضایی در قالب «دوره یادگیری» داده شود. در واقع این قانون و قوانین احتمالی مشابهی که در آینده به تصویب می رسد به بهانه رونق بخشیدن به این دسته از صنایع و تشویق بخش خصوصی برای توسعه اکتشافات فضایی مطرح می شوند.

به طور کلی استخراج در فضا از همان ابتدای مطرح شدن این طرح، بحث برانگیز بوده است و بسیاری از وکلایی که در زمینه علوم فضایی تخصص دارند به این نکته اشاره می کنند که این لایحه فاقد جزئیات لازم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج