۲۶۷۶۹۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

«ناهید» در فصل شلوغ اکران فرصت پیدا کرده به سینما بیاید، فیلم ستایش شده آیدا پناهنده به واسطه حضور در جشنواره های خارجی نظیر: کن، به اندازه کافی شناخته شده. داستان فیلم کمتر ذهنی می شود، اتفاقات محرک داستان هستند.

برترین ها - ایمان عبدلی:

اکران:

«ناهید» در فصل شلوغ اکران فرصت پیدا کرده به سینما بیاید، فیلم ستایش شده آیدا پناهنده به واسطه حضور در جشنواره های خارجی نظیر: کن، به اندازه کافی شناخته شده. داستان فیلم کمتر ذهنی می شود، اتفاقات محرک داستان هستند؛ درگیری و حادثه پیش برنده هستند، البته به غیر از یک سوم پایانی که کمی ذهنی تر است و فیلم مروری بر دو سوم ابتدایی است، این روزها داستان های زنانه در سینما جولان می دهند؛ از جامه دران و چهارشنبه 19 اردیبهشت با ساختارهای ایپزودیک و زنانه تا همین «ناهید» که داستان تلاش زنی است، که زندگی اش را دوست دارد و به رغم تمام نوسانات در فکر غلبه بر روزمرگی است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

ناهید از شوهرش به دلیل اعتیاد طلاق گرفته و حضانت فرزندش را هم برعهده دارد، البته به شرطی که اقدام به ازدواج مجدد نکند، از طرفی دلبستگی میان او و مردی متمول شکل می گیرد و هسته ی پیش برنده ی فیلمنامه همین ایده ی دو خطی است،فیلم در نمایش های جشنواره هم بعد از «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» در بخش نگاه نو جزو محبوب ها بود، سینما رفتن در این روز ها ضرر ندارد، تعدد فیلم های در حال اکران خصوصا برای علاقه مندان به سینمای اجتماعی ارضا کننده خواهد بود. به زودی از جامه دران هم خواهیم نوشت.


تماشاخانه:

«کشتن گربه بابا فونتن یا دیگه منو صدا نزن مادر» نوشته ای از محمد رحمانیان به کارگردانی رضا دادویی در تئاتر باران در حال اجراست، داستانی که در الجزایر می گذرد و به انقلاب ها و تبعات آن می پردازد، تمی به شدت همذات پندرانه حداقل برای ساکنین خاورمیانه در حقیقت نمایش به این مضمون که «انسان دشواری وظیفه» است می پردازد. در تمام انقلاب ها حرکات رادیکال زیادی صورت می گیرد، انقلاب هایی که در عمل چیزی جز فاجعه نمی دهد، سوژه ی نمایش بسیار غالب توجه است می شود با اطمینان گفت دیدن این نمایش هفتاد دقیقه ای حس خوبی را در مخاطب جهان سومی ایجاد خواهد کرد، نمایشی بدون پروپاگانداهای معمول این روزهای ستاره های سینما که فخر فروشانه شهرتشان را روی سن به فروش می گذارند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کاری از یک گروه کاملا تئاتری، رفتن به پستوی انقلاب و اتفاقات دهشتناکی که در پس هر انقلابی می افتد، مهم ترین موفقیت «کشتن گربه بابا ...» است. «من با چیزایی شکنجه شدم که چیزای دم دستی زندگی شماست: طناب، صندلی، سیگار، بطری، پودر رختشویی...تو رو خدا انقدر منو صدا نزن مادر»


کیوسک:

هفته نامه «تجارت فردا»یکی از حرفه ای ترین و ملموس ترین نشریات اقتصادی موجود در کیوسک ها است، این نشریه در شماره ی جدید خود با پرونده ای ویژه در مورد سریال «شهرزاد» و تیتری جذاب که با دو واژه ی شهرزاد و کودتا بازی کرده است، شماره ای خواندنی را به پیشخوان فرستاده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

نصریان و کارگردان و تهیه کننده ی کار در میز گردی در مورد آینده بخش خصوصی هنر در ایران گفت و گو کرده اند که نکات خواندنی زیادی دارد، پرونده ی جالب توجه دیگر این شماره بررسی پروژه نفوذ از دیدگاه اقتصادی است، واکاوی داستان های وام خودرو و اتفاقات پیرامونی در پرونده ای که کاملا نگاهی تخصصی در آن غالب است، همچنین حضور دلالان در بازار طلا و ورود کالاهای مصرفی و موضوع روز روستاها؛ خالی شدن آن ها از نیروی انسانی و هجوم به شهرها از خواندنی های این شماره «تجارت فردا» است، به طور کلی با خوانش هفته نامه می شود با نثر روانی که دارد، چند پله ای در سواد اقتصادی ارتقا پیدا کرد.


گالری:

بهرام دبیری در اقدامی جالب پنجاه پاکت سیگار را با تصاویری نظیر: گل و میوه و حیوانات، تزیین کرده و به نمایش گذاشته است. او در حقیقت آن قسمت هشدار دهنده پاکت سیگار بهمن را با تصاویر مذکور پوشش داده و بیانی اعتراضی برای ارائه آثارش انتخاب کرده، دبیری از جمله نقاشان نامی معاصر است که تجربیات همکاری با افرادی نظیر هانیبالاخلاص را داشته، سوژه ی متفاوت او که دقیقا نمی شود، درغالب خاصی جایش داد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

گالری پاکت های سیگار دبیری این روزها در گالری زیر پله واقع در کریمخان عرضه شده است، پاکت های سیگاری که دو طرف آن شفاف است و به سلیقه ی دبیری تغییر ماهیت داده است، کلاژهای دبیری ارزش دیدن دارند، حداقل اینکه متفاوت هستند.



نمایش خانگی:

«پریدن از ارتفاع کم» که تا چندی پیش در گروه هنر و تجربه به نمایش گذاشته شده بود، به شبکه نمایش خانگی آمده فیلمی با مضمونی متفاوت و فرمی که چندان برای مخاطب عام سینما دلچسب نیست، پرهیز کارگردان در استفاده از موسیقی و فضای سرد کار باعث شده تمرکز بر کاراکتر نهال با بازی نگار جواهریان که یک بار دیگر استعدادهایش را به نمایش گذاشته بیشتر شود.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

فیلم در مورد نهال است؛ مادری که جنین در بدنش سقط می شود و نمی تواند این واقعیت را بپذیرد. او به جنگ با تمام عرف های پذیرفته شده با جامعه می رود؛ عمدا تصادف می کند،خریدهای خارج از عادت می کند، خودش را حبس می کند، با مشتری خانه بد رفتاری می کند و هر چه از هنجار شکنی می شود انجام می دهد، فیلم مضمون درگیر شونده ای دارد و از آن دسته آثاری است که پس از تماشایش به فکر فرو می روید.


کتاب:

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

یرواندآبراهامیان یکی از برگ برنده های بازار کتاب است، کسی که با آثاری مثل: «ایران بین دو انقلاب» آثاری جدی و قابل تامل به بازار نشر عرضه می کند، «مردم در سیاست ایران» نام جدیدترین اثر یرواند آبراهامیان است، که با ترجمه ی بهرنگ رجبی به بازارعرضه شده، کتاب تمامی عناصر موثر مردمی در شکل گیری انقلاب ها از مشروطه تا انقلاب ۵۷ را بررسی می کند، حتی نقش طبقات فرودست و افرادی که به چشم نمی آید، مانند بزهکاران اجتماعی، کسانی که به آثاری با زمینه اجتماعی و جامعه شناسانه علاقه دارند کتاب را از دست ندهند.


پیشنهاد ویژه:

سریال« شهرزاد» هر دوشنبه به بازار می آید، پس از مدت ها یک عاشقانه ی درجه ی یک آن هم با پس زمینه ی سیاسی، عناصری سینمایی در مدیوم سریالی حرفه ای.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج