۲۶۷۷۳۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تب و تاب انتخابات ۹۴ بالا گرفت

فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌های مختلف سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که هفتم اسفندماه امسال برگزار می‌شود، حالا که کمتر از چهار ماه به برگزاری این انتخابات مانده است، شکلی جدی به خود گرفته است.

روزنامه دنیای اقتصاد: فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌های مختلف سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که هفتم اسفندماه امسال برگزار می‌شود، حالا که کمتر از چهار ماه به برگزاری این انتخابات مانده است، شکلی جدی به خود گرفته است.

گمانه‌زنی‌ها درباره فهرست‌های انتخاباتی این گروه‌های سیاسی و نیز انتشار برخی از این فهرست‌ها در رسانه‌ها نشان می‌دهد، احزاب و گروه‌های سیاسی در تلاش هستند برای تصاحب بیشترین کرسی‌های مجلس، فعالیت‌های خود را در قالب ائتلاف‌ها و همگرایی‌های سیاسی برنامه‌ریزی کنند.

فارغ از یک سوی ماجرای انتخابات که جناح‌ها، گروه‌های سیاسی و نامزدهای آنان را در خود جای می‌دهد، در سوی دیگر، برگزارکنندگان و مسوولان اجرایی انتخابات نیز در تلاشند انتخاباتی را اجرا کنند که بر اساس قانونمداری برگزار شود. در این باره می‌توان به اظهارات محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور اشاره کرد که بر برگزاری انتخابات قانونمند تاکید کرده است. معاون سیاسی وزیر کشور، دیروز در همایش آموزشی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های مرکزی، همدان و لرستان، با بیان اینکه تعداد کمی از صاحب‌نظران و نخبگان در انتخابات داوطلب می‌شوند، تاکید کرد: باید شرایط حضور نخبگان در انتخابات فراهم شود تا رقابت واقعی شکل گیرد و مردم اصلح را انتخاب کنند.

او با تاکید بر اینکه صندوق رای امانت و حق‌الناس است، گفت: اگر به این حق بی‌توجهی شود تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم جبران کنیم.از سوی دیگر علی پورمطلق، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور نیز در همین همایش تاکید کرد که تسلط مجریان انتخابات به قوانین اجازه نمی‌دهد در بحث انتخابات خدشه وارد شود. انتشار زودهنگام لیست‌های انتخاباتی در سوی دیگر موضوع انتخابات اسفندماه، گروه‌های مختلف اقدام به انتشار فهرست‌های مختلف نامزدهای خود کرده‌اند؛ موضوعی که بیشتر به گمانه‌زنی‌های انتخاباتی شبیه است و به نظر می‌رسد تا نهایی شدن این فهرست‌ها، تغییرات زیادی در آن به وجود آید. در این باره می‌توان به اظهارات احمد شریف، سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان اشاره کرد که دیروز در گفت‌وگو با «ایرنا» به انتشار زودهنگام لیست‌های انتخاباتی انتقاد کرده و آنها را سردرگم‌کننده جامعه دانست و گفت: هنوز احزاب و جریان‌های سیاسی به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

گمانه‌زنی برای فهرست‌های انتخاباتی

در همین حال و در چند روز اخیر، برخی از تشکل‌های سیاسی با ارائه فهرستی از افراد، از آنها به‌عنوان نامزدهای انتخاباتی نام برده‌اند. جبهه متحد مستقلین ایران با انتشار فهرستی ۳۶ نفره به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، علی مطهری نماینده فعلی مجلس را سرلیست خود معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، عصر سه‌شنبه جلسه انتخاباتی سیاسی جبهه متحد مستقلین ایران نام ۳۶ نفر به‌عنوان فهرست اولیه این جبهه برای تهران مشخص شد.

احتمال حضور سیدحسن خمینی در خبرگان

در همین حال و با وجود گمانه‌زنی‌ها و تکذیب‌های متعدد مبنی بر حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان رهبری، بار دیگر این گمانه مطرح شده است. این بار حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران این خبر را مطرح کرده و به «ایسنا» گفته است که احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان وجود دارد. او همچنین از احتمال کاندیداتوری صادق خرازی از حوزه انتخابیه قم در انتخابات مجلس نیز خبر داد.

بررسی وحدت اصولگرایان

تب و تاب انتخابات در میان اصولگرایان نیز بالا گرفته است. جامعه روحانیت مبارز شب چهارشنبه جلسه‌ای را به‌ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار کرد. خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر نوشت: در این جلسه حضرات آیات مجتهد شبستری، تسخیری، حمیدی و حجج اسلام تقوی، رئیسی، پورمحمدی، ابوترابی، مصباحی مقدم، ناصحی و... حضور داشتند. سیدرضا تقوی، قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز تهران در این باره گفت: آیات موحدی‌کرمانی، محمد یزدی و مصباح‌یزدی در نشست مشترک خود بر لزوم یکپارچگی و انسجام نیروی‌های اصولگرا تاکید داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج