۲۶۷۹۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لاوروف: منشأ پيدايش داعش آمريکاست

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی داعش را تروریست هایی معرفی کرد که آمریکا آنان را در عراق وافغانستان به زندان انداخته بود ولی بعداً آنها را آزاد کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش به وسیله کسانی ایجاد شده است که‌ آمریکا آنها را در عراق و افغانستان برای مدتی به زندان انداخته بود ولی بعدا آنها را آزاد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: در برهه ای از زمان که غربی ها و برخی از دوستانشان به طور پیوسته و منظمی از دستیابی به هرگونه فرایند سیاسی طفره می رفتند، شمار زیادی از تروریستها، افراط گرایان و شبه نظامیان خارجی سعی داشتند تا حکومت سوریه را سرنگون کنند.

وی ادامه داد: ولی در نهایت، کنترل اوضاع از دست آنها خارج شد و گروه های تروریستی و افراد مسلح خارجی تفوق یافته و تروریست ها به یک باره به این نتیجه رسیدند که می توانند ایده تشکیل یک خلافت را در منطقه خاور میانه محقق سازند.

لاوروف در ادامه افزود: این کار به دست همان کسانی در حال انجام است که آمریکا آنان را در عراق وافغانستان به زندان انداخته بود ولی بعداً آنها را آزاد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: به این شکل، اوضاع از کنترل قدرت های غربی خارج شده و به رخدادی مبدل گشت که مسیر خود را ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: بخشهای زیادی از اراضی از قبیل اماکن تاریخی و میراث فرهنگی به اشغال تروریست ها در آمد. آثار تاریخی به تاراج رفته و یا فروخته شدند. حتی تروریستها برخی از میادین نفتی را تصرف کرده و نفت خام این مناطق را در بازار به فروش می رسد.

روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج